REKLAMA
Witam,
Od kilkunastu dni przeglądam serwisy branżowe, fora szukając informacji mogących pomóc mi w zakupie pierwszego pojazdu. Ponieważ moja znajomość branży jest znikoma, nigdy specjalnie nie interesowałem się motoryzacją chcialbym zwrocić się do Was o pomoc i opinie.
Prawo jazdy zdałem ponad 5 lat temu, w tym czasie jeździłem okazjonalnie przy wspolnych wypadach na narty etc. (głównie autostradach, nie mam dużego doświadczenia w mieście). Obecnie fakt posiadania własnego samochodu stał się nieuniknionym faktem co postawiło mnie przed znaczącym dylematem.
Pierwotnie myślałem o zakupie nowego BMW 1 lub Toyoty GT86 z zamiarem użytkowania go przez kilka lat, po kilku dniach i jeździe próbnej dotarło do mnie jednak że na początek tylnionapędowiec z 200KM nie jest najlepszym wyborem. Dlatego też za rozsądny i przystosowany do moich możliwości uznałem zakup auta na 1-2 lata które nie powala wyglądem ani osiągami ale pozwoli nabrac mi doświadczenia i pewności siebie na drodze i po tym czasie zmienić je na samochód docelowy. Myślałem o nowej 3 Mazdy, ostatecznie jednak skłaniam się w kierunku samochodu nowego/używanego nie starszego niż 3-4 lata w kwocie ~40000zł ( w przypadku nowego jestem w stanie zaakceptować auta do 50000zł)
Mój profil użytkowania: ~20km dziennie do pracy, 2-4 razy w tygodniu trasa po ~200km a w sezonie kilka wypadów w Alpy ~2000km po autostradzie. Przez 95% czasu będę jedyną osobą w samochodzie.
Wizualnie od zewnątrz podoba mi sie Seat Ibiza, za ~50000 można kupić nową wersję FR z 2013r. z silnikiem 1,2l benz 105KM. Obawiam sie jednak nieco jakości wykończenia wnętrza które nie wygląda zbyt solidnie. Wielkość optymalna, spalanie małe. Ewentualnie myślałem o zakupie egzeplarza używanego, ale ciężko znaleźć coś przyzwoicie wyposażonego.