W ciągu nadchodzących czterech lat Alians Renault-Nissan wprowadzi na rynek ponad 10 pojazdów z napędem autonomicznym.
Globalna grupa motoryzacyjna potwierdziła, że do 2020 r. wprowadzi gamę pojazdów wyposażonych w autonomiczne funkcje na rynki w Stanach Zjednoczonych, Europie, Japonii i Chinach. Technologia będzie montowana w popularnych, produkowanych na masową skalę samochodach w przystępnych cenach.
Ponadto Alians Renault-Nissan udostępni pakiet nowych aplikacji komunikacyjnych, które ułatwią użytkownikom śledzenie na bieżąco informacji dotyczących ich pracy oraz aktywności kanałów rozrywki i sieci społecznościowych.
"Alians Renault-Nissan nieustannie dąży do realizacji podwójnego celu, jakim jest zerowa emisja oraz brak ofiar wypadków na drogach" powiedział dyrektor generalny i prezes Aliansu, Carlos Ghosn, w Centrum Badawczym Renault-Nissan w Dolinie Krzemowej. "Dlatego pracujemy nad wdrożeniem technologii autonomicznej jazdy i łączności w pojazdach produkowanych na masową skalę na trzech kontynentach".
Zerowa emisja i brak ofiar wypadków Alians Renault-Nissan już teraz jest liderem w branży pod względem realizacji celu zerowego poziomu emisji. Od grudnia 2010 r., kiedy w rejonie zatoki San Francisco pierwszy Nissan LEAF trafił do nabywcy, Alians zdążył sprzedać niemal 300 000 pojazdów z napędem elektrycznym.
Bezpieczeństwo i wydajność pojazdów Aliansu Renault-Nissan również znacznie się poprawiły. Na przykład w Japonii liczba poważnych i śmiertelnych obrażeń odniesionych przez podróżujących pojazdami marki Nissan spadła na przestrzeni 20 lat o 61%. Z kolei liczba poważnych i śmiertelnych obrażeń odniesionych przez podróżujących pojazdami marki Renault we Francji spadła o 80% na przestrzeni 15 lat.
Przewiduje się, że napęd autonomiczny dodatkowo ograniczy błędy popełniane przez kierowców, które są przyczyną nawet 90% zdarzeń skutkującymi ofiarami śmiertelnymi.
W roku 2016 zadebiutują pojazdy wyposażone w funkcję kontroli jazdy na jednym pasie, która umożliwi samochodom autonomiczną, jazdę autostradami, także w warunkach wzmożonego ruchu wymagającego częstego zatrzymywania się. W 2018 r. Alians Renault-Nissan zaprezentuje pojazdy z funkcją kontroli jazdy na wielu pasach, pozwalającą na autonomiczne pokonywanie zagrożeń i zmianę pasa podczas jazdy autostradą, natomiast w roku 2020 technologię "autonomii na skrzyżowaniach", umożliwiającą poruszanie się po miejskich skrzyżowaniach i w ruchu o dużym natężeniu bez angażowania kierowcy.
Pod koniec tego roku Alians wprowadzi na rynek nową aplikację motoryzacyjną przeznaczoną do urządzeń mobilnych, która umożliwi zdalną interakcję z pojazdem. W przyszłym roku pojawi się pierwszy "Alliance Multimedia System", oferujący nowe funkcje multimedialne i nawigacyjne, udoskonaloną integrację ze smartfonami oraz bezprzewodową aktualizację map. W 2018 r. platforma Alliance Connectivity & Internet of Things zacznie obsługiwać nową funkcję Virtual Personal Assistant dla klientów indywidualnych i biznesowych.
Wszystkie elementy technologii napędu autonomicznego Aliansu będą dostępne na życzenie kierowcy.
Harmonizacja kluczem do sukcesu W 2014 r. Alians Renault-Nissan przeprowadził harmonizację struktur inżynierii w obu firmach. Inżynierowie w firmach Renault i Nissan współpracują w ramach jednego zespołu, co pozwala na ograniczenie powielania pracy nad technologią nowej generacji. Technologia opracowywana wspólnie przez inżynierów Renault i Nissan jest następnie udostępniana obu firmom i wszystkim markom, aby mogły z niej korzystać dla dobra klientów.
Inżynierowie Aliansu Renault-Nissan opracowali zestaw narzędzi technologicznych, obejmujący sprzęt i aplikacje wchodzące w skład oprogramowania. Zespoły ds. produktów Renault, Nissan, Infiniti oraz innych marek Aliansu mogą dobierać te aplikacje do swoich modeli w zależności od potrzeb. Za sprawą partnerstwa w zakresie zaawansowanych badań i rozwoju Renault i Nissan mogą pracować wydajniej, ponosząc mniejsze koszty, co pozwala na oferowanie klientom pojazdów o większej wartości.
Alians Renault-Nissan dysponuje budżetem badawczo-rozwojowym w wysokości ok. 5 mld dolarów. Czwarta pod względem wielkości grupa motoryzacyjna na świecie, odpowiadająca za 10% światowej sprzedaży samochodów, posiada centra badawcze w Atsugi (Japonia), Guyancourt (Francja), Farmington Hills (USA, stan Michigan) oraz Sunnyvale (USA, Kalifornia). Alians Renault-Nissan dysponuje również dużymi centrami inżynieryjnymi, m.in. w Indiach, Brazylii, Rumunii, Turcji i Chinach. Alians ogłosił dziś, że stanowisko dyrektora ds. technologii obejmie Ogi Redzic, który jako starszy wiceprezes Aliansu ds. pojazdów podłączonych do sieci i usług mobilnych stanie na czele inicjatywy dotyczącej samochodów podłączonych do Internetu.
Przed nawiązaniem współpracy z Aliansem Renault-Nissan Redzic był związany z Nokią, NAVTEQ, Motorolą oraz z cyberPIXIE, nowo założoną firmą zajmującą się komunikacją bezprzewodową. Ostatnio pełnił funkcję starszego wiceprezesa ds. motoryzacji w Nokia HERE, gdzie stał na czele Automotive Business Group. Redzic, który obejmie nowe stanowisko w trybie natychmiastowym, będzie pracować w Paryżu oraz będzie nadzorować zespoły we Francji i w Japonii.
Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
Dwie lewe ręce - obsługa własnego auta Mogłoby się wydawać, że włączenie świateł przeciwmgłowych, wymiana koła na zapasowe czy znajomość sygnalizacji świateł ostrzegawczych na desce rozdzielczej to podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać kierowca. Tymczasem ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki NISSAN. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne NISSAN
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.