4-Runner opony

05 Wrz 2009, 20:08

Witam brygadę :mrgreen:
powoli staje przed zakupem zimówek do mojego 4-Runnera, i z racji tego nie wiem jakie opony wybrać, jakie omijać, jeżeli wiecie coś na ten temat to piszta :mrgreen:

Interesuje mnie jeszcze o ile ktoś wie jakie są optymalne koła do 4-Runnera po lifcie dobinsonsa, dodam, że z auta będzie robiona wyprawówka.

I taka jeszcze jedna kwestia : mam sprzęgiełka automatyczne i pytałem właściciela i powiedział mi, że nie musze cofać i poruszać się do porzodu żeby załączyć dany napęd. Potem mi to pokazał i tak faktycznie było. Czyżby to był jakiś inny typ tych automatów ? Czy może chłop się g...o zna i jednak trza to robić :mrgreen: ?
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Wrz 2009, 20:19

Wezyrro napisał(a): jakie są optymalne koła do 4-Runnera po lifcie dobinsonsa, dodam, że z auta będzie robiona wyprawówka.

o ile podniesiesz auto?
Wezyrro napisał(a):I taka jeszcze jedna kwestia : mam sprzęgiełka automatyczne i pytałem właściciela i powiedział mi, że nie musze cofać i poruszać się do porzodu żeby załączyć dany napęd. Potem mi to pokazał i tak faktycznie było. Czyżby to był jakiś inny typ tych automatów ? Czy może chłop się g...o zna i jednak trza to robić :mrgreen: ?

żeby załączyć napęd wciskasz guziczek na desce ewentualnie targasz za dźwigienkę między fotelami :mrgreen: najlepiej i najzdrowiej oczywiście do tego się zatrzymać :wink:
natomiast przy rozpinaniu napędów sprzęgiełka teoretycznie mogą pozostać zapięte, dlatego warto cofnąć o pól obrotu kołą do tyłu i mieć pewność że się rozpieły :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Wrz 2009, 20:32

hmm no własnie podniose je o 55mm, bo jedynie taki zestaw znalazłem na stronie Dobinsonsa i to w dodatku do modelu z roku 1997 a moj jest z 1998 i nie wiem czy będzie to robiło.

Moze znasz jakieś inne zestawy innych producentów, które warto polecić ?

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 21:33 ]
chyba, że poszukałbym czegoś w Stanach :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Wrz 2009, 20:38

Wezyrro napisał(a):hmm no własnie podniose je o 55mm, bo jedynie taki zestaw znalazłem na stronie Dobinsonsa i to w dodatku do modelu z roku 1997 a moj jest z 1998 i nie wiem czy będzie to robiło.

Moze znasz jakieś inne zestawy innych producentów, które warto polecić ?

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 21:33 ]
chyba, że poszukałbym czegoś w Stanach :mrgreen:

Dobinsons, OME, Trial Master, TJM, wszystko jedno ważne żeby kupić HD :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Wrz 2009, 20:39

hehe tyle to i ja znam tylko co jest lepsze, gorsze i po takim lifcie jakie mam tam pchać koła :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Wrz 2009, 20:41

no cóż... znam chłopaków z Dobinsona - w jednej mieścinie mieszkamy :mrgreen:
zadzwoń do nich, pogadaj, na pewno doradzą Ci najlepsze rozwiązanie.
wg mnie to lift 2" i jeśli auto ma być na wyprawy to opony 31" AT będą optymalnym wyborem
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    700 tysięcy aut elektrycznych na koniec 2017 r. w UE
    Ponad 200 tysięcy pojazdów elektrycznych zostanie zarejestrowanych w UE w 2017 r. Ogólna liczba aut z napędem elektrycznym poruszających się po drogach Starego Kontynentu może wynieść 700 tysięcy – prognozuje ...
    Koniec kręcenia liczników?
    Z dniem 1 stycznia 2014 r. weszła w życie nowelizacja rozporządzenia Ministra Transportu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Jedną ze zmian jest zobowiązanie stacji kontroli pojazdów do ...

05 Wrz 2009, 20:43

Karson napisał(a):wg mnie to lift 2" i jeśli auto ma być na wyprawy to opony 31" AT będą optymalnym wyborem
ew nowe BFG MT MK2 na wyprawówke super :cool: do błota niekoniecznie ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Wrz 2009, 20:46

no i gitara chłopaki, zrobię tak jak mówita :mrgreen:

ponoć Bf-y MK1 mają być wycofane z obiegu ?

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 21:47 ]
czyli mówicie 31", myślałem, że bez problemu dla napędów itp da się tam więcej upachać, ale po głebszej analizie sądze iż to będzie ok :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Wrz 2009, 20:50

MK2 mają różne opinie, ponoć mają zostać wycofane... :mrgreen:

generalnie do wypraw stosujemy zasadę, że używamy opon AT. ale jeśli wyprawa ma elementy przepraw to MT :lol:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Wrz 2009, 20:54

no ok ... :mrgreen: to na lato zamawiam te BF-y na jakiś fajnych stalowych felgach( pytaie tylko w jakim rozmiarze mają być te felgi).
Gdzieś w jakimś piśmie wyczytałem, że o tyle co się liftuje auto, to o tyle trzeba je poszerzyć, założyć dystanse czy jak się to nazywa?

Ile taka zabawa kosztuje, jakie firmy brać pod uwagę i czy to prawda :mrgreen: ?
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Wrz 2009, 21:08

Wezyrro napisał(a):no ok ... :mrgreen: to na lato zamawiam te BF-y na jakiś fajnych stalowych felgach( pytaie tylko w jakim rozmiarze mają być te felgi).
Gdzieś w jakimś piśmie wyczytałem, że o tyle co się liftuje auto, to o tyle trzeba je poszerzyć, założyć dystanse czy jak się to nazywa?

Ile taka zabawa kosztuje, jakie firmy brać pod uwagę i czy to prawda :mrgreen: ?

ale o co chodzi? toyki mają felgi pod 31" calowe opony więc nie rozumiem :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Wrz 2009, 21:20

chodzi mi o to, że jak już mamy dane koło z opną np 31" cali + lift 50mm to o tyle samo czyli o 50mm trzeba poszeżyć auto za pomocą np tego http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/134/5636.html.

i chodzi mi czy to jest prawda, czy może nie prawda i co daje zastosowanie dystansów :mrgreen: chyba się wtedy łożyska będą szybciej zużywać ??
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Wrz 2009, 21:25

nie trzeba poszerzać, skąd taki pomysł? :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Wrz 2009, 21:28

hmm tak jak mówię w jakimś piśmidle na to natrafiłem :mrgreen:
pisali, że o tyle o ile się liftuje o tyle trzeba porzerzyć



to w końcu do czego te dystanse służą ?
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

05 Wrz 2009, 21:31

do poszerzenia ale chodzi o trawersy, a nie wyprawową jazdę :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce