6TYS:GAZ: CORSA/GOLF/POLO/PUNTO2/COROLLAE11

Które w tym budżecie

Corsa
1
7%
Golf
4
27%
Polo
0
Brak głosów
Corolla
8
53%
Punto
2
13%
Razem głosów : 15

29 Wrz 2015, 17:01

Witam.
Przymierzam się do kupna pierwszego auta. Do podróżowania 10-30km dziennie oraz 100-200km raz w miesiącu. Chcę żeby auto było w gazie. Rocznik i przebieg mnie nie interesuje. Samochód ma mi posłużyć 2/2.5 roku. Do wydania mam 6000zł(jednak prawdopodobnie na samochód przeznaczę 4500 a reszta zostanie przeznaczona na ubezpieczenie, hamulce, rozrząd, płyty, żarówki, wyposażenie). Wiem, że na Corolle E11 to za mało, ale marzy mi się to autko i nie wykluczone, że 2 lata po Corsie/Golfie/Polo/Punto2 skuszę się właśnię na nią.

Nie będę rozciagał, nie chcę od was linków i ofert. Zwracam się z bardzo uprzejmą prośbą o wprowadzenie mnie trochę w praktyczną wiedzę na temat tych aut. Może to być na zasadzie wymienienia 3 największych plusów i 3 największe minusów.

Siedziałem w każdym z tych aut, rozmawiałem z właścicielami i będę rozmawiał jeszcze niejednokrotnie, dzięki wiedzy zaczerpniętej z tego tematu chciałbym czerpać argumenty do rozmowy.

Ogromna wdzięczność za każdy wartościowy post!
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

29 Wrz 2015, 18:24

Ja wybrałbym corolle
Plusy:
Niskie spalanie a dość dobrą dynamika
Bezawaryjne jest to auto
Minusów praktycznie nie ma.
Golf
Plusy
Silniki dobrze się gazują
Mała awaryjność
Minusy
Dużo eksploatowanych egzemplarzy po młodych gniewnych
Rdza
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Wrz 2015, 18:42

Gdzieś czytałem, że w Corollach przez wyższą temperaturę spalania gazu może skończyć się utratą kompresji w cylindrach czyli silnik do wymiany.
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

29 Wrz 2015, 18:56

Tam problemem są miękkie gniazda zaworowe w wersjach VVTi ale z Twoim budżetem kupisz prosty silnik i nie ma problemu. Zapewne opisze to lepiej szybki :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Wrz 2015, 20:54

Corolli największy problem to biedne wyposażenie. Za 6k może już dostaniesz klimę, ale w tej cenie np. Cytryna Xsara czy Pug 306 ze starszych roczników to będzie full opcja praktycznie.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Wrz 2015, 21:00

Można zerknąć na większą Carine :ok:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Wrz 2015, 21:49

Szkoda tyle kasy na takiego starocia. To już niebawem bedzie klasyfikowało sie do youngtimerów albo na złom.
Można mieć coś lepszego, nowszego konstrukcyjnie np Citroen Xsara, Seat Cordoba/Ibiza II FL, Peugeot 406, Astra II, Focus
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

29 Wrz 2015, 22:47

krikus napisał(a):Szkoda tyle kasy na takiego starocia
Dla handlarza na pewno :roll: jeśli ktoś szuka trwałego auta i nie obchodzi go ani wiek ani wygląd i jest gotowy zapłacić za spokój to idealna propozycja
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Wrz 2015, 23:06

Oj krikus przesadzasz z patrzeniem na ten rocznik. Ja właśnie chcę mieć spokój na jakiś czas i właśnie planuję kupić corolle albo innego Japończyka bo to niby stare ale jednakowoż trwałe samochody i do tego mało palą a na gazie jeździsz prawie za darmo.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Wrz 2015, 05:18

Dorabaiam sobie jako pomocnik mechanika, za każdym razem jak przyjeżdzała Corolla E11 to słyszałem zachwyty, że to na pewno jakaś drobnostka, bo to auto się nie psuje, a jak się już psuje to każdy mechanik uwielbia naprawiać bo wszędzie jest mnóstwo miejsca, żeby rękę wsadzić. Auto idealne, jednak na fajną E11 trzeba dać te 5500-6000 a nie wiem czy na tyle będę sobie mógł pozwolić.

Dzięki za plusy/minusy Corsy i Golfa. Czekam jeszcze na na dalsze sugestie.

A co do klimy, to moje pierwsze auto nie musi jej mieć :wink:
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

30 Wrz 2015, 05:30

Ibize/Focusa dodaje do okręgu zainteresowań. Jednak 3D/hatchbagi bardziej mnie interesują od sedanków.

Do Peugeota i Citroena nie mam przekonania, głównie przez rozrząd. Jeśli serio postanowię go wymienić to są zazwyczaj bardziej problematyczne.
aesd
Nowicjusz
 
Posty: 49
Prawo jazdy: 22 09 1993
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

30 Wrz 2015, 08:17

Ja bym wybrał Corse. Silniki 1.4 lubią gaz no i eksplotacja tania.
mzakrzew
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 15 05 2002
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf
Silnik: 1.8 TDi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback

30 Wrz 2015, 08:51

Niewiem skąd jesteś ale jest do wzięcia dobra Corsa.
[link do oferty na Olx wygasł]
trochę podrobić i te 2lata spokojnie przelatasz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Wrz 2015, 10:39

Ja miałem kiedyś Corsę (bardzo krótko). Po wjeździe na pokład więcej niż jednej osoby (kierowca) auto drastycznie traciło na dynamice, o wzniesieniach których u mnie sporo wiedziałem o wiele szybciej niż byłem w stanie je zauważyć, jedyna ekonomia która była w tym aucie to podręcznik o takim tytule który jeździł ze mną do szkoły :mrgreen: ja miałem 1.2, ale 1.4 może jest lepsze. Jeśli jesteś normalnego wzrostu czyli 1.8m wzwyż trochu się za kiera zmęczysz, fotele wygodą przypominają pryczę w ruskim więzieniu. Blacha tragedia. Moje auto po kilku wizytach na myjni zmieniło kolor ze srebrnego na srebrno rdzawy.
Opchnąłem po m-cu jakiemuś pożal się borze tucholski handlarzynie po cenie złomu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14192
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Wrz 2015, 11:13

aesd napisał(a):Dorabaiam sobie jako pomocnik mechanika, za każdym razem jak przyjeżdzała Corolla E11 to słyszałem zachwyty, że to na pewno jakaś drobnostka, bo to auto się nie psuje, a jak się już psuje to każdy mechanik uwielbia naprawiać bo wszędzie jest mnóstwo miejsca, żeby rękę wsadzić. Auto idealne, jednak na fajną E11 trzeba dać te 5500-6000 a nie wiem czy na tyle będę sobie mógł pozwolić.

Dzięki za plusy/minusy Corsy i Golfa. Czekam jeszcze na na dalsze sugestie.

A co do klimy, to moje pierwsze auto nie musi jej mieć :wink:


A ja Ci powiem taak:

Zastanów się czego chcesz bo rozmawiamy o śmiesznych różnicach zakupu które często można porównać do montażu nowych tarcz z klockami i wymianie rozrządu.
Więc nie lepiej nawet pożyczyć drobną kasę rzędu 1-1,5k a kupić coś co da Ci gwarancję że przy sprzedaży coś jeszcze weźmiesz :?: .
Więc co lepiej kupić corsę albo xsarę które bardzo często występuje w ogłoszeniach w cenie roweru czy carinę która już od 10lat tyle samo kosztuje... przecież łożenie kasy w pomniki motoryzacji które nie trzymają ceny to tak jakby z każdą wizytą u mechanika wywalać kasę za okno.

Następna sprawa to użytkowanie auta gdzie e11 z silnikiem fe spali 2l mniej niż taki sam golf3 a będzie jechać szybciej i sprawniej a przecież super taniej nie kupisz części które trzymają jakiś poziom.

No i skoro jesteś mechanikiem to poruszę sprawę technologii nawet tego starucha cariny :mrgreen:

Przejrzyj sobie zacne auta z Twojego przedziału cenowego i zobacz które z nich ma rozwiązania zastosowane w carinie E. Zobacz który gof3 albo cytrynka beda miały 16V, dohc, mpi itp... zobacz jak jedzie 16V z cariny a zobacz jak jedzie 16V z europejskiego auta o ile takie trafisz... :mrgreen:

Więc tak juz ogólnie jeżeli masz np golfa vs e11 gdzie serwis tych aut kosztuje podobnie, tojka jest szybsza i o wiele mniej kosztuje i do tego mniej się psuje to
jaki jest sens kupowania golfa???????
I dam Ci jeszcze z jedna sprawą do myślenia czemu z moich kolegów mechaników ogólnych i od niemczurów wszyscy jeżdżą starymi tojkami albo lexami??? :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe