A3 czy Mazda 6? Do 14 tyś.

28 Lut 2014, 20:26

Witam.

Znalazłem dwa ciekawe samochody w podobnej cenie
Audi A3, 2001r., silnik 1.6
Mazda 6, 2002r., silnik 1.8

Obejrzałem obydwa auta - nadają się do zakupu. W a3 muszę od razu po zakupie wymienić rozrząd, bo robiony był równo 100tyś km. temu, a w Mazdzie 6 widać nieduże, ale jednak ogniska korozji wielkości 2-3cm na dwóch nadkolach. Czyli i do jednego i do drugiego muszę nieco doinwestować oprócz wymiany filtrów i oleju.

Czego potrzebuje? Obecnie posiadam Vectre B, także przyzwyczajony jestem do dużego auta. Na czym mi zależy? Ha, chyba jak każdemu - niskie spalanie i niezawodność. Przyznam, w temacie aut jestem dość zielony. A więc co wybrać? Dodam jeszcze, że auto od razu po zakupie idzie w gaz. Z tego co czytam po różnych forach, różnica w spalaniu w tych silnikach jest niewielka bo mniejsza w a3 o około 0,5l gazu. Czy to prawda? Wypowie się ktoś kto posiada któreś z tych aut? Bo jeżeli to tylko 0,5 to dla mnie małą różnica. W tej chwili posiadam potwora który zjada 10l/100km więc... No i jak jest z tymi korozjami w Mazdzie? Czy jak dobrze je zrobię to będę miał spokój na kilka lat z tymi nadkolami? Jak z niezawodnością, z usterkami poważnymi/drobnymi? Oraz oczywiście ewentualnymi kosztami napraw? Auto użytkowane będzie w proporcjach miasto/trasa 50/50.

Byłbym niezwykle wdzięczny za każde opinie, z góry przepraszam za to że mam taki rozstrzał, bo wiem że porównywać a3 do mazdy 6 to jak porównać Roberta Lewandowskiego do Łukasza Piszczka.

Pomożecie?
Arjen
Nowicjusz

Miejscowość: Częstochowa

28 Lut 2014, 20:36

U nas szóstka w 1.8 pije 9litrów Pb 50/50. Nie jest zle. Z korozja to spód trzeba ogarnąć a tak to nic sie nie dzieje. Z gazowaniem to tylko spec bo musza byc odpowiednie wtryski i odpowiedni montaz ze strojeniem. Koszt ok 3tys pln. Forum lpg się kłania.
W A3 założyć LPG jest znacznie łatwiej i wyjdzie taniej.
Na gazie 1itr różnicy w spalaniu to zadna różnica.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika