3 modele który najlepszy

10 Wrz 2024, 12:00

Witam mam pytanie odnośnie 3 modeli samochodów
Chcę zakupić auto w benzynie i zamontować LPG, cena auta do 55tys zł.
Który z tych 3 byłby najlepszy pod instalacje LPG,koszty utrzymania ,bezawaryjność, auta od rocznika 2016
1. Hyundai Elantra 1.6 128KM
2. Renault Megane 1.6 115km
3. Kia Optima 2.0
Czy wszystkie te modele nadają się pod LPG,wiem że w Elantre ręczne luzy zaworowe,jak w pozostałych?
Ostatnio edytowany przez KingCar, 10 Wrz 2024, 13:00, edytowano w sumie 1 raz
KingCar
Początkujący
 
Posty: 50

10 Wrz 2024, 13:00

Wszystkie typy ok, tylko Optima raczej poza budżetem jeśli mowa o drugiej generacji - Co sugeruje rocznik.
No i Optima jest większym samochodem od pozostałej dwójki.
Najlepiej się przejechać i zobaczyć co Ci odpowiada.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 294
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

10 Wrz 2024, 14:22

Renówka chyba ma nissanowski silnik, więc raczej też szklanki.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3706
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2024, 20:11

yeti65 napisał(a):Renówka chyba ma nissanowski silnik, więc raczej też szklanki.

Zgadza się. Jednak spotkałem się z ludźmi, którzy mają tym silnikiem zrobione po 150-200 tys km i nigdy nawet im do głowy nie przyszło by coś grzebać w temacie luzów :mrgreen: Oczywiście mowa o fabrycznym lpg.
To tak dla autora, który mógłby się przerazić tego braku hydrauliki.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 294
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

10 Wrz 2024, 22:38

yeti65 napisał(a):Renówka chyba ma nissanowski silnik, więc raczej też szklanki.
To chyba ten sam co był w Dusterze zestawiony z salonową instalacją LPG więc tu by było ok.

Ja bym wybierał samochody zastanawiając się pomiędzy pierwszym, a drugim punktem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9900
Zdjęcia: 35

11 Wrz 2024, 07:37

Rokiko napisał(a):To chyba ten sam co był w Dusterze zestawiony z salonową instalacją LPG więc tu by było ok.

Tylko w Dusterze z fabryczną instalacją, mogły być wzmocnione gniazda zaworowe(nie jestem pewien czy tak było), a w benzynowej renówce pewnie nie.
hoderi145-Nie chodziło mi o straszenie, tylko podałem to informacyjnie.
Ja uważam, że brak hydrauliki zaworów nie jest jakimś wielkim problemem.
Sam przecież jeżdżę autem na gaz bez hydrauliki :mrgreen:
Ja osobiście brałbym Elantrę. Przymierzałem się do nowej Elantry w 2014r, wtedy wygrał Lancer, ale głównie wyglądem.
Klasyczna linia Lancera bardziej przypadła mi do gustu.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3706
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy agresja na drodze może być zaraźliwa?
    Nieprzyjemne gesty, nadmierne używanie klaksonu, zajeżdżanie innym drogi czy naciskanie na innych kierowców przez jazdę zbyt blisko – to wszystko nie tylko stwarza zagrożenie i brak szacunku, ale może również ...
    Audi Q3 z silnikami 35 TFSI i 35 TDI
    Na polskim rynku dostępne są już nowe wersje kompaktowego SUV’ Audi Q3. Na początek oferowane jest w trzech wersjach silnikowych: 35 TFSI z manualną skrzynią biegów, 35 TFSI ze skrzynią automatyczną S tronic ...

11 Wrz 2024, 10:55

No właśnie jak się czyta o renówkach to opinie nie zachęcają do zakładania LPG
Obecnie też jeżdżę autem w LPG bez hydrauliki,jak narazie po 90tys km jest wszytko ok
Elantra fajne auto,jednak stosunków mało na rynku polskim jest tych modeli
KingCar
Początkujący
 
Posty: 50

11 Wrz 2024, 21:39

franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2531
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Wrz 2024, 00:50

Tipo to tandeta niestety, taka Dacia tylko za chore pieniądze, kiepska jakość, znam przypadek wymiany zacisku hamulcowego przy uwaga 50 tys km przez ASO, to chyba najlepiej nie świadczy o tym aucie.
Także nie dałbym 60 tys za niemal 7 letnie takie auto.
Paczkowski
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 16 11 1984
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Wrz 2024, 07:44

Paczkowski napisał(a):Tipo to tandeta niestety, taka Dacia tylko za chore pieniądze, kiepska jakość, znam przypadek wymiany zacisku hamulcowego przy uwaga 50 tys km przez ASO, to chyba najlepiej nie świadczy o tym aucie.
Także nie dałbym 60 tys za niemal 7 letnie takie auto.

Akurat jeżdżę Tipo i nie zgodzę się. Jest lepiej wyciszony niż konkurencja Civic/corolla. Silnik jest oszczędny i trwały, 6biegów skrzynka poprawioną. Biegi chodzą tak sobie ale to też nie jest auto do robienia czasów. Normalnie się prowadzi. Wnętrze chyba zasługuje na największy plus. Deska z dobrych materiałów, to samo siedzenia i kiera, na drzwiach materiał zamszowaty.
Nagłośbienie ok.z bt AUX, kamera jest chociaż rozdzielczość taka sobie, brak rdzy, podłoga zawias jak nowy w najstarszych modelach.

Twój przykład zacisku jest o tyle nijaki że w dzisiejszych czasach to jest totalna bzdeta i popsucie się go naturalne (niestety).

Dziś jak zdąże zrobię foty Fiata po 400k.km.na LPG to nie uwierzysz że tyle ma nalatane.
Cena 56k przegięcie ale 50k za ten przebieg już jest w miarę ok.
A co do rocznika to tak nie rozliczaj aut bo to nie ma znaczenia w wielu przypadkach a często jest na duży plus tak jak tu.

Są auta np. Prius to za 18r zapłaciłbyś 70k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10625
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Wrz 2024, 10:06

Ok spoko masz prawo do swojego zdania, natomiast zacisk to jeden z wielu przykładów, inne to np stukający dwumas w prawie nowym aucie, zacinające się multimedia, panele nawiewów itd. takie coś ludzie zgłaszają i naprawiają na gwarancjach.
Do tego silnik to też nieśmieszny żart, zapakuj pasażerów i spróbuj nim coś wyprzedzić, on na pusto ma bardzo przeciętne słabe osiągi, jak na turbo kiepsko.
Dla mnie wart max 45k i tyle
Paczkowski
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 16 11 1984
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,9 tdi 110
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Wrz 2024, 10:28

Paczkowski napisał(a):Dla mnie wart max 45k i tyle

Tak masz rację teraz będziemy dyskutować czy 46k czy 50k za auto mające 60k.km. :D
Ja porównuje do innych aut.
A psujactwo uważam na akceptowalnym poziomie i biorąc pod uwagę prostotę konstrukcji to jest ok.
Silnik nie jest demonem prędkości ale jedzie lepiej niż 1,6 n/a.

Na focie poniżej boczek drzwi opcja bez skóry 140k.km.
Potem fotel, kiera, boczek skóra prawie 400k.km.nalotu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10625
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe