11 Lis 2016, 10:25
Witam,
Jest na tapecie ładna E46 330Ci przedlift za okazyjny hajs. Tak, tak wiem, że powiecie, że za małą kasę to na pewno trup, ulep, zajechany itp itd. Oczywiście jest taka opcja, że to zajechany trup i nie ma co się w ogóle interesowac. Ale jest też opcja, że poza kilkoma rzeczami do zrobienia, jest ogólnie warta zainteresowania a może i zakupu. Oglądałem auto ze znajomym osobiście. Wizualnie prezentuje się bardzo fajnie, ma drobne pierdoły - typu trochę rdzy na tylnym lewym nadkolu, jakies drobne ryski na tylnym zderzaku, z przodu maska ma śmieszne wybrzyszenie, jakby metalowa piłka tenisowa walnęła od spodu - właściciel twierdzi, że mechanicy de..le , zamykali maskę a coś leżało wewnątrz i się odkształciła.. mniejsza o to. Właściciel nie ukrywa, że jakaś mała kolizja była z przodu i maska wymieniana, chłodnica, zderzak ale nic więcej nie dostała w pas. Generalnie jest problem z uszczelką, przez którą wycieka olej, ale to jest do zweryfikowania która konkretnie. Auto nie ma wspomagania - więc albo wąż albo pompa padła..
Poza tym co najbardziej niepokojące - podczas dynamiczniejszej jazdy słycha jakieś stuki/walnięcia po zmianie biegów - z 2 na 3, z 3 na 4 bodaj też było. Także ciekawe co to może byc?
Poza tymi rzeczami, po takich wstępnych oględzinach i przejażdżce nic innego nie rzuciło się w oczy.
Generalnie wlasciciel twierdzi, że zejdzie z ceny (która i tak jest śmieszna) jeszcze tyle, ile jest do zrobienia..
Śmierdzi wałkiem no nie? Ale może jakimś cudem, się okaże że nie jest to wałek.
Nie chcę auta skreślac od razu, więc chcę zabrac ją na warsztat i prześwietlic dokładnie co tam piszczy, dolega.
Dlatego chciałe zapytac Was (zwłaszcza właścicieli M54B30 a najlepiej 330Ci ) co konkretnie przebadac jeszcze poza ogólnym zbadaniem auta, zawieszenia, sprawdzenia na kompie itp itd, żeby nie wpakowac się na minę. W jaki sposób sprawdzic, czy silnik jest nieszczelny i puszcza olej, albo uszczelkę pod głowicą? Vanosy, to kolega mówił, że jeśli są do regeneracji to będzie słychac charakterystyczne cykanie, ale mechanik do któego jadę ogarnia BMW i powinien to zauważyc, jeśli będzie.
Na co jeszcze zwracac uwagę?
Pozdrawiam