1.6 TDI - czy opłaca się regenerować wtryski?

21 Lip 2018, 21:48

Witam jak to jest z tymi wtryskami w 1.6 ? Regenerował ktoś czy tylko nowe ? Moje już chyba kończą żywot
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Lip 2018, 11:25

A dlaczego sądzisz że wtryskiwacze kończą swój żywot? Jakie masz objawy?

Regeneracja wtryskiwaczy jest dobry rozwiązaniem i na pewno zmniejsza koszty które w przypadku zakupu nowych są znacznie wyższe. Trzeba jednak pamiętać że wtryskiwacze uszkadzają się głównie poprzez łuszczenie się metalu z którego wykonano elementy pompy wtryskowej. Mikroskopijne opiłki które powstają w ten sposób rozprowadzane są po całym układzie zasilania i niszczą głównie wtryski. Dlatego podczas stwierdzenia że wtryski wymagają regeneracji trzeba też zainteresować się samą pompą wtryskową która może wymagać np. wymiany ponieważ jeżeli to ona jest głównym winowajcą problemu z wtryskiwaczami to po ich regeneracji problem szybko pewnie wróci. Zalecane jest także czyszczenie całego układu paliwa wraz ze zbiornikiem podczas takiego zabiegu regeneracji wtrysków.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

24 Lip 2018, 10:36

Wiesz to tak jak z turbiną, ja miałem kiedys focusa mk2 1.6hdi i jak poszło turbo to nie regenerowałem tylko kupiłem nową, kosztuje dwa razy wiecej ale to był jedyny raz kiedy ją wymieniłem a 5 lat jeszcze auto było w rodzinie. Zależy ile chcesz przeznaczyc i jak długo jeździć tym autem.
OptimusPrime
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 28 08 2011
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Ford Focus St

24 Lip 2018, 11:17

Auto ma przejechane 130 tys km i z tego co piszą są one bardzo awaryjne... Ostatnio jak dostał w palnik to tak do 2000 rpm bylo slychac takie tykanie i na wolnych tez dziwnie chodzil
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Lip 2018, 16:33

Jeżeli cyka dość głośno i przestaje po ponownym odpaleniu silnika to te wtryski to juz tylko regeneracja lub wymiana, jeżeli jest to awaryjny samochód to zastanowiłbym się nad sprzedażą go dalej a nie naprawą. Nie wiem jak w twoim regionie ale u mnie za regeneracje jednej szt koszt to około 350zł, w hdi jak dobrze pamiętam są chyba 4 wtryski, plus robocizna. Nie wiem czy Ci sie to opłaca.
OptimusPrime
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 28 08 2011
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Ford Focus St

24 Lip 2018, 17:25

Jest to najmłodsze auto jakie mam i rok temu co kupione...
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Master Truck 2009 / relacja
    Już po raz piąty w Opolu odbył się Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowych Master Truck. Zlot Master Truck, czyli święto podrasowanych ciężarówek, to impreza znana w całej Europie. Rokrocznie pojawiają ...

28 Lip 2018, 09:14

A idzie sprawdzić te wtryski na kompie diagnostyczny ?
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Lip 2018, 08:10

No wlasnie,kledze od roku radzilem by do baku Vane 1.7 CDI wlal STP injector cleaner,siojik przechodzil w tryb awaryjny,nie sluchal,pojechal w koncu do mechanika na sprawdzenie przelewow,okazalo sie,ze menzurki napelniaja sie jednakowo ,mechanik rozlozyl rece.Ostatni raz poradzilem koledze STP,wlal w koncu.Po zrobieniu 300 km auto dostalo skrzydel,przetarl oczy,pojechal na hamownie,fabryczna moc powrocila,niestety z tej radochy tak przygrzal mu w trasie,ze az rzszczeonilo wtryskiwacz w gniezdzie.Zawsze powinno sie zaczynac od przeczyszczenia ukl.wtryskowego,niewielki koszt.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Lip 2018, 17:32

Sprawdzę na kompie i bede myslal
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Sie 2018, 11:06

No i wczoraj sprawdzone i tak to wyszlo, nie wiem co robic.
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lis 2018, 18:06

Sorki za odkop, ale nie chciałem już zakładać nowego tematu. Wtryski oddałem do gościa co robi żeby sprawdził i mówi ze jest ok, na trzecim tylko minimalna różnica. I nie wiem co robić dalej. Czuć że ma takie wibracje w przedziale 1000-2000rpm jak sie doda lekko gazu i często dopala się dpf, a przy dopalaniu już czuć konkretne szarpanie i że jest auto słabsze. Co to może być jeszcze ? Egr wyłączony
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Lis 2018, 09:55

to duzo wiem...
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999