
Toyota Yaris HDS

Samochody hybrydowe według Toyoty to połączenie zalet silnika benzynowego i elektrycznego, których wzajemne uzupełnianie się stanowi najbardziej optymalną technologię łączenia dwóch rodzajów napędu. W przeciwieństwie do samochodów hybrydowych innych producentów, modele Toyoty mogą poruszać się przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego, co zapewnia bezgłośną pracę, zerowe zużycie paliwa i zerową emisję szkodliwych substancji.
Historia samochodów hybrydowych Toyoty trwa już 15 lat. W sierpniu 1997 r. koncern zaprezentował hybrydowy prototyp Coaster, zaś w grudniu 1997 r. przedstawił model Prius – pierwszą na świecie masowo produkowaną hybrydę. Sprzedaż Priusa w Europie, Ameryce Północnej i innych rejonach świata rozpoczęła się w 2000 roku.
Toyota NS4 - koncepcyjny model hybrydowy

Premierze drugiej generacji Priusa w roku 2003 towarzyszyło wprowadzenie w pełni hybrydowej technologii Toyoty w pojazdach takich jak minivany, samochody klasy SUV, sedany z napędem na tylną oś i kompaktowe hatchbacki. Szczególne uznanie klientów na całym świecie zyskał wprowadzony w maju 2009 r. Prius trzeciej generacji, lawinowo zwiększając zainteresowanie modelem klientów na całym świecie. W efekcie tego, w lutym 2011 r. łączna światowa sprzedaż hybrydowych pojazdów TMC przekroczyła 3 miliony egzemplarzy.
W Europie oferta w pełni hybrydowych samochodów Toyoty obejmuje modele Prius i Auris Hybrid, do których wkrótce dołączy Toyota Yaris Hybrid – dwa ostatnie produkowane są w europejskich zakładach firmy. Jeszcze w tym roku Toyota wprowadzi do sprzedaży modele Toyota Prius+ i Prius Plug-in Hybrid.
Toyota Yaris Hybrid

TMC pracuje nad dalszym rozszerzeniem gamy pojazdów hybrydowych i oferty ich sprzedaży w kolejnych krajach i regionach świata.
W tym roku sprzedaż pojazdów hybrydowych stanowiła 15% całości światowej sprzedaży pojazdów TMC, zaś w Europie samochody w pełni hybrydowe stanowią 10% sprzedaży samochodów Toyota i Lexus.
POLECAMY Hybrydowe i sportowe premiery Toyoty
Według obliczeń TMC, hybrydy Toyoty pozwoliły uniknąć emisji około 26 milionów ton dwutlenku węgla – uważanego za przyczynę zmian klimatycznych – który zostałby wyemitowany przez samochody z klasycznymi silnikami benzynowymi o podobnej wielkości i osiągach (okres od 1997 roku do 30 kwietnia 2012r.). Ilość zaoszczędzonego paliwa, około 9 miliardów litrów, odpowiada całkowitemu rocznemu zużyciu benzyny i oleju napędowego w kraju takim jak Belgia w roku 2010.
W roku 2012 Toyota Motor Europe zamierza zwiększyć udział w pełni hybrydowych samochodów Toyota i Lexus w całości sprzedaży do 14%.
POLECAMY Historia pojazdów hybrydowych TMC
źródło: Toyota