-2 a auto już nie zapala

14 Gru 2017, 13:19

Jak w temacie. Auto to Peugeot 5008/2009. Po przekręceniu kluczyka słychać tylko pstrykanie. Miałem już w zeszłym roku raz problem z odpaleniem kiedy temperatura spadła do -7. Gościu z assistance stwierdził wtedy że akumulator wygląda ok. Aku ma z 5 lat. Sąsiad, który pomógł mi ostatnio uruchomić twierdzi, że problemem może być rozrusznik albo na jakimś układzie "ucieka" prąd. Umówiłem się na diagnostykę i myślę, że ten akumulator będzie pewnie już i tak do wymiany. Jak kupić dobry akumulator do tego auta? W ASO powiedzieli, że nowy akumulator to ok 600zł bez żadnych detali co to za bateria. Wolałbym samemu kupić zawczasu coś poleconego na forum niż kierować się ASO. BTW po ostatniej naprawie w ASO odpadło mi koło więc mocno podpadli.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Gru 2017, 15:50

Yarecki napisał(a):Po przekręceniu kluczyka słychać tylko pstrykanie.
Problem może być z akumulatorem jak i rozrusznikiem :) Czy kontroli ci przygasają jak chcesz odpalić?
Jakie masz napięcie na akumulatorze? Czy możesz je sprawdzić multimetrem?
Napisz nam jaki tam masz akumulator.

Czy problemy zdarzały ci się jak silnik był ciepły? np. przekręcasz za pierwszym razem nic się nie dzieje a za drugim odpala normalnie.

Yarecki napisał(a):Gościu z assistance stwierdził wtedy że akumulator wygląda ok. Aku ma z 5 lat.
To już sporo, ale mierzył na nim napięcie jak go sprawdzał?

Yarecki napisał(a):Sąsiad, który pomógł mi ostatnio uruchomić twierdzi, że problemem może być rozrusznik albo na jakimś układzie "ucieka" prąd.
Wystarczy sprawdzić pobór prądu i będzie wiadomo, ale jak w lato ci nie padał to raczej tu może być ok.

Możesz zrobić tak, podjechać do sklepu z akumulatorami i poprosić o wykonanie testu obciążeniowego akumulatora powinni mieć takie urządzenie. Będziesz wiedział czy to akumulator. Wydruk możesz wrzucić jako załącznik do tematu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Gru 2017, 10:44

No w tym modelu to trzeba z pół silnika rozebrać żeby się do "-" dostać. Jedynie + jest na wierzchu a reszta w zabudowach. Latem nigdy nie miałem problemu. Zimą właściwie generalnie też nie. Auto jeździ głównie z rana z 20km żeby maluchy rozwieźć po szkołach i przedszkolach. Właściwie poza tymi dwoma przypadkami nigdy mi się nie zdarzyło żeby nie odpalił od pierwszego pomimo, że bywały mroźniejsze dni. Nie mam czym sprawdzić napięcia, ale dziś powinno mi się udać podjechać na test obciążeniowy. Znalazłem we Wrocku sklep gdzie to robią w/g zaleceń. Może na miejscu też coś doradzą oprócz, jak to w sklepie, konieczności wymiany akumulatora :)

Update: Bylem na sprawdzeniu aku. Varta ma jakąś akcję na bezpłatne sprawdzenie i urządzenie pokazywało jakieś EN470 więc sprzedawca stwierdził, że to już do wymiany. Zaproponowano mi akumulator Bannera. Pierwszy raz o nich słyszę.
Yarecki
Początkujący
 
Posty: 105
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Wrocław
Auto: Peugeot 5008
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Gru 2017, 15:58

Yarecki napisał(a):Zaproponowano mi akumulator Bannera. Pierwszy raz o nich słyszę.
Ja też nie wiem co to za firma :/
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Gru 2017, 18:43

Dla mnie tam banner to znany aku. Tylko że sprawa wygląda tak w tych czasach że za ile byś Aku nie kupił to i tak jego żywotność jest mocno skrócona.Średnio 2-3 lata i do kosza. Kiedyś kupiłem Centry bezobsługowy, mówię "wezmę droższy żeby mieć coś lepszego nie będę taniego gvwna kupował" aku po 4 miesiącach poszedł na gwarancję i nie dość że czekałem na odpowiedź prawie miesiąc to jeszcze mi przysłali odpowiedź o treści "wina użytkownika" :shock: . No nie ważne, potem zakupiłem akumulator FIAMM i hulał 2 lata bez ingerecji potem auto poszło do ludzi.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16714
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Gru 2017, 21:44

Kacper napisał(a):Możesz zrobić tak, podjechać do sklepu z akumulatorami i poprosić o wykonanie testu obciążeniowego akumulatora powinni mieć takie urządzenie. Będziesz wiedział czy to akumulator.

I wszystko i w temacie :ok:
Yarecki napisał(a):Bylem na sprawdzeniu aku. Varta ma jakąś akcję na bezpłatne sprawdzenie i urządzenie pokazywało jakieś EN470

To nie jest wynik testu aku. Jest to oznaczenie akumulatora, jaki przewiduje producent. 470 to prąd rozruchowy z aku.
Yarecki napisał(a):Zaproponowano mi akumulator Bannera.

Znana i w miarę dobra firma.
Zrób test akumulatora raz jeszcze, bo ten test jakoś coś nie wyszedł, albo coś źle zrozumiałeś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Gru 2017, 11:58

MotoAlbercik napisał(a):Zrób test akumulatora raz jeszcze, bo ten test jakoś coś nie wyszedł, albo coś źle zrozumiałeś.
I najlepiej wrzuć zdjęcie z wydruku który dostaniesz :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999