40000-50000 :Zakup pierwszego samochodu po dłuższej przerwie

06 Sty 2014, 01:53

Witam,

Od kilkunastu dni przeglądam serwisy branżowe, fora szukając informacji mogących pomóc mi w zakupie pierwszego pojazdu. Ponieważ moja znajomość branży jest znikoma, nigdy specjalnie nie interesowałem się motoryzacją chcialbym zwrocić się do Was o pomoc i opinie.

Prawo jazdy zdałem ponad 5 lat temu, w tym czasie jeździłem okazjonalnie przy wspolnych wypadach na narty etc. (głównie autostradach, nie mam dużego doświadczenia w mieście). Obecnie fakt posiadania własnego samochodu stał się nieuniknionym faktem co postawiło mnie przed znaczącym dylematem.

Pierwotnie myślałem o zakupie nowego BMW 1 lub Toyoty GT86 z zamiarem użytkowania go przez kilka lat, po kilku dniach i jeździe próbnej dotarło do mnie jednak że na początek tylnionapędowiec z 200KM nie jest najlepszym wyborem. Dlatego też za rozsądny i przystosowany do moich możliwości uznałem zakup auta na 1-2 lata które nie powala wyglądem ani osiągami ale pozwoli nabrac mi doświadczenia i pewności siebie na drodze i po tym czasie zmienić je na samochód docelowy. Myślałem o nowej 3 Mazdy, ostatecznie jednak skłaniam się w kierunku samochodu nowego/używanego nie starszego niż 3-4 lata w kwocie ~40000zł ( w przypadku nowego jestem w stanie zaakceptować auta do 50000zł)

Mój profil użytkowania: ~20km dziennie do pracy, 2-4 razy w tygodniu trasa po ~200km a w sezonie kilka wypadów w Alpy ~2000km po autostradzie. Przez 95% czasu będę jedyną osobą w samochodzie.

Wizualnie od zewnątrz podoba mi sie Seat Ibiza, za ~50000 można kupić nową wersję FR z 2013r. z silnikiem 1,2l benz 105KM. Obawiam sie jednak nieco jakości wykończenia wnętrza które nie wygląda zbyt solidnie. Wielkość optymalna, spalanie małe. Ewentualnie myślałem o zakupie egzeplarza używanego, ale ciężko znaleźć coś przyzwoicie wyposażonego.

Kolejny typ to używany VW Golf VI z silnikiem 1,4 benz w wariancie 122/140/160KM. Wyglądem nie powala ale jest solidny i praktyczny. Znalazłem pewny egzemplarz z 2009r. z silnikiem 1,4 160KM i DSG, przebieg 70000km za nieco ponad 40000zł. Po lekturze informacji na temat silników TSI obawiam się jednak o jego trwałośc.

Trzecie propozycja to używane Renault Megane, wizualnie jest ok z tego co czytałem wnętrze wykonane jest dość solidnie. Za 35000zł znalazłem egzemplarz z polskiego salonu z 2012 (przebieg 40000) z silnikiem benzynowym 1,6 100KM. Z tego co widzę za ~50000 można już kupić nowy egzemplarz, muszę jeszcze przejść się do salonu żeby sprawdzić realne ceny (wiem że Renault oferuje spore rabaty w odniesieniu do cen katalogowych).

Myśle też o Lagunie z silnikiem 1,9 dci bądź benzynie o któych czytalem dużo dobrego (bardzo podoba mi się wersja coupe) ale nie wiem czy w budżecie znajdę przyzwoity egzemplarz oraz czy nie jest do zbyt duży samochód jak na początek.

Chciałbym prosić Was o opinię na temat powyższych propozycji oraz ewentualne alternatywy. W chwili obecnej nie mam wyraźnego faworyta.

Pozdrawiam i dziękuję za poświęcony czas,

K.
KarM
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: brak

06 Sty 2014, 15:31

Może jak chcesz kupić w przyszłości auto z napędem na tył to warto rozważyć kupno samochodu z takim właśnie napędem ale z mniejszą mocą. Takim przykładem może być np BMW e90 z mniejszym silnikiem czy Mercedes C. Poleciłbym Lexusa IS ale tam silniki mają już po 200koni.
Te auta pozwoliłyby Ci się oswoić z tym typem napędu i nie bezie problemu ze sprzedażą.

