31 Sie 2009, 15:25
Generalnie lepszym wyborem wydaje się silnik 1.8 ze względu na mniejszą awaryjność i zużycie paliwa. Choć jest strasznie mułowaty. Cześci do 1.8 są napewno tańsze bo jest to silnik popularniejszy i jest do niego więcej zamienników itp.
2.3 mocno się sypią. Kumpel mechanik serwisuje Golfa IV z tym silnikiem i wiecznie jest z nim jakiś problem.
Najlepszym wyborem wydaje się silnik 1.8T 150KM, którego w Toledo II nie montowali. Według danych producenta palił mnie od wersji 1.8, poza turbosprężarką, przepływomierzem był bezobsługowy. ( chodziaż problem z turbosprzężarką można wyeliminować przez kilka zabiegów profilaktycznych ). Był silnik 1.8T 180KM ale aut z tym silnikiem jest mało, sa bardzo drogie ( zresztą nie dziwne że ludzie nie chcą się ich pozbywać ) a jak są w "okazyjnej" cenie to sa po przejściach lub zajechane.
Bardzo dobry był by silnik 1.9 TDI 130KM, którego w tym modelu nie ma. Z wersją 150 KM jest tak samo jak z 1.8T 180KM, za to wersja 110KM wydaje się najlepszym wyborem.
Pali mniej od wersji 90KM, zbiera się jak 1.8 125KM, poza osprzętem który jest bolączką wszystkich diesle właściwie również bezobsługowy.