525d, a6 2.7tdi, e w211 2.7cdi

13 Cze 2011, 17:35

Docelowa moc ok 180 koni. Kombi. Z komfortu wystarczy żeby dało się zabrać 4 duże osoby ok 1,85m w dobrych warunkach. Koszty ubezpieczenia, eksploatacja, dynamika i awaryjność. Ile wynosi zużycie paliwa. I jeszcze raz dynamika. To tyle co chce wiedzieć o tych autach. Egzemplarze ok 4-5lat. Co poradzicie? Który wybrać?
Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
jj44
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: pod warszawy

13 Cze 2011, 20:41

2.5 d (bmw) i 2.0 Tdi (audi) Porażka.. koszty utrzymania drogie rozrząd *przy audi* prawie 2,500zł. wiec odradzam. 2,5 szału nie ma i ten klekot.. too juz lepiej kupic 3.0d. lpsza dynamika spalanie ok 9-11L. Co do 2,7 tdi i 2,cdi nie mam zastrzezeń.. polecam :)
x5pawel5x
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: gostyn

15 Cze 2011, 11:03

x5pawel5x napisał(a):2.5 d (bmw) i 2.0 Tdi (audi) Porażka.. koszty utrzymania drogie rozrząd *przy audi* prawie 2,500zł. wiec odradzam. 2,5 szału nie ma i ten klekot.. too juz lepiej kupic 3.0d. lpsza dynamika spalanie ok 9-11L. Co do 2,7 tdi i 2,cdi nie mam zastrzezeń.. polecam :)


Co za bzdury!! 2.5d od BMW to porażka ?? Przecież od e60 w górę to silnik 3.0d jest!!

Stary 2.5d był gorszy niż 3.0d, ale tylko gorszy, nie miał więcej wad niż inne silniki tej samej klasy.
3.0d był w E39/E46/E38 silnikiem idealnym, któremu ciężko było coś zarzucić, chyba jedynym felerem były klapki dolotowe, które i tak zdarzały się wyłącznie w automatach, a koszt wymiany był kwestią groszową i jednorazową.

W przypadku e60 oznaczenia silnika 525D, 530D i 535D to jest ciągle silnik 3.0d! Różniący się pomiędzy wersjami nie pojemnością, a mocą i momentem - różne trubiny, programy i pozostały osprzęt silnika.
Silniki, wszystkie wersje są bardzo, bardzo dobrymi jednostkami. W przypadku Audi droższy jest serwis zawieszenia(po prostu mniej wytrzymuje) i niestety najwięcej będzie palić, chociaż różnica to ok 1l. Jeżeli zależy ci na ekonomii i to 530D lub 525D i skrzynia manualna.
Wszystko zależy od tego ile zamierzasz przeznaczyć na zakup, najważniejsze to sprawdzić w serwisie przed zakupem i tyle.

W e60 to ok 7.5l w mieście przy normalnej nodze, plus 1l jeżeli deptamy(skrzynia manualna). Audi to 0,7+ więcej niestety(pomijam żółwi tryb jazdy, bo i w e60, czy w211 można zejść).
W211 to ok. 0,5 więcej.

Awaryjność, czy koszty eksploatacji to te same koszta (minimalne różnice), filtru DPF się bać nie trzeba tylko przeczytać instrukcje i już przestaje być problemem.

Dynamika we wszystkich autach porównywalna, bez znaczących różnic.
Komfort to rzecz gustu przejedź się wszystkimi trzema i wszystko będzie jasne.
Koszty OC/AC są duże w przypadku wszystkich trzech aut - marka i silnik, zależy od zniżek w większości, aczkolwiek to są te same koszta dla wszystkich, czasami minimalne różnice między ubezpieczalniami.

Wszystkie auta są po liftingowe, więc większość usterek już została usunięta.
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM

15 Cze 2011, 12:05

Generalnie to auto do jazdy w trasie, założenie takie żeby zabrać 4 dorosłe osoby i ok 100-150 kg bagażu. A jak do jazdy w trasie to żeby się dobrze przy takim załadowaniu wyprzedzało. Nie zależy mi na ciśnięciu po oporach ale na możliwości poradzenia sobie w trudniejszych warunkach. Kto jeździ po kraju ten wie :) Czytałem że BMW z całej trójki jest najlżejsze. Interesuje mnie jeszcze kwestia oszczędności. Jeśli w audi leci zawias to nie fajnie. Co do bmw to jak wygląda różnica w spalaniu pomiędzy wariatnami tego 3.0 silnika? Czy jeżdżąc spokojnie nie ma może takowej? Silnik o poj 2500ccm pali tyle samo co poliftowe 3.0? A komfort dla 4 osób do 1,85m. Nie każdy lubi uderzać głową w sufit.
Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
jj44
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: pod warszawy

15 Cze 2011, 15:49

Po liftingowe E60 nie ma silnika 2.5d, a trzy warianty silnika 3.0d - najekonomiczniejszy jest oczywiście 525d, aczkolwiek różnica między nim, a 530d jest minimalna. 535D Jest tylko w automacie i z dwoma turbinami - pali najwięcej. Ja polecam 530d i skrzynie manualną ponieważ różnica w spalaniu jest niezauważalna, a dynamika jest. Różnica jest natomiast przy cenie zakupu.

Z wszystkich aut BMW oferuje najmniej miejsca dla osób siedzących z tyłu, głową haczyć nie będą, ale jest po prostu mniej miejsca za fotelami. Nie słyszałem jeszcze, żeby ktoś narzekał siedząc z tyłu.
Polecam udać się do jakiegoś komisu i zobaczyć na żywo auta, na pewno to bardzo pomoże.
Z awaryjności, paliwożerności, komfortu i osiągów - dynamiki auta na pewno będziesz zadowolony. Pytanie, czy samo auto się tobie spodoba. Zaznaczam, żeby sprawdzić auto przed kupnem i odżałować na ten przegląd, można uniknąć skarbonki, a takich trochę jest.
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM

16 Cze 2011, 13:50

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Słyszałem, które z aut ma go najwięcej?

Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Przede wszystkim żeby załadowany pojazd przyspieszał konkretnie, a nie się rozpędzał. Przy tym chcę wybrać samochód z najlepiej zoptymalizowany spalaniem. Generalnie BMW ma zacięcie sportowe, i mi to odpowiada, trochę gorzej ze świadomością, że za parę lat takim autem będą wozić się dresy ;] Najgorzej będzie jak na naszych dziurach zawias wybije mi plomby, ale myślę w tym modelu to nie powinno mieć miejsca. Jeśli jest inaczej wyprowadźcie mnie z błędu.

A na merca czuję się za młody. Generacja z tych lat wygląda za poważnie jak dla mnie, coś w stylu "bez graniaka nie podchodź". Jeśli jednak będzie lepszym wyborem to będę rozważał. Mimo wszystko widzę że najwięcej punktów zbiera BMW 530d. Jeśli osoby takie jak pisałem mieszczą się i nie zostawią plomb, to więcej mi nie trzeba.

Ogółem co do kupna to w komisach w PL wiadomo jakie samochody są, albo bite albo kręcone. Ile 3.0d może wyjeździć kkm? Czy może konkurencja ma lepsze silniki ?
Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
jj44
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: pod warszawy

16 Cze 2011, 17:00

Nie chodziło mi o kupno samochodu w komisie, a o sprawdzenie, czy wymiary i komfort odpowiada twoim zapotrzebowaniom. Czy auto kupisz w komisie, czy od handlarza, czy sprowadzisz, czy od prywatnego właściciela sprawdź je w serwisie ASO to zaoszczędzisz sobie wielu kłopotów, zbijesz z ceny, albo będziesz wiedział, że zaraz coś kosztownego może się sypnąć jeżeli nie wymienisz jakiejś pierdółki.

Silnik w 530d zbiera najwięcej pochwał wśród swojej klasy. Skrzynie automatyczne ok 220kkm są do wymiany, ale wystarczy, że wcześniej był zmieniany olej(wbrew zaleceniom ASO!) i do 500kk można dojechać bez większych usterek. Samo auto najgorszy etap mają ok 200kkm i dobrze, jak już jest po serwisie z tego okresu. Czyli pełna książka serwisowa z np. 250kkm powinna oznaczać, że większość rzeczy już została wymieniona i można swobodnie i bez obaw jeździć dalej. Nie wiem z jakim przebiegiem planujesz auto kupić, spokojnie można znaleźć e60 530d z prawdziwym przebiegiem poniżej 100kkm, ale nie powinno się bać przebiegów ok 200kkm+, po sprawdzeniu na serwisie wszystko wyjdzie, a samo auto należy do nieawaryjnych.

Jeżeli uważasz, że autem za 70tyś jeździ dress, to jesteś w błędzie, chyba, że auto będziesz miał, aż ceny spadną do poziomu obecnego E36(co szybko nie nastąpi). Jak przesiądziesz się do BMW, to zobaczysz dlaczego opinia o ich kierowcach jest taka, a nie inna. Nie czuć prędkości, minimalne depnięcie i wyprzedzasz większość spotkanych po drodze aut, przy czym deptanie nie kosztuje wiele więcej od normalnej jazdy, a sprawia przyjemność.
Co do zawieszenia to odpuść sobie po prostu wersje obniżane i ze stałym sportowym zawieszeniem oraz zastanów się nad profilem felg.
Nie znam przypadku, gdzie ktoś narzekał na e60, pod warunkiem, że nie kupił go za 80%wartości(patrz ceny od najniższych na allegro), czy zwykłego szrotu składanego z przynajmniej 2 innych(nie sprawdzonego wcześniej w ASO np.).

Najwięcej miejsca ma W211. Aczkolwiek, warto jest się przejść i zobaczyć auto na żywo, różnica nie jest wielka.
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM

16 Cze 2011, 17:31

Co do dresów to żart i po to emot był w moim poście.

A BMW zainteresowało mnie dobrym spalaniem jak na takie gabaryty pojazdu i co tu dużo gadać, spory silnik. Mam w domu kompakta 1.6 dizel i w mieście potrafi wciągnąć 8L ! W trasie 5L, więc nie jest to spora różnica a jednak samochód bardziej praktyczny a przy okazji całkiem oszczędny.
W przebieg celuję taki jaki napisałeś. A zakup to jeszcze nie wiem skąd dokładnie, ważne żeby pojazd był sprawny i nie bity. No i oczywiście nie skatowany silnik, ale sądzę że jak ktoś wykłada kasę na taki samochód to raczej się umie z nimi obchodzić.
Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
jj44
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: pod warszawy

20 Cze 2011, 10:06

Mam jeszcze pytanie co do BMW Jak wygląda sprawa naprawy zawieszenia na naszych polskich dziurach? Czy runflaty w standardzie są czy jest to opcja i czy jak są to można zmienić na inne?
Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
jj44
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: pod warszawy

20 Cze 2011, 16:40

Runflaty się nie sprawdzają i ich nie polecam, nie są w standardzie we wszystkich modelach. Oczywiście można zmienić na inne, to tylko opony:)
Soundbar
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Polska
Auto: BMW E39 530D 194KM

28 Cze 2011, 19:02

A ew koszta naprawy zawiasu? Co może paść na naszych drogawych dziurach ?
Cokolwiek robisz, gdziekolwiek jesteś, czyn dobro, zaprawdę ono powraca :)
jj44
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: pod warszawy