31 Gru 2007, 15:29
Volkswagen wprowadza po raz pierwszy do sprzedaży siedmiobiegową skrzynię DSG. Na początku będzie ona dostępna w Golfie oraz Golfie Plus w wersjach z silnikiem 1,4 TSI (122 KM) oraz 1,9 TDI.
Dodanie jeszcze jednego biegu do skrzyni DSG pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa w stosunku do przekładni sześciobiegowej. W przypadku Golfa/Golfa Plus w wersji wyposażonej w silnik wysokoprężny o pojemności 1,9 l i mocy 105 KM średnie zużycie paliwa jest niższe o 0,7 l/100 km niż w wersjach z 6-biegową skrzynią DSG. Siódmy bieg powinien się także przełożyć na lepsze przyspieszenie auta.
Automatyczna przekładnia DSG wykorzystuje podwójne sprzęgło, gdzie jedno obsługuje biegi nieparzyste oraz wsteczny, a drugi biegi parzyste. W momencie, gdy załączony jest jeden z biegów, w pogotowiu czeka już załączony drugi - w zależności od prędkości czy obrotów silnika o jeden wyższy lub niższy.
Volkswagen Golf w wersji z 7-biegową skrzynią DSG kosztować będzie na rynku niemieckim o ok. 1.750 euro więcej niż w wersji ze skrzynią 6-biegową.
W niedługim czasie Volkswagen będzie oferować nową przekładnię DSG w kolejnych swoich modelach - od małego Polo po Passata.