A3 1.8T do oceny

30 Maj 2018, 07:58

[link do oferty na Olx wygasł]

Jutro skoczę obejrzeć tą Audi. Trochę mało zdjęć, ale może coś uda się znaleźć. Opinie o instalacji? Rozmawiałem ze sprzedawcą, gaz jest założony od 6 lat, mówi że nie ma różnicy gaz/benzyna, do zrobienia czujnik ABS lewy przód. Napisał, że Audi ma od stycznia, ale musi kupić coś większego. Czekam na więcej zdjęć i VIN + datę pierwszej rejestracji. Ewentualnie czy można po samym VIN (za darmo lub za małą opłatą) sprawdzić indziej niż CEPIK.
krul
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

30 Maj 2018, 08:28

Niezłe bajeczki... Auto od stycznia, robił rozrząd i sprzedaje bo chce większe. Nie widział co kupuje? :D Do tego 1,5k wyświetleń, jasne.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Maj 2018, 08:43

@galakty

Dostałem datę rejestracji i sprawdziłem w CEPIKU. Pierwszy właściciel w Polsce 2009, byłbym 5 właścicielem w Polsce. Przed sprzedającym ktoś był właścicielem 4 lata. Teoretycznie wskazuje na ostatnią zmianę właściciela: 18.07.2017, także nie wiem o co chodziło z tym styczniem. Mam do niej 35KM także warto ogólnie się przejechać? Zobaczy jak wygląda / jeździ? Na stację zabierać? Czy nie warto w ogóle?
krul
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

30 Maj 2018, 09:16

Pewnie nie przerejestrował.

Jakoś daleko nie masz, jeśli chcesz to obejrzyj, ale cała historia wygląda podejrzanie... Ze zdjęć nic nie widać, a stanu technicznego nie ocenimy. Masz czas i chęci to jedź, główną uwagę zwróć na hałasujący łańcuszek, wycieki z turbo oraz czy ma moc.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Maj 2018, 11:36

W jednym ze sprawdzaczy VIN zanotowano jedną szkodę, ale jeszcze nie płaciłem i nie pobierałem całego zestawienia historii. Jutro jestem umówiony, sprawdzę go (jadę z osobą, która posiadała też A3 1.8T, także podstawy powinniśmy wiedzieć). Lepiej od razu na rozmowie wziąć go na przegląd czy dopiero w momencie chęci kupna? Po oględzinach i dopytaniu pobiorę historię VIN (btw, która strona najlepsza baza?), ewentualnie zdecyduję się na zakup.

Poza tym, dostałem jeszcze 4 zdjęcia z wewnątrz i pod maską: https://imgur.com/a/i9ho2DH
krul
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

30 Maj 2018, 11:44

Środek normalny, zjechany i wytarty jak w każdym Golfie IV i A3 (ogólnie jest spoko ale wyciera się jak kot od byle dotknięcia i nie trzeba mieć paznokci...).

Co do stacji, jak nie chcesz kupić i wyjdą wady na oględzinach to chyba nie ma sensu jechać na stację nie?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Maj 2018, 12:28

Hmm, no tak, racja. Ale przypuszczając, że jutro pojadę go obejrzeć (w piątek rano jadę do Wrocławia, także troszkę się opóźni zakup) i powiedzmy, że będzie git itd, ale kupić będę mógł za tydzień w weekend, to go zabierać jutro czy przed samym kupnem? A co do gazu, skoro jest wbity w dowód to na stacji diagnostycznej również go sprawdzą czy raczej trzeba jechać do gazownika?
krul
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

30 Maj 2018, 15:13

galakty napisał(a):Do tego 1,5k wyświetleń, jasne


akurat to normalna rzecz przy 1.8T bo sporo młodych się napala a w końcu oglądają może z 2-3osoby..

Jak będziesz oglądał to możesz od razu podjechać na stację co Ci szkodzi.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Maj 2018, 16:52

Jak dla mnie za tani, jeszcze golf iv ok..ale a3 polifty w mocniejszym TDI czy 1,8T ostro trzymają cenę i raczej poniżej 10 tys ciężko znaleźć coś zdrowego.
Wystarzczy porównać takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

rok różnicy + 5 drzwi i od razu droższy 6 tys? a tutaj jeszcze lpg.

Popytaj na forum a3 może ktoś zna to auto.
A najlepiej sprawdź ale nie napalaj się. To już stare auto, może być olej w dolocie, turbo śmietnik, oponki na składowisko itd..
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

31 Maj 2018, 13:32

Przedmówca ma rację,pamiętam jak ktoś kiedyś z tego forum szukał poliftowej A3 w benzynie do 9-10k w 5furtkach to było ciężko a co dopiero 1.8T..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

31 Maj 2018, 18:39

Obejrzane, szrot, wałki, nawet nie przerejestrowana, na poprzedniej umowie chyba 6 koła było xD Mam nadzieję że jadąc dalej takiego samego nie spotkam :D
krul
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

31 Maj 2018, 18:54

No tak myślałem, a możesz napisać dlaczego szrot? Co konkretnie było nie tak?
Niestety 1,8T ma taką magię że do 10 tys to tak raczej na zdrowy to z okolic 98-99 można szukać im młodsze tym gorzej.
Po prostu taki polifcik za taką kaskę by poszedł w 3 dni, tego codziennie sporo osób szuka, bo fajny, ładnie wykończony itd.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

31 Maj 2018, 21:27

Tylne lewe koło jakoś dziwnie wystawało, wgniecenia, brak mocy (oglądałem z wujkiem który miał wersje 180 km) wyświetlacz do wymiany, brak podświetlenia zegarów, głośnik z prawej nie działa, klapa od bagażnika wystawała plus nie działało zamykanie klapy, szyby nie oryginalne, dziwnie ssał na małych obrotach (tłumaczył że blow off), ogólnie za tą cenę to strach, bo by trezeba z 2-3 tysiące włożyć w resztę, ogólnie brak mocy nas zaniepokoił. Pewnie więcej o których zapomniałem, głównie pierdoły które i tak kosztują.
krul
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

31 Maj 2018, 21:28

krul napisał(a):2-3 tysiące włożyć w resztę


Raczej 5-6k. Bo to tylko wady na wierzchu, a jak się zacznie zabawa z turbo...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

31 Maj 2018, 21:48

Tak, turbo też było już widać słabe, także chyba będę szukać 2000 rok albo mnjej. Szkoda, bo mam porównanie, że mój wuja sprzedał wersje 180 km, w stanie super za 9k (zszedł z 9500).
krul
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam