2.0 TDI BKD kopci na niebiesko

19 Paź 2009, 18:43

Witam,
Kupiłem niedawno A3 2.0TDI (BKD) w DSG i zauważyłem, że podczas ruszania auto puszcza siwo-niebieskiego bąka. Dzieje się to nieregularnie-na niskich obrotach. Najczęściej przy ruszaniu po postoju w korku czy na światłach (jak silnik popracuje na wolnych obrotach chwilę). Przy gwałtownej jeździe na wyższych obrotach brak dymu. Przy zapalaniu- brak dymu. Auto generalnie pracuje równo i cicho. Kiedyś jednorazowo zauważyłem lekkie bujanie silnika na wolnych obrotach. Sprawdziłem turbo, jutro zakładam nową pokrywę z odmą na zawory. Mechanik zauważył lekko zaolejony wydech tuż przed katalizatorem. Proszę o sugestie gdzie zaglądać w celu znalezienia usterki. Jeśli możecie polecić dobrego mechanika z opolskiego lub dolnośląskiego to będę wdzięczny.
irekno
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Opolskie

21 Paź 2009, 09:17

irekno napisał(a):Witam,
Kupiłem niedawno A3 2.0TDI (BKD) w DSG i zauważyłem, że podczas ruszania auto puszcza siwo-niebieskiego bąka. Dzieje się to nieregularnie-na niskich obrotach. Najczęściej przy ruszaniu po postoju w korku czy na światłach (jak silnik popracuje na wolnych obrotach chwilę). Przy gwałtownej jeździe na wyższych obrotach brak dymu. Przy zapalaniu- brak dymu. Auto generalnie pracuje równo i cicho. Kiedyś jednorazowo zauważyłem lekkie bujanie silnika na wolnych obrotach. Sprawdziłem turbo, jutro zakładam nową pokrywę z odmą na zawory. Mechanik zauważył lekko zaolejony wydech tuż przed katalizatorem. Proszę o sugestie gdzie zaglądać w celu znalezienia usterki. Jeśli możecie polecić dobrego mechanika z opolskiego lub dolnośląskiego to będę wdzięczny.

Witam, świeci ci check engine albo pisze na kompie service jetz ? jaki masz poziom oleju na bagnecie ? (najlepiej zrób z bliska zdjęcie bagnetu ) 1.
jak masz olej w wydechu to możliwe że turbina go wypuszcza (można to sprawdzić czujnikiem ciśnienia doładowania) jak ładuje za mało to jest uszkodzona, kiedy zaczyna kopcić przyłóż kartkę za wydech i zobacz czy zostaje na niej olej.
2.Na zimnym silniku (wyłączonym) odkręć korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego zobacz czy nie ma w nim oczek (jak w rosole tylko czarne :) ) będą widoczne bo płyn jest różowo-czerwony.
3. W najgorszym wypadku puszczają ci pierścienie i olej spala się razem z ropą wtedy odczułbyś spadek mocy bo nie byłoby kompresji.

Najlepiej jedz do ASO Audi bo to nie polonez żeby go śrubokrętem diagnozować :) Pozdrawiam
arielwrx
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Gliwice

21 Paź 2009, 12:57

Niebieski dym w Dieslu to przyczyna:spalania oleju silnikowego z układu smarowania ze względu na zużycie elementów silnika,tutaj to bym odrzucił :!: Nieprawidłowy przebieg spalania w wyniku wadliwego funkcjonowania układu wtryskowego(Diesel).Spalanie oleju silnikowego w wyniku rozszczelnienia turbosprężarki.Spalanie oleju silnikowego w wyniku powstania mikropęknieć lub porowatości głowicy lub bloku cylindrów.Tutaj jeśli wyrzuca olej to stawiałbym na turbinę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

21 Paź 2009, 13:57

PhantomASA1 napisał(a):Niebieski dym w Dieslu to przyczyna:spalania oleju silnikowego z układu smarowania ze względu na zużycie elementów silnika,tutaj to bym odrzucił :!: Nieprawidłowy przebieg spalania w wyniku wadliwego funkcjonowania układu wtryskowego(Diesel).Spalanie oleju silnikowego w wyniku rozszczelnienia turbosprężarki.Spalanie oleju silnikowego w wyniku powstania mikropęknieć lub porowatości głowicy lub bloku cylindrów.Tutaj jeśli wyrzuca olej to stawiałbym na turbinę.


W silnikach TDI każde uszkodzenie elementu wtrysku to milion komunikatów na komputerze MFA. Gdyby olej był by spalany razem z ropą to nie byłoby go w wydechu. Ostatnim elementem podłączonym po układ wydechowy jest Turbina i ona oleju nie spala tylko przepuszcza jesli jest uszkodzona a o tym pisał że mechanik znalazł olej na początku wydechu więc zgadzam się z Tobą :)
arielwrx
Nowicjusz
 
Posty: 17
Miejscowość: Gliwice

21 Paź 2009, 17:13

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
arielwrx:

Żaden check engine ani serwis nie świeci. Poziom oleju w normie- w połowie między min a max. Mechanik stwierdził że spaliny są na 100% z olejem. Brak oczek w zbiorniku z płynem chłodzącym. Ciężko mi powiedzieć czy spadła mu moc bo go niedawno kupiłem. Wydaje mi się, że idzie jak ta lala...
PhantomASA1:
Mechanik twierdzi, że silnik wygląda na tyle ile ma na liczniku czyli 140tyś więc raczej trzeba odrzucić zużycie wnętrzności. Potwierdził to również ściągając pokrywę zaworów- choć nie gwarantuje 100% słuszności swojej tezy. Turbinę też sprawdzał i wg. niego ma pewne luzy gdzieś tam ale nie jest źle- może to być dopiero początek końca turbiny co w tym momencie jest trudne do stwierdzenia (mech. opinia). Myślałem, że turbina pada znienacka???
WSZYSCY:
Ostatnio zauważyłem też takie buczenie przy pewnych obrotach 2-3 tyś obrotów. Przy stałej prędkości też buczy (stale) w tym zakresie obrotów- oczywiście przy większych prędkościach tego nie słychać- pow 100km/h. To nie jest charakterystyczny gwizd turbiny a raczej niskie tony- coś jak wiatr większej mocy zawiewa.
P.S. Każda pomoc mile widziana bo nawet ASO rozkłada ręce i chce wymieniać metodą prób i błędów poszczególne elementy- czyli wyjdzie suma sumarą na to że wymienią mi wszystko pod maską zanim zlokalizują usterkę.

[ Dodano: Sob Paź 24, 2009 20:01 ]
W ASO wykryli błąd:
regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona granica regulacji
za co ponoć odpowiedzialny może być blok zaworów magnetycznych albo turbo... co Wy na to???
irekno
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: Opolskie

15 Lip 2010, 09:22

witaj i co ostateczne było? bo w moim pojawił się olej w paliwie prawdo podobnie pompa paliwa zaczęła puszczać olej do paliwa
artur270
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: polska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi A3 numerem jeden w klasie samochodów kompaktowych
    W tegorocznej edycji plebiscytu AUTO BILD-Design-Award, czytelnicy tego popularnego magazynu motoryzacyjnego uznali nowe Audi A3 za najatrakcyjniejsze auto w klasie małych i kompaktowych samochodów. W plebiscycie o ...
    GT86 – Toyota, która kocha jazdę bokiem
    Przepis na klasyczne sportowe coupé jest od lat niezmienny i bajecznie prosty. Bierzemy dwudrzwiowe nadwozie o opływowym, smukłym kształcie, w jego przedniej części umieszczamy silnik, a siłę napędową kierujemy na ...