1.6 CRDI 90 km czy VAG 1.6 8V 102 km pod LPG?

12 Mar 2014, 13:23

Witam. Przymierzam się do zakupu samochodu i prosił bym Was o pomoc w wyborze. Ma to być auto za 20 max 23 tyś zł z lat 2005-2008, hatchback, koniecznie 5 drzwi, może być sedan lub kombi. Rocznie będę pokonywał ok. 20 kkm. Bedę nim dojeżdzał do pracy 55 km w jedną stronę w większości trasą w 3,4 lub 5 osób na pokładzie, ale auto ma też służyc do dojazdu na zakupy czy kilka razy w roku na dalszy wyjazd w Polskę. Auto ma być na około 5 lat. Priorytetem są niskie koszty utrzymania, dlatego wstępnie wybrałem dwa silniki o podobnej mocy: diesla który mało pali i jest jednym z najmniej problematycznych w swojej klasie, a także silnik który jest trwały i idealnie nadaję się do lpg. Były by to Kia Ceed/Hundai i 30 z silnikem 1.6 crdi 90 km, który nie ma DPF, dwumasy, rozrząd na łańcuchu, turbosprężarkę ze stałą geometrią, i wtryskiwacze Bosch, które można w miarę tanio regenerować, auto to pali wg. sredniej z autocentrum ok. 5,4 ON. Z drugiej strony auto które można by zagazować, wydajemi się, że najlepszym wyborem przy moich wymaganiach było by któreś auto z silnikem VAG 1.6 8V 102 km, który w prawdzie jest przestarzałą konstrukcją ale do lpg nadaję się idealnie, jest to bardzo trwały silnik, nie trzeba w nim stosować żadnych lubryfikatorów. Mogł to by być np. Seat Leon II. Octavia II czy Golf V za w/w kwotę były by starsze o rok lub dwa. Instalacja lpg do takiego silnika to koszt 2500-3000zł. Spalanie gazu ok. 9.4 l. Porównując spalanie + obsługa w/w samochodów na dystanie 5 lat x 20 kkm = 100 kkm x 5.4 ON przy cenie ok. 5.4 zł lub 9.4 LPG przy cenie 2.7 zł wychodzi bardzo podobnie. Przez te 5 lat w tym dieslu napewno trzeba będzie zregenerowac turbo za ok. 800 zł i wtryski w zależności ile z nich padnie. Przy lpg dochodzi m.in. koszt benzyny na uruchomienie ok. 200 zł na rok, przeglądy w serwise żeby nie stracić gwarancji na instalację z wymianą filtra gazu ok. 150 zł, 60 zł więcej za badania techniczne i wymiana rozrządu ok. 500-600 zł. Za podobna kwotę i 30 lub ceed będę młodsze od Leona. Które z tych aut wybralibyście biorąc pod uwagę, że ma posłużyc ok. 5 lat ? Myslałem jeszcze o Fiacie Bravo II 1.4 16V 90 km pod lpg również idealny ale jak siądzie w nim 5 dorosłych osób to taki silnik bedzie chyba za słaby. Ford Focus II 1.6 TDCI 90 KM, również mało palii jest bez dwumasy i dpf (choć nie każdy), ma rozrząd na pasku, do tego awarie pompy wspomagania i wielowachacz z tyłu. Peugot 308 1.6 HDI 90 km, w miarę młoda konstrukcja, ładny i przestronny w środku. Popularna i w miarę tania Astra III, silnik 1.6 105-115 km nie zbyt nadaję sie do lpg, konieczny lubryfikator i regulacja zaworów (szklanki). W 1.8 125km/140 km jest czym jechać ale spalanie gazu wysokie. Z koleji 1.9 CDTI spala już 6.5 ON, ma dwumasę, pasek który trzeba wymienić , zawór EGR. Zapraszam do dyskusji :)
panzen1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Renault Megane

12 Mar 2014, 15:23

lubryfikator jest potrzebny jak umarłemu kadzidło. Poczytaj sobie na forum LPG.
Co do Twoich propozycji to zdecydowanie lepiej bedzie uderzyc w diesla Kia Ceed/Hundai i 30 z silnikem 1.6 crdi 90KM.
Bedzie to znacznie lepiej jechac od tej mulącej benzyny 1.6 VAG.
Wcale nie jest powiedziane, ze padnie Ci turbo. Ja zrobiłem dieslem dokładnie jak wypisałeś bez tych wszystkich nowoczesnych dupereli 250tys km i turbo jest ori i lata do tej pory bo fure ma teściu.
Jak chcesz bene i ja zagazować to od VAG 2.0 8v lub z Opla 1.8 122KM.
Generalnie moim zdaniem w tym przypadku diesel bedzie OK.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Mar 2014, 15:52

