126p problem z alteratorem

25 Maj 2007, 14:18

witam wszytaskich od pewneg0o czasu mam problem z alternatorem od malucha mianowicie zamiast ok 12V mam napiecie 0.30V rozkrecilem go sprawdzilem szczotki sa bardzo dobre niewiem co moze byc zlego. mozliwe ze poszedl regulatpr albo diody hmm jakie sa przyczyny jak psuje sie regulator?
a jelsi to sa diody? to jak je sprawdzic? prosze o szybka odpowiedz.... dzeki
pawex70
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • 26 Maj 2007, 00:09

    hmmm....
    coś chyba źle pomierzyłeś kolego-jakby było takie napięcie 0,30V toby było zwarciem dla akumulatora :wink:
    a przyczyną braku ładowania moze być brak wzbudzenia alternatora :D
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    26 Maj 2007, 08:01

    mierzylem bez podlaczonego akumulatora. twierdzisz z eto problem ze wzbudzeniem?? tzn trzeba by wymienic diody??podobno sa cale mostki z diodami gotowe do wymiany a niedrogo? czy to prawda? hm jak bys mial jeszcze jakies pomysly to prosze pisac:) dzeki
    pawex70
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    27 Maj 2007, 00:04

    diody sa odpowiedzialne za prostowanie prądu,bo jak wiadomo prądem przemiennym akumulatora nie naładujesz...moga to być diody...

    regulator raczej nie...gdy by to był regulator t opoprostu napięcie by skakało...albo było za dużę...albo za małe...ale nie 0.3 :)

    mam pytanie...piszesz że sprawdzałęs bez akumulatora...czyli silnik nie hcodzil? maluch bez akumulatora nie będzie chodził.... :oops:

    podłącza aku zapal fure. i mierz..

    na jałowym bez obciązenia powinien mieć 13,8-14,4
    na światłach na jałowym te 13V to juz takie minimalne minimum...jeszce akceptowalne z przymróżeniem oka...

    a prawidłowo to te 137 powinnieneś miec.
    ZZZ-zakuć ,zaturbić, zapi***alać
    misiekemeryt160
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Miejscowość: DZIAŁDOWO

    30 Maj 2007, 12:41

    ten alternator jest zamontowany w ciagniku zostal zapalony na akumulatorze a pozneij chodzil sam podczas dokonywania pomiaru. nie do konca jets to fura (maluch). sadzicie ze sa to diody?? czy mozna dostac caly gotowy nowy mostek z diodami gotowymi do montazu?? bo z wymiana pojedynczych niechce mi sie troche bawic wiec prosze o opinnie dzeki
    pawex70
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    02 Cze 2007, 21:41

    szkoda ze moj temat troche przymarl;( ale hm dzeki wszytik za rady postaram sie jakaos pokombinowac ale jelsi by ktos znal przyczyny oraz rozwiazania to piszcie dalej . wkoncu maluch to popularna fura i napewno sa osoby ktore znaja malucha oraz jego alternator jak wlasna kieszen wiec mam nadzeje ze beda dalsze podpowiedzi:) i temat na nowo ozyje
    pawex70
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nissan Note - opracowany pod kątem europejskich dróg
      Dzięki innowacyjnej stylistyce, debiutującym w tym sektorze technologiom oraz gamie zaawansowanych silników, nowy Note silnie zaistnieje w segmencie B. Produkowany w Europie Note został opracowany pod kątem europejskich ...

    03 Cze 2007, 08:21

    no np ja iaelm malucha i znam w nim każda śróbkę. Ale alternator w każdym samochodzie jest taki sam...nie ma różnicyczy jest to z malucha czy z ferrari-zasada ta sama...

    moze tak:
    1.odpalasz ten ciagnik tak? wszystko chodzi,przykladasz miernik do akumulatora-odpowiednio + i - i masz łądowanie rzędu 0,3?
    ZZZ-zakuć ,zaturbić, zapi***alać
    misiekemeryt160
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Miejscowość: DZIAŁDOWO

    03 Cze 2007, 16:06

    dokladnie tak 'misiekemeryt' odpalam i jest takie napiecie dobrze podlaczony miernik wykazuje takie napiecie a jelsi bylby zle podlaczony bylo by -0.3v.
    a jelsi tak znas zte maluszki to moze mas zjakies rady co by tam zrobic co wymienic? nieiwem prawdopodobnie niebede sie w tym bawil i dopadne nowy uzywany alternator jeszcze zobacze jutro sie pobawie a dzis czekam na pomysly
    pawex70
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    03 Cze 2007, 18:34

    A miernik masz dobry? Mój wyświetlał dobrze, ale kiedyś zaczął pokazywać napięcie 0.1~0.3V(samochód działał). Elektronik stwierdził, że sprzęt do wymiany. Tak to teraz jest-wszystko jest "Made in china"!!!
    Czasami mam problemy, ale zawsze je rozwiązuję.
    motomaniaczek
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 89
    Miejscowość: Końskie

    03 Cze 2007, 22:19

    ja generALNIE NIE MIALEM powaznych problemów z alternatorem...jedyne co to szczoeki,łozyska i raz ne mialem ładowania na swaitlach...ale problem tkwił gdzie indziej...
    mocny elektryk to ze mnie ie jest i nie chce ci podpowiadać za mocno dlacze3go masz trakie ładowanie...moze naprawde padły diody
    ZZZ-zakuć ,zaturbić, zapi***alać
    misiekemeryt160
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Miejscowość: DZIAŁDOWO

    04 Cze 2007, 09:01

    dobra dzeki wszystkim za rady:) ale mam jeszcze jedno pytanie zasada dzalania polega na tym ze przesyla prad w jedna strone czyli trzeba ja sprawdzic z jednego konca i drgiego i jesli jest padnieta to powinno byc cos ok chyba 1?? na wyswietlaczy cztli dioda padnieta?? a slyszalem na tym badz na inntm forum ze mozna ja spr za pomoca zarowki?? pierwsze slysz ela echcialbym cos wiecej na ten temat sioe ddowiedzec
    pawex70
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    04 Cze 2007, 14:47

    Niewiem. Ale jak ci sie pojawi jakiś problem w fiacie to się nie dziw bo jest stare i się psuje....
    Daroo
    Początkujący
     
    Posty: 165

    07 Cze 2007, 09:02

    wcale ie prawda. u mnie naprawy ograniczaly sie do zmiany elementów które sie zużywały. w zasazdie nie mial awari ale jak juz mial jedna to od tej pory nim ni jeżdze i włąsnie wina byla w alternatorze gdzies zwarcie czy coś i mi sie zjaral samochód
    ZZZ-zakuć ,zaturbić, zapi***alać
    misiekemeryt160
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Miejscowość: DZIAŁDOWO

    07 Cze 2007, 13:20

    Diody poszły :)
    Tolek
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    05 Sie 2007, 19:45

    a diody mozna zmierzyc elektronicznym miernikiem uniwersalnym.ustaw miernik na badanie diód- symbol to jest taka strzałka która dotyka na pionową kreske.jedną konówke do obudowy diody a drugą do kabelka który w nią wchodzi.należy pamietać ze dioda puszcza prąd tylko w jedną strone wiec jesli miernik nic nie pokazuje nalezy zamienic bieguny miernika.jezeli prąd płynie w obydwie strony dioda jest uszkodzona
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554