4x4 na zime - około 50tyś

07 Gru 2011, 02:21

Witam.
Powoli przymierzamy się do zmiany samochodu. Przez ostatnie 3 lata jeździliśmy Astrą H 1.3cdti, a teraz zastanawiamy się nad jakimś SUV'em z napędem 4x4. Jednak samochód nigdy nie zobaczy terenu a napęd ma pomagać głównie na śniegu i śliskiej nawierzchni. Jeśli chodzi o wszelkie testy, to tam właśnie brane pod uwage są właściwości w terenie, co mnie kompletnie nie interesuje. Porównania zbyt dużego też nie mam, bo miałem okazje jeździć tylko audi A6 2.5tdi quattro i tam napęd spisywał się perfekcyjnie. Jeśli chodzi o te wszystkie torseny, haldexy, itd. to też dla mnie czarna magia, więc jakieś proste regułki też chętnie przyjme.
Podczas wstępnych poszukiwań braliśmy pod uwagę takie autka jak (kolejność według naszego zainteresowania ):
- Tovota RAV4 IIIgen.
- Suzuki Grand Vitara
- Ford Kuga
- Opel Antara
- Mitsubishi Outlander
- Volkswagen Tiguan
- Renault Koleos
- Audi A3/A4 quattro (wiem, że to nie suv)
To co mnie interesuje to: zachowanie tych aut na śliskiej nawierzchni, właściwości napędu 4x4, ogólne opinie o tych samochodach, wady, zalety, które autko polecacie najbardziej, itd..
Na stronach producentów niewiele można znaleźć konkretnych informacji, a nawet jeśli są no to wiadomo, że tam chodzi o reklame, a nie antyreklame, wiec całej prawdy nie napiszą. Dużo bardziej też przemawiają do mnie opinie użytkowników niż testy...
Wstępnie decydowaliśmy się, na Astre J no i biorąc pod uwagę ekonomię, ergonomię, wyposażenie i rocznik to chyba wygrywa, ale jednak kusi nas to 4x4.

zapraszam do dyskusji..

edit.
Zapomniałem dodać paru rzeczy.
Kwota do wydania to jakieś max 55tyś, przy czym autko nie może być starsze niż 2007rok i bogato wyposażone (navi, ksenony). Do tego nie może być też przesadnie wielkie jak audi A8 czy volkswagen touareg. silniczek też raczej 1.9-2.0 oczywiście w dieslu. 2.2litra to jest max. Ekonomia ma tutaj też dość duże znaczenie. I tych reguł raczej nie możemy naciągnąć.
gruby19
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra H

07 Gru 2011, 07:36

Jak to nie musi byc SUV koniecznie, to popatrz na Volvo XC70(podniesione kombi) czy Subaru Legacy lub Outback(podniesione Legacy), naped w Subaru jak chodzi o sam snieg na drodze, to bedziesz mial lepszy niz w Wiertarkach, a tym bardziej cudach typu Tiguan/Kuga. Tylko kupic dobre opony zimowe i nie wiesz co to zima. A jak na Astre nawet patrzyles, to najmniejsze Subaru - Impreza tez ma 4x4.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Gru 2011, 10:13

Popieram przedmówcę i do propzoycji dorzucę jeszcze audi allroad ;)
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

07 Gru 2011, 10:20

jezdzilem Tiguanem, bardzo dobrze sie jezdzilo. Jezeli nie bedzie to samochod uzywany w terenie to jak najbardziej tiguan sie do tego sprawi.
P.S zimy i tak nie widac :p
Wiesław14
Początkujący
 
Posty: 50
Auto: Golf

07 Gru 2011, 12:38

Dołączam się do pytania
- nowe auto / roczne z rabatem - z salonu
do 55tyś
dacia daster
sx4
a może coś innego
sx4 ma trochę za dużo wspólnego z rupieciem zwanym fiatem
zoomowiec
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Słubice
Auto: golf IV 1.6 16V

07 Gru 2011, 13:43

duster zbiera naprawdę dobre opinie,więc myslę że można mu się bliżej przyjżeć ;)
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

