25k PLN, Preferowane KOMBI, co kupić?

30 Sty 2020, 12:40

Witam

Szukam auta do codziennego użytku, budżet jest do 25 tysięcy.
Ponieważ równocześnie szukam pracy nie wiem jeszcze jakie trasy to auto będzie pokonywać, ale nie mieszkam w mieście, a miejscowości do których wysyłam CV są oddalone od 30 do nawet 100 km (trasa mieszana: drogi krajowe 50-50 % droga ekspresowa). W związku z czym rozważam raczej diesle, ewentualnie benzyne pod LPG.

Zalezy mi na zwinnym wyprzedzaniu tirów na krajowych drogach, jak najnizszej konsumpcji paliwa, szczególnie na trasie z predkością zbliżoną do 140-150 km/h nie chcialbym sie obawiac o wysokie obroty i spalanie, no i oczywiscie aby silnik nie mial zbyt duzego prawdopodobienstwa wysypania sie na nastepnym skrzyzowaniu.

Obstawiam ze auto w zalozonym budzecie, roku +/- 2010, nie będzie miało szans mieć mniejszy przebieg niz 200k KM.

Jeśli chodzi o nadwozie to chciałbym raczej Kombi.

Wizualnie bardzo podoba mi się Peugeot 508, w wersji 2.0 HDI, ale w tym budżecie chyba będzie ciężko? Poza tym nie znam opini i statystyk tego modelu.

Następny kandydat to Skoda Superb. Zarówno 2.0 TDI jak i 1.8 TSI odpowiadały by moim wymaganiom co do dynamiki, ale o pierwszym odczucia mam podobne jak o peugeocie, w tym budzecie moze byc ciezko? A o drugim juz sie naczytalem tyle sprośnych historii że sam nie wiem. Oglądałem również egzemplarz w wersji 1.9 TDI (i niestety w sedanie). O tym silniku czytałem najlepsze opinie, natomiast samo auto było jak dla mnie mocno zamulone. Ktos tym jeździ po chip tuningu może i sie wypowie jak wrażenia?

Najblizszy jestem zatem Octavii 2.0TDI wersja z CR.

Prosze o opinie na kazdy z powyzszych. A moze jakies alternatywne propozycje?
Cobbler
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Sty 2020, 15:11

Do 25 tys.skupiłbym się na:
Citroen C5 2.0 HDI
Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Honda Accord VII 2.2
Renault Laguna III 2.0 dCi

508 i SuperB II nie ten budżet, chyba że celujesz w najtańsze auta z zachodu lub poleasingowe, gdzie ryzyko dużych kosztów po zakupie będzie znaczne.

Octavia 2.0 TDI CR też jest ok, będzie tania w utrzymaniu, ale komfort i wyciszenie będą słabsze niż w autach powyżej.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Sty 2020, 16:41

Super, dzięki za Twoją odpowiedź.

Czy moglbys jeszcze sprecyzować od jakiej kwoty zaczynaja sie bezpieczniejsze oferty na 508 (2.0HDI) i SuperB(2.0TDI LUB 1.8 TSI)? Oraz co myslisz i/lub wiesz o poszczególnych silnikach w tych autach?
Cobbler
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Sty 2020, 17:28

Żeby kupić pewne 508 szykuj 35k
Silnik 1.8TSI to śmietnik. A 2.0tdi też były zarówno na pompowtryskach (takie sobie) i na CR - powiedzmy ok ale zapłacisz też co najmniej 30 bo nie były dostępne od początku produkcji
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Sty 2020, 19:17

Czy w Superbie tak jak i w Octavii silnik 2.0TDI w wersji common rail od 2008 roku wzwyż był dostępny?

Z tego co czytałem dotychczas to nie trzeba też w przypadku tego silnika patrzeć na kody bo wszystkie były w miare niewadliwe, i naprawione względem poprzednich wersji z pompowtryskiem? Prawda to?
Ostatnio edytowany przez Cobbler, 30 Sty 2020, 20:18, edytowano w sumie 1 raz
Cobbler
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Sty 2020, 19:34

Równocześnie występowało zarówno PD jak i CR.
A w octavii CR były bodajże od 2010, na pewno nie od 2008. W 2008 to pojawiły się w koncernie a nie we wszszystkich modelach.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2013 za nami! / relacja
    W tym roku w drugi weekend września odbyła się VII ecycja największej motoryzacyjnej imprezy Summer Cars Party. Tym razem pierwszy raz w historii SCP mieliśmy dwa dni na odwiedzanie imprezy na lotnisku "Muchowiec" w Katowicach. ...

30 Sty 2020, 21:22

Invi napisał(a):Równocześnie występowało zarówno PD jak i CR.
oczywiście się mylisz :wink:

Zarówno w Superbie sedanoliftbacku (od 2008) jak i w kombi (od 2010) od samego początku 2.0 TDI było CR. Jedynym PD był 1.9 TDI.

Podpisuje się pod propozycjami, które zamieścił Ossy
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Sty 2020, 21:48

mike napisał(a):oczywiście się mylisz :wink:

Zarówno w Superbie sedanoliftbacku (od 2008) jak i w kombi (od 2010) od samego początku 2.0 TDI było CR. Jedynym PD był 1.9 TDI.


No niestety Panie moderator.
2.0tdi/140 o kodzie BMP był montowany na pewno 08-10 w sedanie, kombi może rzeczywiście nie
nr pompowtryskiwacza 038130073BQ :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Sty 2020, 21:59

To chyba bardzo krótka seria typu "wsadź pod maskę co jest na magazynie" :roll: no i daj znać Zacharowi, że się opierdyka z aktualizacjami danych technicznych
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Lut 2020, 13:08

A co byście powiedzieli o Toyota Avensis?

Czy w budzecie +/- 25k jestem w stanie kupić dobry egzemplarz drugiej lub trzeciej generacji?
Cobbler
Nowicjusz
 
Posty: 5

01 Lut 2020, 13:18

Przedlift lubi olej, polift okej. (od 2009)
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

01 Lut 2020, 14:05

Zagladnij do działu "sprzedam auto" stoi tam V70 znajomego, polecam.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Lut 2020, 19:55

Marcel2727 napisał(a):Przedlift lubi olej, polift okej. (od 2009)
samochodu wytwarzanego do 2008r? :ok:

Cobbler napisał(a):A co byście powiedzieli o Toyota Avensis?

Czy w budzecie +/- 25k jestem w stanie kupić dobry egzemplarz drugiej lub trzeciej generacji?
w sumie budżet masz taki se, bo na II IMO trochę szkoda tyle kasy, a na III znów za mało
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Lut 2020, 20:02

Marcel2727 napisał(a):Przedlift lubi olej, polift okej. (od 2009)


Przedlifty to raczej myślisz o T-25 ..ale one kosztują tak do 15 000zł
Polift T-25 od 2005R do 2008R problem poprawiony z paleniem oleju i one kosztują tak max do 25 000zł

T-27 od 2009R z pocz. roczników prod. można coś trafić około 25 000zł za jakiś podstawowy model, silniki 1.8 / 2.0 bezn OK, pod LPG tez OK.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

02 Lut 2020, 11:45

andrewb25 napisał(a):T-27 od 2009R z pocz. roczników prod. można coś trafić około 25 000zł za jakiś podstawowy model, silniki 1.8 / 2.0 bezn OK, pod LPG tez OK.


Na OtoMoto jest dosłownie 5 ogłoszeń T27 za 25 tys.reszta droższa. Lepiej odpuścić.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002