1.6 ADP masło pod pokrywą zaworów i dokręcanie pokrywy

31 Gru 2017, 02:51

Witam

Wczoraj zabrałem się za wymianę uszczelki pod pokrywą zaworów, wcześniej była wymieniana na uszczelkę noname i obsmarowana dwustronnie czerwonym wysokotemperaturowym silikonem +300C (którego żywot zakończył się po ok 2-3 latach) i wyciek oleju znów się pojawił.

Zdjęcia w załącznikach i Pytania:
1. Co może być powodem zbierania się białej mazi tzw. masła pod pokrywą? Maź ta również zapchała odmę przy pokrywie.
2. Mazi tej towarzyszyła woda w niewielkich ilościach, czy to przez zapchaną odmę?
3. Jakim schematem i kolejnością należy dokręcać nakrętki dociskające pokrywę? proszę o możliwie szybką odpowiedz :)

Nie chciałbym tworzyć tutaj bezsensownej dyskusji na temat sposobu montażu (z silikonem czy bez), ponieważ na zdjęciach widać jaki był efekt z użyciem silikonu z uszczelką noname. Jakość zdemontowanej uszczelki pozostawia wiele do życzenia (np. pierścienie/podkładki nie są pokryte gumą). Na uszczelce elring nie widać nawet tych podkładek.

Proszę jedynie o poradę na temat właściwego dociskania pokrywy 8 nakrętkami (po 4 na stronę) przy pomocy zwykłego klucza nasadowego (nie posiadam dynamometrycznego).

z góry dziękuje za szybką odp i porady :)
pozdrawiam
Rami
Rami6861
Nowicjusz
 
Posty: 3
Zdjęcia: 0
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.6 ADP 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

31 Gru 2017, 08:20

Ktos albo poszedl po najlzejszej linii oporu,albo pokrywa jest krzywa.Poza tym silikon mogl nie byc olejo odporny,wtedy lipa.Tak,to prawda,wazna jest kolejnosc przykreczania,dokrecasz obrot jeden po przekatnych rogow oraz srodek na przeciwko siebie i tak caly czas,gdy poczujesz delikatny opor troszeczke jeszcze dokrec,zawsze ewentualnie mozesz potem dokrecic po jazdach probnych.Jesli przekrecisz,to wtedy jest po uszczelce i bedzie cieklo.Maz? Nie musi to byc koniecznie uszkodzenie glowicy czy jej uszczelki,maz jest biala,wiec olej zmieszany z woda raczej,plyn chlodncz6 zabarwia olej na kolor brunatny.Wyczysc to,zmien olej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Gru 2017, 14:25

Dzięki za b.szybką odpowiedz :)
Silikon wysokotemperaturowy, ale już niekoniecznie olejoodporny, ma też swoją żywotność np. 2 lata. Fakt taki że jak uszczelka lipna to i silikon nie pomoże, bo jestem pewien że nie powinno się stosować żadnych silikonów, ponieważ uszczelka jest od uszczelniania.

Wydaje mi się że rozumiem kolejność, ale wolę się upewnić :) Czy na zdj. z załącznika lub jakimś schemaciku jak niżej mogę prosić o jakąś numeracje?
bo rozumiem to jakoś tak:
1-5-7-3
4-6-8-2

Użyć chce mały klucz nasadowy/rurkowy o dł. ramienia ok 12-15cm, jak dokręcę na tzw. wyczucie, do lekkiego oporu i ew. po jeździe dokręcić.

Zapomniałem dodać że auto jest najczęściej po mieście na odcinkach ok. 4-6km. Wiec pewnie stąd się bierze maź, ale z jaki dokładniej jest powód? Skąd natomiast bierze się skroplona woda? (w małej ilości) Czy skropliła się z powodu zapchanej odmy?

dzięki, pozdrawiam i czekam na odp :)
Rami6861
Nowicjusz
 
Posty: 3
Zdjęcia: 0
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.6 ADP 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

31 Gru 2017, 14:28

Nie taka kolejnosc,jesli masz tyle srob to wszystkie po przekatnej.Czyli 58 76
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Gru 2017, 14:39

Ach,pytasz o wode? Tak,jazda na krotkich dystansach,wymieniaj olej co 7000 km,niestety.Woda w silniku zawsze sie skrapla w zbiornikach z paliwem tez,jesli jezdzi sie z mala iloscia paliwa w baku.Pamietaj o tym,ze paliwo przechodzac przez uklad paliwowy ulega podgrzaniu,jest to grozne nawet dla ukladu wtryskowego,nie tylko woda,ale spadaja wlasnosci chlodnicze i smarne paliwa,nad paliwem gromadzi sie goraca poduszka.To czesta przyczyna zacierania sie pomp np.w Mercedesach CDI.Jesli mozesz,zawsze dotankowywuj paliwo do pelna.Olej zmieszany z woda zaczyna sie pienic a piana ma fataone wlasnosci smarne.Przytkana odma tylko poteguje objaw zbierania sie wody,gdyz nie ma jak odparowywac.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Gru 2017, 17:20

czyli:
1-5-7-3
4-8-6-2
Dzięki :)
Rami6861
Nowicjusz
 
Posty: 3
Zdjęcia: 0
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.6 ADP 100KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

31 Gru 2017, 17:22

Panowie - nie kombinujmy i nie rozpisujmy się w kwestii dlaczego dzieje sie tak a nie inaczej - robienie tak krótkich odcinków, jak robi autor to ....poprostu....No nie wiem jak to nazwać...Pewna jest jedna, ważna rzecz - na takie odcinki samochód się nie nadaje. Od takich przebiegów jest rower albo motorower. Albo Melex. Jeżdżąc samochodem na tak krótkich odcinakch to zabójstwo dla silnika. W lato. A nie wspominam o zimie...
Silikon i uszczelka pod pokrywaą zawórów? Myślę, ze w tej sytuacji normalka. To, że uszczelka jest nn nie ma znaczenia. Krzywa jest poprostu pokrywa zaworów. Po założeniu najlepszej i najdroższej markowej uszczelki, olej będzie nadal wyciekał. To też poniekąd może być efekt tak krótkich odcinków
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000