
"Ponad 120-letnia tradycja tworzenia niezawodnych i innowacyjnych silników świadczy o tym, że ŠKODA to jedna z marek posiadających najdłuższą historię produkcji silników w światowym przemyśle motoryzacyjnym" podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. produkcji i logistyki. "Dzięki temu wytworzenie trzech milionów egzemplarzy EA211 stanowi dla nas szczególne osiągnięcie. To dowód na to, ile nasze komponenty znaczą dla Grupy Volkswagen. Ten sukces jest wynikiem ogromnego wysiłku włożonego w pracę przez cały zespół" dodaje Oeljeklaus.

Ważną rolę w koncernie Volkswagen odgrywa również fabryka komponentów ŠKODA AUTO w miejscowości Vrchlabí, gdzie produkowana jest m.in. dwusprzęgłowa 7-biegowa przekładnia DSG DQ200, stosowana w samochodach ŠKODA i innych pojazdach należących do Grupy Volkswagen. Na nowoczesnej linii produkcyjnej powstaje 2200 sztuk przekładni DSG dziennie, a do listopada 2019 w Vrchlabí wytworzono łącznie 3 miliony egzemplarzy skrzyń biegów.
121 lat produkcji silników
Historia silników produkowanych w Mladá Boleslav sięga 1899 roku. Zaledwie cztery lata po założeniu firmy produkującej rowery Václav Laurin i Václav Klement zaprezentowali bicykl wyposażony w jednocylindrowy silnik pomocniczy o mocach 1,25 oraz 1,75 KM. W 1905 roku spółka Laurin & Klement opracowała Voiturette A – swój pierwszy samochód posiadający chłodzony wodą silnik o mocy 7 KM i pojemności 1100 cm3.
Założyciele marki zapewne nie przewidywali wtedy skali przyszłego sukcesu. Długa historia wytwarzania komponentów samochodowych świadczy o ich znakomitej jakości. ŠKODA kontynuuje bogatą tradycję produkcyjną, oferując coraz bardziej innowacyjne rozwiązania dla modeli ze swojego portfolio.
źródło: VGP | autor: Redakcja