19 czerwca 2020 w fabryce Mladá Boleslav został wyprodukowany trzymilionowy silnik EA211 dla samochodów ŠKODA i innych marek z Grupy Volkswagen. Pierwszy egzemplarz zjechał z linii produkcyjnej w 2012 roku. Obecnie około 800 pracowników wytwarza trzy- i czterocylindrowe warianty o pojemnościach od 1.0 do 1.6 l. Ten imponujący wynik to zasługa pełnej pasji i zaangażowania pracy zespołu ŠKODA AUTO. Marka może poszczycić się długą historią produkcji komponentów samochodowych - pierwszy silnik powstał 1899 roku.
"Ponad 120-letnia tradycja tworzenia niezawodnych i innowacyjnych silników świadczy o tym, że ŠKODA to jedna z marek posiadających najdłuższą historię produkcji silników w światowym przemyśle motoryzacyjnym" podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. produkcji i logistyki. "Dzięki temu wytworzenie trzech milionów egzemplarzy EA211 stanowi dla nas szczególne osiągnięcie. To dowód na to, ile nasze komponenty znaczą dla Grupy Volkswagen. Ten sukces jest wynikiem ogromnego wysiłku włożonego w pracę przez cały zespół" dodaje Oeljeklaus. Obecnie w fabryce w Mladá Boleslav, ze względu na wprowadzenie środków bezpieczeństwa związanych z pandemią, dzienna liczba produkowanych silników została zredukowana z 2400 do 1900 sztuk. Pracownicy zajmują się produkcją nowoczesnych trzycylindrowych i czterocylindrowych silników w czterech różnych wersjach. ŠKODA wytwarza trzycylindrowe silniki o pojemności 1,0 MPI i mocy 44 kW (60 KM), 55 kW (75 KM) lub 59 kW (80 KM). W przypadku 1,0 MPI EVO oraz 1.0 TSI dostępnych jest kilka wielkości mocy: 70 kW (95 KM), 81 kW (110 KM), a także 85 kW (115 KM). Czterocylindrowe warianty silnika EA211 obejmują 1.4 TSI o mocy 94 kW (128 KM) lub 110 kW (150 PS), jak również 1.6 MPI o mocy 81 kW (110 KM). Silniki są montowane w 13 modelach samochodów różnych marek Grupy Volkswagen na całym świecie. Oprócz modeli ŠKODY takich jak: FABIA, SCALA, OCTAVIA, KAMIQ, KAROQ i KODIAQ jednostka spalinowa EA211 produkowana w Mladá Boleslav znajduje zastosowanie w modelach marek Volkswagen oraz Seat.
Ważną rolę w koncernie Volkswagen odgrywa również fabryka komponentów ŠKODA AUTO w miejscowości Vrchlabí, gdzie produkowana jest m.in. dwusprzęgłowa 7-biegowa przekładnia DSG DQ200, stosowana w samochodach ŠKODA i innych pojazdach należących do Grupy Volkswagen. Na nowoczesnej linii produkcyjnej powstaje 2200 sztuk przekładni DSG dziennie, a do listopada 2019 w Vrchlabí wytworzono łącznie 3 miliony egzemplarzy skrzyń biegów.
121 lat produkcji silników Historia silników produkowanych w Mladá Boleslav sięga 1899 roku. Zaledwie cztery lata po założeniu firmy produkującej rowery Václav Laurin i Václav Klement zaprezentowali bicykl wyposażony w jednocylindrowy silnik pomocniczy o mocach 1,25 oraz 1,75 KM. W 1905 roku spółka Laurin & Klement opracowała Voiturette A – swój pierwszy samochód posiadający chłodzony wodą silnik o mocy 7 KM i pojemności 1100 cm3.
Założyciele marki zapewne nie przewidywali wtedy skali przyszłego sukcesu. Długa historia wytwarzania komponentów samochodowych świadczy o ich znakomitej jakości. ŠKODA kontynuuje bogatą tradycję produkcyjną, oferując coraz bardziej innowacyjne rozwiązania dla modeli ze swojego portfolio.
Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
Audi R8 V10 RWS Audi Sport GmbH poszerza serię modelową R8, wprowadzając nową wersję z napędem na tylną oś. Audi R8 V10 RWS pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy w wersjach Coupé i Spyder. Samochód napędzany ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki SKODA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne SKODA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.