07 Gru 2011, 13:46

kolego nazywasz fiata rupieciem to nie wiem po co się pytasz nas jakie auto kupić skoro żyjesz stereotypami - zapewniam Cię, że Fiat nie ustępuje VW, Oplom czy Fordom

był podobny temat:
50-na-karku-50-55-k-w-kieszeni-vt50894.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Gru 2011, 14:42

dobra, ale słuchajcie... XC70, outback, czy a6 to jednak troche duże auta, więc raczej odpadną. allroad nie spełnia kryteriów ponieważ w tej cenie dostane rocznik max 2004, a to stanowczo za stare auto. impreza w dieslu - nie wiem jak stoi ze spalaniem. Kombi nam nie potrzebne bo nie przewozimy dużych bagaży. Mimo wszystko nadal czekam na opinie na temat wymienionych przeze mnie aut. szczególnie opinie użytkowników Ravki, bo pamietam reklamy wspaniałego napędu kiedy wchodziła na rynek, a opinie w testach wyglądają zupelłnie inaczej...
gruby19
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra H

07 Gru 2011, 16:12

Impreza spali najmniej z tych autek co podales prawdopodobnie(no moze tyle co A3/A4, ale o 1-2l mniejj od SUVow), boxer diesel swietny silnik, w trasie da sie zejsc mimo nepedu 4x4 do 5l.

Jedyny problem Imprezy z dieslem to sprzeglo, a bardziej jego trwalosc, ale w RAV4 masz znowu bardzo drogi dwumas ktorego trwalosc tez nie jest jakas mega wysoka.

Jakbys jakas krajowa Impreze dorwal z w miare malym przebiegiem, to by to bylo chyba idealne autko dla ciebie.

Na minus Imprezy i ogolnie Subaru, to dosc troche drogie czesci i czasami problem z ich dostepnoscia, ale jak porownasz spalanie do SUV'a to masz czesci drozsze, ale mniej ci autko pali. Osiagi tez lepsze lepsze niz w SUVie.

Na plus to niskie spalanie, duzo lepsze prowadzenie/wybieranie nierownosc czy naped 4x4 niz w Audi A3 czy A4.

Chcesz SUV'a to jest tez Forester(wielkosciowo jak RAV4 bedzie), ale tobie SUV nie jest potrzebny.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Gru 2011, 16:20

Podejrzewam że jak poszukasz to znajdziesz w tej senie VW Touarega
maciek1203
Aktywny
 
Posty: 466
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Tarnobrzeg
Auto: Hyundai Pony
Silnik: 1.5 83KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

07 Gru 2011, 16:38

Przeczytaj pierwszy post pisze wyraznie że niechce touarega bo jest za duży :)
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

07 Gru 2011, 18:29

a jak wygląda spalanie w tych Suv'ach o poj. 1.9 - 2.2 ? Bo powiem szczerze, że Astra 1.3 rozpieszczała w tej kwestii ;)
gruby19
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra H

07 Gru 2011, 19:12

Impreza wg danych producenta: 7,1 / 4,9 / 5,7 (miastro/trasa/mieszany)
A RAV4: 7,5 / 5,2 / 6,0

Ale dane producenta czesto odbiegaja od rzeczywistosci, na raporty spalania bys musial popatrzec.

W ogole to z Impreza czy RAV4 moze byc problem, bo to dosc drogie autka sa, a ty masz 55k zl i chcesz max 4 letnie. Nie mowiac juz o A4 z napedem quattro, wtedy masz zwykle tez automat itp, nikt autka 4 letniego ci nie sprzeda w dobrym stanie za 40% wartosci nowego. W przypadku A4 to o B8 zapomnij odrazu, B7 2007r jeszcze moze, moze, szybciej Passata, ale znowu motor 2.0 140KM TDI, jest taki sobie co najwyzej. A najszybciej to Octavia jak chcesz cos od VAG'a, ale z 4x4 jest ich dosc malo albo Golfa(tez bedzie raptem kilka ogloszen spelniajacych twoje kryteria, cena/silnik/rocznik).

A3 tez za darmo nie rozdaja.