Z kompaktów polecam Ci Hondę Civic UFO z silnikiem 1,8/140KM, bo jest to trwały, dynamiczny i oszczędny zarazem samochód. Nie warto się pchać w wynalazki typu TSI szczególnie jak bywały sytuacje, że tłoki pękały.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Sty 2014, 21:05

Civic z racji designu raczej nie wchodzi w grę, o ile wygląd zewnętrzny można zaakceptować to koncepcja deski rodzielczej jest skrajnie sprzeczna z moim gustem.

Nad C klasą myślałem ale w budżecie znajdę zapewne wyłącznie 4-5 letnie egzemplarze z 200kkm przebiegu. Wolałbym jednak coś nowszego.

Odnośnie silników TSI, jaki jest wg. Was w miarę bezpieczny przebieg dla tego motoru ( np. 1,4 160KM), ?

Przyznam że obecnie skłaniam się w kierunku Renault, są dość dobrze wyposażone a na silniki nie ma zbyt wielu narzekań.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
KarM
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: brak

06 Sty 2014, 21:13

Z Civiciem też tak myślałem póki nie wsiadłem do środka i się nie przejechałem. Jak dla mnie pozycja rewelacja ale co tu dużo gadać trzeba wsiąść i na siłę nie namawiam

W 1,4TSI nie ma bezpiecznego przebiegu, bo zdarzały się przypadki szwankowania napinacza rozrządu przy 20tys. km. Niby coś tam poprawili ale kto to wie. Te nowsze też są już na pasku. Luźny napinacz od pompy oleju może spowodować zatarcie silnika. Tu mówiłem też o wersji 122KM. W 1,4TSI/160KM nie pakuj się, bo sam VW przyznał, że to wpadka i zamienia je na 1,8TSI. Drogi osprzęt (kompresor i turbina) i relatywnie częste przypadki pękania tłoków.
VW obliczył trwałość silnika na 150tys. km bez napraw.

Laguna to dobry wybór w tej cenie, bo masz prawie nowe auto klasy średniej z dobrymi silnikami.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Sty 2014, 21:22

Odnośnie Laguny, myślisz że przy opisanym profilu użytkowania warto decydować się na diesela ( zapewne 1,9dci, czytałem że 1,5dci jest zbyt słaby do masy laguny) czy lepiej postawić na 2l benzynę ? Czy kupując lagunę w dieselu/benzynie z powiedzmy 100-120 tys. km na liczniku można liczyć na w miarę prawdopodobne dobicie do 150-160 KM przed fazą gruntownych napraw ?

Ciekawi mnie też Wasz opinia na temat skrzyn automatycznych montowanych w Lagunie. Zdaję sobie sprawę że nie jest to DSG ale zmniejszona dynamika nie jest dla mnie problemem, bardziej obawiam się ewntualnych problemów z awaryjnością po przekroczeniu 120 tys. km.

Znalazłem dość ciekawa ofertę na Lagunę w wersji coupe: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
KarM
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: brak

06 Sty 2014, 21:34

Ja bym brał diesla ale nie 1,5dCi bo to niezbyt udany silnik i raczej przy takim przebiegu zacznie się sypać. Lepiej brać 2,0dCi, bo potem łatwiej będzie sprzedać. Niestety nie wiem nic o automatach w Lagunie.

Niby nic złego w tej ofercie nie widać. Silnik 2,0T dobry do LPG jakbyś chciał przerabiać
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TOP 5 - trendy w projektowaniu współczesnych miast
    Współczesne miasta podlegają nieustannym zmianom, a projektanci miejskiej infrastruktury muszą za nimi nadążać. Mieszkańcy oczekują tworzenia przyjaznych miejsc sprzyjających zdrowiu i dobremu samopoczuciu, a równie ...