Jak na trasy to żadne 1.6 od VAG-a bo nawet TIRA nie wyprzedzisz.. A do tego spalanie bardzo wysokie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

12 Mar 2014, 18:33

największy problem z 1,6CRDI w tej cenie to to, że większość aut jest po flotach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Mar 2014, 20:50

Dziękuję Wam za odpowiedź. Czyli podsumowując, lepiej będzię się jeździło 1.6 crdi 90 km niż vag 1.6 102 km? mimo, iż 1.6 crdi 90 km przyspiesza do setki w 14 sekund a 1.6 102 km np. w Leonie II w 11.7 sekudy? Rozumiem, że mimo 12 km mniej i przyspieszenia do stetki gorszego o 2.3 sekundy i tak moment obrotowy w dieslu większy o 86 Nm od benzynowca zrobi na trasie swoje? Myslałem, że ten diesel w porównaniu do tej benzyny to bedzię jeszcze gorsza zakała. Mam jeszcze pytanie który z tych silników: VAG 2.0 130 km, 122/140 km w Oplu Astrze III, Vectrze ma hydrauliczną kompesację luzu zaworowego? Tego silnika Vag 2.0 130 km nie ma w żadnym kompakcie który mnie interesuje ani w Golfie v, Octavi II czy Leonie II, więc kwotę 20- 23 tyś zł musiał bym przeznaczyć np. na Audi A4 B6 z końca produkcji. Znalezienie zadbanego i nie bitego A4 z tamtych lat, nawet z silnikem benzynowym będzie graniczyło z cudem. Hmm wybór trudny ale najrozsądniejszy będzie chyba wybór Ceed/i30 z w/w dieslem.
panzen1
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Renault Megane

12 Mar 2014, 21:00

To 11 sekund w Leonie to tylko na papierze, w praktyce ma koło 15, a to CRDI koło 13
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik F140 - Ferrari
    Wszyscy fani sportowych aut kochają silniki V12, a jednym z najsłynniejszych producentów motorów tego typu jest Ferrari. W swojej bogatej historii włoska marka stworzyła wiele jednostek o takim układzie i naprawdę ...
    Na żywo i zza kierownicy
    Wakacje ze smartfonem w ręce? Dlaczego nie, o ile nie prowadzimy w tym samym czasie samochodu i nie zajmujemy się telefonem bardziej niż tym, co dzieje się na drodze. W przeciwnym razie dekoncentracja za kierownicą może skończyć ...

13 Mar 2014, 07:49

2.0 8v 115KM VAG. Zas co do Opla to ten 122KM ma hydraulikę. Wejdź na forum lpg tam masz wszystko. Poszukaj sobie. Benzyna 8v ma to do siebie, ze ma mocny dół i nie jedzie w wyższym zakresie jest to przeciwieństwo 16v które kręcą się wyżej i one jeżdżą lepiej.
Mieliśmy 2.0 8v w Golfie IV i fajnie latał ten silnik właśnie od dołu potem już słabo.
Dlatego 1.6 nie bedzie miał jaj na trasie ani zadnego zapasu dynamiki bo pojemność robi tez swoje. Spalanie wiadomo wzrośnie bo trzeba gaz wciskać żeby auto jechało :) wypadkowo wyjdzie spalanie jak w 2.0.
CRDI ma to do siebie, ze masz turbinkę a 90KM w lekkiej bedzie daje rade.
Alternatywnie szukaj 1.9TDI 110KM to najlepsza jednostka z tej serii. Minus przebiegi.
2.0 130KM VAG jest w audi, ale tu znacznie lepiej jest brac 1.8T spalanie podobne, a osiągi o niebo lepsze.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Mar 2014, 22:12

1.6 cedi lepszy silnik
konio1konio
Początkujący
 
Posty: 79
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 09 03 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: KIAOptima
Silnik: 2.0DOHC
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Mar 2014, 22:58

Weź napisz to normalnie a nie. Zaniżasz poziom forum :!:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Mar 2014, 01:49

kon146 napisał(a):Weź napisz to normalnie a nie. Zaniżasz poziom forum
:D jaki vel satis, taki wlasciciel :mrgreen:
dominik89
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 320
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Liverpool
Auto: bmw
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Mar 2014, 02:11

dominik89 napisał(a):
kon146 napisał(a):Weź napisz to normalnie a nie. Zaniżasz poziom forum
:D jaki vel satis, taki wlasciciel :mrgreen:


Przynajmniej mnie stać na utrzymanie takiego samochodu. I nie obrażaj mnie.
konio1konio
Początkujący
 
Posty: 79
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 09 03 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: KIAOptima
Silnik: 2.0DOHC
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014