3 samochody,wybór trudny...

16 Lip 2017, 20:06

Cześć, mam do wyboru 3 samochody w przedziale 20-30 tyś.
-a3 8p 2.0t
-a4 b7 2.0t
-a6 c6 3.0tdi
Chciałbym zapytać jak z awaryjnością tych silników ,jak reagują na wirusa,eksploatacje samochodu.
Dzięki za pomoc,pozdrawiam
pipsis
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 07 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: multipla
Silnik: 800
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1928

16 Lip 2017, 20:16

Jeśli pytasz o koszta, to 3.0 TDI od razu sobie odpuść, tam koszta serwisu samego auta jak i silnika są przerażające... Zobacz sobie chociażby rozrząd tego silnika, zrozumiesz co mam na myśli.

8P z 2.0 TFSI - nikt tego silnika nie poleci z czystym sumieniem.
A4 to samo, ale masz alternatywę w postaci 1.8T, dasz czipa, jakieś drobne modyfikacje i będzie jechało bardzo przyjemnie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lip 2017, 20:22

a jeśli chodzi o 1.8t to dobrze znosi modyfikacje ? nawet jeśli pobawić się z tych 150km do 200+ ? W a6 jeszcze widziałem,że 2,4 i 2,7 są silniki . Co o tym powiesz ? :D
pipsis
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 07 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: multipla
Silnik: 800
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1928

16 Lip 2017, 20:25

O 2.4 i 2.7 niewiele wiem i nie mam zdania.

Czy 1.8T dobrze znosi modyfikacje? To jeden z najlepszych silników pod mody, ludzie wyciągają po 400 koni.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lip 2017, 20:26

to trzeba bedzie sie zastanowić nad 1.8... W sumie to nawet była jakaś słynna s4 500 koni na otomoto do sprzedania
pipsis
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 07 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: multipla
Silnik: 800
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1928

16 Lip 2017, 20:32

Co oczywiście nie znaczy, że te motory będą w dobrym stanie, ale budżet masz więc znajdziesz z czasem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Amarok Canyon - samochód terenowy
    Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje podczas tegorocznej Wystawy Samochodów Użytkowych IAA w Hanowerze wiele nowości. Obok nowego Cross Caddy kolejną atrakcją jest Amarok Canyon. Model ten pokryty jest lakierem ...

16 Lip 2017, 20:49

pipsis napisał(a):W sumie to nawet była jakaś słynna s4 500 koni
tyle że tam masz 2.7 TT, czyli łatwiej zrobisz na te 500 KM

Bdb tuning znosi np 2.5 T z Volvo (powiesz pewnie, że dziadkowe, ale możesz za 30k szukać Focusa ST z tym silnikiem)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14210
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Lip 2017, 20:52

Pytanie tylko, czy chce normalne auto z mocnym silnikiem, czy wersję specjalną, gdzie każdy element zawieszenia, hamulców i nadwozia jest droższy (pytanie o koszty z 1 postu).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lip 2017, 21:31

Znaczy się głównie miałem tamte 3 modele audi na uwadze,dlatego moje pytanie o te silniki ,inna marka raczej nie wchodzi w gre... W tamtych modelach co podałem nie chciałem raczej jakoś mocno przerabiać,jedyne co jakieś małego wirusa na 20-30 KM XD No ale to 1.8t a3 lub a4 to całkiem ciekawie by wyglądało pewnie po modach
Ostatnio edytowany przez pipsis, 16 Lip 2017, 21:35, edytowano w sumie 1 raz
pipsis
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 07 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: multipla
Silnik: 800
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1928

16 Lip 2017, 21:33

No to najrozsądniejszy będzie 1.8T. Plusem jest to, że przy odsprzedaży ludzie się na niego rzucą, bo poza nim będą same TFSI, które przeżyją ze dwa remonty generalne i ludzie będą unikać jak ognia ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Lip 2017, 21:39

A to 1.8t rozumiem ,że fsi ? 2.0 fsi też są chyba

editt// w a3 nie ma oznaczenia samego 1.8T ,a4 widze ze są
pipsis
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 07 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: multipla
Silnik: 800
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1928

16 Lip 2017, 21:56

pipsis napisał(a): No ale to 1.8t a3 lub a4 to całkiem ciekawie by wyglądało pewnie po modach
Tylko że 1,8T w A3 to chyba 1 generacja? druga tego silnika nie miała to przy 20-30 tys szukać A3 8L czyli jakby nie patrzeć Golfa IV to trochę bezsens. Chyba że S3 albo Leon Cupra

Autorze szukaj zdrowej, zadbanej A3 8P 2,0 T silnik z Golfa V GTI, na pasku, co to za różnica czy 12 letnie 1,8T czy 14 letnie 2,0 TFSI.
Jeden i drugi może wymagać remontu.
tylko że 2,0T 200 koni po sofcie za 1000 zł to masz 240 koni, żeby tyle przy A4 1,8T wycisnąć to nie wiem czy Ci 8 tys starczy na turbo, wtryski i inne zabawki + strojenie a i tak auto ciężkie to gorzej się będzie zbierać.

Chyba że w grę wchodzi lpg, to tutaj gorzej ale takie A3 2,0T gniecie na łopatki niesamowicie.
Tak na prawdę 1,8T to stare zabytki S3 8L czy Leon Cupra, natomiast krowy typu A4 przy 160 koniach szału nie robią a po sofcie to najwyżej jadą przyjemnie, żeby to konkretnie uderzało to tak z 250 minimum, to już nie jest takie proste żeby tyle wyciągnąć.

http://gregor10.pl/a4-b6-1-8t-bfb-163km ... m-stage-2/

To rzeczywiście może lepiej iść w coś innego albo mocniejsze wersje A4.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lip 2017, 22:10

no na samym początku właśnie w planach a3 8p 2.0t było,tak za 27k 2006-08 roczniki nawet dawało się znaleźć,a w lpg raczej bawił się nie będe :D
pipsis
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 02 07 1996
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: multipla
Silnik: 800
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1928

17 Lip 2017, 08:33

Bierz 2,0 TFSI na pasku tylko miej na względzie kilka usterek (np. wariator zmiennych faz rozrządu czy nagar).
3.0 TDI daj sobie spokój, bo to ani sportowe ani tanie w eksploatacji. Klekoczący drogi śmierdziel i tyle.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010