1.9 tdi cięzko odpala i gubi moc podczas jazdy !!

05 Gru 2014, 18:04

seat toledo 1.9 tdi 110 ahf problem z odpalaniem.
Post» Dzisiaj, 16:34
Witam. Mam od dluzszego czasu dwa dziwne problemy z moim seatem 1.9 tdi. Pierwszy to bardzo ciezko odpala kiedy po dluzszym postoju kiedy sa plusowe temperatury na dworze. Kontrolka od swiec zapala sie dosłownie na pól sekundy i gasnie. Musze krecic silnik okolo 7-10 sekund aby odpalił. Po odpaleniu mam z rury wydechowej wulkan szarego dymu przez kilka sekund! Co dziwne kiedy przychodzi przymrozek i samochod porzadnie zmarznie przez noc kontrolka grzania swiec grzeje przez 3-4 sekundy i silnik odpala od strzala bez kłębów dymu. Czyli ogolnie na mrozie odpala pięknie, a kiedy jest ciepło na dworze jest masakra.Dzwine. Czy nie powinno byc odwrotnie ?? Mój drugi problem to kiedy juz odpale i ruszam to przez kilka kilkometrów póki silnik jest nierozgrzany wszystkoi jest ok. Silnik ciągnie, turbo ciągnie jak trzeba. Ale po kilku kilometrach tak jak ostatnio podczas wyprzedzania tira nagle, tak w ciągu sekundy samochod odcina od mocy. Obroty staja na jakis max 2200 , predkosc max 90,100 i ani grama wiecej, Zero reakcji na gaz. Absolutnie nic. Pedał w podłodze, lekka górka i samochod słabnie i zwalnia. I tak cały czas dopóki się gdzieś na chwilę nie zatrzymam i wyłonczę silnik. Znowu ruszam, przez chwile jest ok , turbo ciągnie jest moc i znowu trach. Pedał w podłoge silnik wyje , obroty w miejscu i brak mocy. Kiedy dojerzdzam powoli do domu, wciskam gaz do podłogi , turbo swiszczy, ale bez przyszpieszenia. I tak od jakiegos miesiaca. Dotego zaczął palić jak smok jakieś 8-9 litrów na setke bierze !! tej Od czego mam zacząć Panowie ???
darthmaul
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 07 2001
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: seat toledo II
Silnik: 1.9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Gru 2014, 17:49

spoko dzięki
darthmaul
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 16 07 2001
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: seat toledo II
Silnik: 1.9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Gru 2014, 09:16

Zacznij od zaworu EGR.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Gru 2014, 11:29

Tak naprawdę, to byłoby elegancko podpiąć się pod vaga i mądry diagnosta niech się przygląda parametrom pracy silnika podczas jazdy.
Pierwsze co trzeba sprawdzić, to zawór N75. Kolejna rzecz czujnik temperatury paliwa. Następna rzecz to czy gdzieś lewe powietrze nie zasysa. Następna sprawa - przepływomierz i czujnik tempertaury powietrza. Powodów może być mnóstwo i trudno cokolwiek doradzić bez vaga.
Tylko vaga powinien odczytywać mechanik, który umie to robić, a nie taki, którego wiedza kończy się na odczytywaniu błędów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa Toyota Safety Sense?
    Toyota Safety Sense (TSS) to pakiet który składa się z kilku systemów bezpieczeństwa i ma za zadanie zapobiegania kolizjom lub ograniczeniom ich skutków. Opisujemy poniżej systemy które wchodzą ...