[Y60] 2.8TD - Zgrzytający 3,4 i 5 bieg

26 Wrz 2019, 07:50

Witam forumowiczy,

od tygodnia jestem posiadaczem Parcha Y60 2.8, który według sprzedającego stał przed dłuższy czas w garażu nieużywany aż do momentu wystawienia na sprzedaż gdy to zainteresowani zaczęli go testować. Ogólnie auto w bardzo dobrym stanie, wiadomo że jak na ten wiek coś zawsze jest do zrobienia ale byłem w szoku widząc jak bardzo jest zadbany więc wciągnąłem go ale już świeżo po zakupie wyszły niespodzianki...

Podczas powrotu do domu wszystko było ok a przynajmniej nie zauważyłem nic niepokojącego natomiast dzień później zaczęły zgrzytać 3,4 i czasami 5 bieg podczas ich zapinania w trakcie jazdy a w 2 dniu nagle stojąc na światłach nie byłem w stanie wrzucić żadnego biegu, udało mi się jakoś wbić 4 i dojechać na nim do domu.


Pierwsza diagnoza - zapowietrzone sprzęgło, nie dało rady jednak odpowietrzyć więc wymieniłem pocący się przewód sprzęgła - dalej nie można było odpowietrzyć

Druga diagnoza - wysprzęglik, chodził w małym zakresie i wydawał dziwne dźwięki - po wymianie dalej bez zmian

Trzecia diagnoza - pompa sprzęgła, stukanie podczas dociskania sprzęgła i jedyna część, która została w układzie do wymiany - po wymianie udało się odpowietrzyć jednak znowu jestem na etapie gdzie zgrzyta 3 i 4 oraz czasami 5 tyle że chyba mniej niż poprzednio.


Sprawa wygląda tak że 1,2 wchodzą bez najmniejszych zgrzytów, 3 i 4 przy mniejszej prędkości potrafią wejść również bez zgrzytania ale przy większej to jest już to pewnik, z 5 bywa różnie. W momencie gdy całkiem zbije bieg podczas jazdy i próbuję wbić, któryś z problematycznych to jest jeszcze gorzej niż w przypadku wbijania ich po kolei. Sprzęgło łapie od samego dołu, nie od połowy skoku, płynu w skrzyni jeszcze nie sprawdzałem i nie wymieniałem, najprawdopodobniej siedzi tam Orlenowski HIPOL GL-4 80W-90.

Dzisiaj stwierdziłem że sam już nic nie wymyślę więc zabrałem go do mechanika, stwierdził że to synchronizatory w skrzyni... Co sądzicie?
Riches
Obserwowany
 
Posty: 2

26 Wrz 2019, 08:01

myślę że ma rację, przy problemach z sprzęgłem problemy są z niskimi biegami jak 1 czy 2 lub wsteczny, 4 czy 5 bieg tak naprawdę da radę wrzucić bez sprzęgła i bez zgrzytu. A na postoju jak przezucasz biegi też jest zgrzyt? Przy odpalonym silniku oczywiści
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Wrz 2019, 08:04

Przy wrzucaniu biegów na odpalonym silniku podczas postoju nie ma zgrzytów, więc obawiam się że może mieć rację :/
Riches
Obserwowany
 
Posty: 2

26 Wrz 2019, 09:16

Też mi się tak wydaje, mógł się przyczynić do tego niewłaściwy olej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lis 2019, 16:23

Riches napisał(a):Sprzęgło łapie od samego dołu, nie od połowy skoku
To też może być problem już cienkiej tarczy i słabego wysprzęglania. Miałem kiedyś jedno auto i sprzęgło brało przy podłodze to raz biegi wchodziły a raz nie czasem pojawiał się lekki zgrzyt losowo. Po wymienia sprzęgła i wysprzęglika oraz oleju wszystkie problemy ustąpiły.

Na początku było tak, że jak brało przy podłodze to na wolnych obrotach wszystkie biegi wchodziły całkiem dobrze ale po pewnym czasie przestały i praktycznie nie można było wrzucić żadnego. Ciekawe było to że jak odpalało się auto na luzie to po wciśnięciu sprzęgła nie można było już wrzucić biegu ale jak odpaliło się go na np. jedynce z wciśniętym sprzęgłem to wszystkie biegi wchodziły do momentu puszczenia sprzęgła. Po ponownym wciśnięciu już nic nie można było wrzucić. to tak na marginesie z moich obserwacji :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!