40 tys Ford Mondeo mk4?

19 Kwi 2022, 10:39

Cześć,

Potrzebuję porady kogoś kto się zna na tym lepiej ode mnie.
Potrzebuję większego samochodu a zarazem bardziej komfortowego. Aktualnie jeżdżę Hondą Civic VIII 1.8 140km. Od 3 lat w zasadzie mnie nie zawiodła. Nie zmieniałbym auta gdyby nie brak miejsca, zwłaszcza w bagażniku ale też i zupełny brak komfortu co raz bardziej przeszkadza mi, żonie i dziecku.

Moim typem jest Ford Mondeo Mk.4. Wiem, że ma dobre opinie i jest polecany. Bardzo podoba mi się odmiana liftback ale jest rzadziej spotykana od Kombi. W kombi podobno zastosowano też jakieś droższe amortyzatory samopoziomujące? Ktoś kojarzy czy to faktycznie jest duża różnica podczas ewentualnej wymiany?

Mam jeszcze dylemat dot. silnika. Ogólnie mieszkam na Śląsku i jeżdżę głównie po aglomeracji. Raz w korkach, raz bez, często obwodnicami, jakimiś drogami krajowymi.
Do pracy mam 15km w jedną stronę, połowę obwodnicą a połowę przez średnio zakorkowane ulice miast. Oprócz tego jeżdżę sporo po mieście krótszych odcinków oraz w weekend przeważnie jakaś trasa, kilka razy do roku dłuższa np nad morze, w góry, do Niemiec w odwiedziny bliskich.

Rocznie wychodzi jakieś niecałe 20 tys km.

W związku z tym rozważam zakup diesla 2.0TDci ponieważ jest to podobno najlepszy silnik w tym modelu po lifcie. Nie wiem na ile się on sprawdzi w moim przypadku. Rozważam tego dwu litrowego diesla albo 1.6 EB, ale on podobno jest równie mocno skomplikowany co diesel, bardziej awaryjny no i pali te kilka litrów więcej zapewne.

Mój budżet to ok 40 tys ale można go lekko naciągnąć.

Tak przy okazji co myślicie o tym ogłoszeniu?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Cena raczej z tych wyższych, nie wiem czy warto podjechać bo mam prawie 100km tam. U mnie w okolicy nic ciekawego nie ma.
Czy mogę samodzielnie sprawdzić jakoś stan wtrysków, turbiny, dwumasy? Coś wymaga dokładnego sprawdzenia w tym modelu, jakieś bolączki, akcje serwisowe?
Saxonsa
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Kwi 2022, 10:59

Mondeo ogólnie spoko. IMO ten diesel będzie najbezpieczniejszy niezależnie od warunków.

W kombi podobno zastosowano też jakieś droższe amortyzatory samopoziomujące? Ktoś kojarzy czy to faktycznie jest duża różnica podczas ewentualnej wymiany?


IVDC to było opcjonalne wyposażenie. Przód po około 1000 za sztukę (zamiennik), tył po jakieś 800 czyli powiedzmy x3 względem standardowego zawiasu a do tego nie leżą na półce w każdym sklepie. Noooo ale nie robisz tego co roku. Ogólnie to nie ma żadnych różnic konstrukcyjnych w zawieszeniu więc można zamiast ivdc wsadzić zwykłe amortyzatory.


Czy mogę samodzielnie sprawdzić jakoś stan wtrysków, turbiny, dwumasy?


Jeśli nie znasz odpowiedzi to jesteś pewien, że w ogóle warto żebyś to sam oglądał? Może rozsądniej zlecić to jakiemuś "profesjonaliście" za kilka stów?



Myślałeś o peugeocie 508? np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Kwi 2022, 11:06

Ok dzięki. Czyli do kombi włożę zwykłe amroki i nie ma problemu z tym w razie czego?
Mógłbym zlecać to profesjonaliście, to prawda.

Myślałem o Peugeocie 508 ale podobno Mondeo jest bezpieczniejsze. W lwie lubi szaleć elektryka (podobno), zawieszenie sztywniejsze no i budżet taki bardziej na styk.
Saxonsa
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Kwi 2022, 12:52

Problem jest taki, że kupiłbyś auto z fajnym zawieszeniem i na własne życzenie je sobie "psuł" :mrgreen: Amortyzatory nie padają z dnia na dzień a tym bardziej nie wszystkie razem. Jak ci padnie np. jeden z tyłu kosztujący 800 to lepiej kupić nowe za 2x800 zachowując właściwości całego układu czy cały komplet 4 sztuk (bo nie wymienisz na zwykłe z tyłu a przodu nie zostawisz aktywnego) za 1500 + zapłacisz za wymianę 4 sztuk + ogarnięcie tego programowo?

Saxonsa napisał(a):Myślałem o Peugeocie 508 ale podobno Mondeo jest bezpieczniejsze. W lwie lubi szaleć elektryka (podobno), zawieszenie sztywniejsze no i budżet taki bardziej na styk.


Podobno to wiesz...francuskie się psują, japońskie rdzewieją, ople biorą olej a niemieckie to wzór do naśladowania. A ile w takich farmazonach jest prawdy to już sam sobie odpowiedz.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Kwi 2022, 13:09

Głównie chodzi o zawieszenie w tym 508. Po Civicu chcę czegoś na prawdę komfortowego a tutaj w ogóle nie czuć, że siedzi się we francuzie. Po civcu chcę przesiąść się na coś co na prawdę będzie komfortowe i miękkie a temu Pugowi bliżej do Hondy niż do Forda.

Co ciekawe miałem okazję jechać Peugeotem 308 II i tam zawieszenie było bardziej miękkie. Fajne autko, dużo miejsca w SW jak na segment C, ale silników 2.0HDI jak na lekarstwo a jak już są to ponad budżetem.

Z tym zawieszeniem w Mondeo to masz rację ;) Mimo wszystko wolałbym Liftbacka bo bardzo mi się podoba jego bryła. Ale przynajmniej jak pojawi się jakieś zadbane kombi, to nie będę miał obaw.
Saxonsa
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Kwi 2022, 13:47

To czy w aucie jest wygodnie to nie tylko kwestia zawieszenia.
Przykład - moje obecne auto może jeździć (wg producenta) na oponach zarówno 205/60/16 jak i 225/45/18. Przecież już to daje ogromną różnicę w komforcie.

Nie mam na myśli, że 508 to jakieś wybitnie miękkie auto ale też nie rób z mondeo s-classe bo różnica jest żadna
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Nowy hybrydowy crossover Toyota C-HR
    Toyota zademonstrowała produkcyjną wersję hybrydowego crossovera C-HR na targach w Genewie w marcu tego roku. Świat poznał wygląd auta z zewnątrz i pierwsze szczegóły specyfikacji, jednak producent nie pokazał jeszcze ...