2.0 bluehdi - 5w30 esc zamiast ineo first 0w30

21 Gru 2018, 09:51

Cześć koledzy,

Posiadam Peugeota 5008 z silnikiem 2.0 bluehdi 150km..

Chciałbym prosić o pomoc w związku z wymianą oleju silnikowego. Jakiś czas temu wymienialem olej w serwisie, ostatnio pokazała się kontrolka o niskim poziomie. Chcąc dodać chciałem jakiego oleju kupić sprawdziłem pod maską na zwieszce jaki olej był wlany I znalazłem 2 zawieszki, stara z serwisu autoryzowanego i nową i zobaczyłem że wcześniej był zalany olej total quartz ineo first 0w30 a teraz total quartz ineo ecs 5w30. Pogrzebalem po książce serwisowej i według niej ineo first 0w30 jest tym prawidłowym.
Pytanie do tych co znaja się na tym, czy wymieniać całkowicie olej i ewentualnie filtr, czy może różnica między olejami jest tak mała że nie warto?

Dziękuję z góry za pomoc
Dylq
Nowicjusz
 
Posty: 3

21 Gru 2018, 13:21

Dylq napisał(a):Jakiś czas temu wymienialem olej w serwisie, ostatnio pokazała się kontrolka o niskim poziomie
Wymieniałeś olej w ASO? Jaki masz przebieg i po ilu km od wymiany zaświeciła się kontrolka o niskim stanie oleju? Ile zostało ci jeszcze km do kolejnego serwisu olejowego?
Czy sprawdzałeś jaki dokładnie jest stan oleju po wymianie? Spotkałem się że olej potrafią nalewać na około połowę stanu, a nawet czasem trochę mniej zamiast około 3/4.

To że wlali Ci taki olej to pewnie dlatego że tamtego akurat nie mieli na stanie w danej chwili poza tym ten co masz obecnie trochę jest tańszy.

Nie wiem czy to nowy samochód ale przeglądy co około 30tyś. km to jest tragedia jeżeli chodzi o wymianę oleju jedynie jak ktoś dużo jeździ to można jeszcze tak zrobić. Wymieniając olej częściej sporo samochodów nie miało by problemów z olejem po gwarancji.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

21 Gru 2018, 14:19

Auto 3 letnie, po gwarancji, wymieniałem z normalnym warsztacie działającym przy sklepie z częściami i olejami. Mam przebieg 65 tys km, zmiana oleju była 3000 km temu, kontrolka zaświeciła się po tym przebiegu. Powymianie sprawdziłem stan i było ok (odrobine poniżej środka normy).

Co do jakości oleju i wymiany nie mam zastrzeń, bardziej do jego normy PSA B71 2296 i ewnetualnego wypływu na filtr cząstek. Ten który książkowo jest zalecany ma normę PSA B71 2312
Dylq
Nowicjusz
 
Posty: 3

21 Gru 2018, 16:23

W twoim przypadku powinien być olej ze specyfikacją B71 2312 ponieważ spełnia on rygorystyczne normy i jest wyprodukowany z 100% syntetycznej bazy olejowej dodatkowo technologia redukcji poziomu popiołów siarczanowych Sulfated Ash oraz ograniczonej zawartości fosforu i siarki Mid SAPS chroni oraz przedłuża trwałość nowoczesnych układów wydechowych takich, jak SCR i filtrów cząstek stałych DPF, FAP.

Norma oleju który masz obecnie zalany jest raczej stworzona dla silników benzynowych i można ją porównać z olejami klasy ACEA A3/B4 lub ACEA A5/B5 o lepkości 5W30.

Tu masz więcej info na temat klasyfikacji olei oleje/klasyfikacja-europejska-acea/
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

30 Gru 2018, 10:23

Olej wymieniony. Byłem w warsztacie w którym zalano zly olej. W rozmowie na temat pomyłki w doborze oleju wyszła przyczyna pomyłki, osoba dobierająca olej, w programie serwisowym, nie miała na liście 5008 z bluehdi i założyła że to hdi.
Dylq
Nowicjusz
 
Posty: 3

02 Sty 2019, 13:29

Dylq napisał(a):osoba dobierająca olej, w programie serwisowym, nie miała na liście 5008 z bluehdi i założyła że to hdi
Najważniejsze że masz już właściwy olej :ok: Na przyszłość zostaw kartkę z olejem na jakim jeździsz to nie będzie takich problemów.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe systemy miejskie we Włoszech wdrożone przez Kapsch
    Firma Kapsch TrafficCom, specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach z zakresu telematyki transportu, wygrała kolejne trzy przetargi na przygotowanie oraz wdrożenie inteligentnych systemów zarządzania ruchem miejskim ...