[link do oferty na Allegro wygasł]
Takie cos, tylko sobie znajdz teraz sedana(wiekszosc to kombi na allegro :D), jak ci kombi nie pasuje, silnik duzo lepszy od 2.0 TDI 140KM, kosztem mocy i kultury pracy(kle, kle, bo to jest motor na PD, a nie CR), no ale cos za cos.

Swoja droga, opony z gornej polki, autko takie ktore ma fabryczny rozmiar 205 lub wiecej i nie ma problemow zima. Nie potrzeba w cale 4x4, 4x4 tez bedzie plywal po drodze jak zalozsz Debice z marketu. Albo oponki beda mialy ponizej 4-5mm bieznika. Zaloz sobie np UG8 do tej Astry co masz, to sie zdziwisz co takie autko potrafi zima. A jak bedziesz zap... jak glupi, to ci nawet autko za 500k zl nie pomoze i zaliczysz 1-sze lepsze drzewo, 4x4 najwiecej pomaga przy ruszaniu tak naprawde.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Gru 2011, 22:35

a4 b8 nawet nie brałem pod uwage. tylko i wyłącznie b7 w quattro i tego jest całkiem sporo. Większość z 3litrowym piecem, ale 2.0 tez spokojnie kilka sztuk znalazłem. Jeśli chodzi o RAV4 i Grand Vitare to roczniki 2006-2007 są właśnie w tych cenach z pełnym wyposażeniem. nie sądze, żeby to były jakieś wraki. Jeśli chodzi o zapier**lanie po śniegu, to też raczej nie biore pod uwagę ;) chodzi mi właśnie o start i ogólne bezpieczeństwo, w razie gdy któreś z pędzonych kół traci przyczepność. A6 quattro sprawowało sie świetnie. nawet podjechało pod 10 metrową, oblodzoną góre ;) ale z tego co gdzies mi sie przewinęło to quattro w A3 działa na zupełnie innej zasadzie niż w A4, A6, itd.
gruby19
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra H

07 Gru 2011, 22:43

Takie 2006-2007 sprowadzane to sa wlasnie najmocniej przekrecana przez handlarzy. bo mozna na tym w miare duzo zarobic. Licznik cofnie o 100k km, troche go upiekszy i juz jest igla, bys sie zdziwil co potrafia handlarze zrobic. Tez to nie jest jakis wiekszy problem kupic 2 graty tego samego koloru(tym bardziej gdy to jest popularny kolor w danej marce) i zlozyc z 2, jednego "dobrego". Dzwon z pozoru nei grozny, bo miernikiem lakieru ci pokaze ze maska i blotnik byly malowane tylko, moze byc potem bardzo problematyczny i kosztowny jak ktos to tanio zrobil tylko zeby sprzedac, kolo jak bylo przesuniete i zrobili to na czesciach ze szrotu to wlozysz w zawias przedni po jakims czasie 3-4k zl.

Zadbane, niewyeksploatowane samochody w Niemczech i itp, sa drozsze niz u nas w kraju, za grosze to tylko ida jakies wydzwonione lub takie co robily rocznie po 50-60k km. A zwykle to maja i przebieg, i dzwona zaliczonego.

RAV4 w dobrym wyposazeniu w dieslu po upustach kosztuje kolo 140-150k zl(albo nawet 160k zl), naprawde myslisz ze zadbane 5 letnie auto traci az tyle na wartosci? Duzo szybciej Subaryne dorwiesz zadbana od RAV4, majac taki budzet jaki masz. Tym bardziej ze wydzwoniona Subaryne sie mniej od RAV4 oplaca robic, bo czesci sa drozsze.

Znam osobe co dala 35k zl za 10 letniego Mercedesa W203 200 kompressor, salon, 1-szy wlasciciel, 300k km przebiegu, maks wyposazenie, bezwypadkowy. Bo tyle wlasnie za auto takie w perfekt stanie, serwisowane w ASO przez caly czas trzeba dac.
Ostatnio edytowany przez Czimi, 07 Gru 2011, 23:00, edytowano w sumie 1 raz
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI