
Chciałbym rozpocząć taką małą dyskusję na temat wyżej wymienionych napędów.
Otóż planuję kupić AUTO SPORTOWE z Turbiną którymi chciałbym się ścigać w zawodach typu Drag, 1/4 mili pospolita ćwiartka i tego typu imprezach. Pieniążki już mniej więcej mam uzbierane ,zdaję sobie sprawę że jest to bardzo droga zabawa. Powoli rozglądam się za autami i mam już swoje typy ale jakoś nie mogę sobie dobrać napędu,dlatego chciałbym podyskutować.
Z tego co się orientuję każdy napęd ma plusy i minusy. Jest takie przekonanie a może i mylne że napęd 4x4 jest najlepszy z konkurencji ale za to droższy. FWD jest ponoć z nich najsłabszy ale za to najtańszy. Zaś RWD to taki kompromis, nie jestem fanem Driftu i jakoś mnie to nie jara ale dużo osób szczyci się tym napędem że jest najlepszy. Według mnie tak jest bo w Polsce w ostatnich latach popularny jest drifting. Dlatego chciałbym podyskutować o tych napędach bo nikt jest nie omylny,może się mylę i faktycznie jest najlepszy.
Auto z Turbiną ponad 200KM, sucha nawierzchnia ten sam opór powietrza i waga (4x4 + te 2kg). Gdybyśmy postawili obok siebie te 3 napędy i mierzyli 2 czasy 0-100km/h i 100-250km/h to czy zawszę 4x4 będzie miało przewagę?
Coś obiło mi się o uszy że 4x4 najwięcej traci przez poślizg czy coś takiego, a RWD najmniej
I druga sprawa to samo co wyżej tylko na mokrej nawierzchni i tutaj akurat jestem przekonany że 4x4 ma chyba największą przewagę, no ale co z tą suchą nawierzchnią ?
Mam nadzieję że włączycie się do dyskusji, jeżeli w złym temacie to proszę moderatorów o wyrozumiałość i przeniesienie do odpowiedniego tematu.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam
