A4 Allroad 2011 TFSI 2.0 - warto?

09 Lip 2024, 11:14

Hej,

przymierzam się od dłuższego czasu do zakupu pierwszego samochodu. Wybór padł na Audi Allroad z racji tego, że ma wszystko czego potrzebujemy - ideał. Tylko z tego co zdążyłem się naczytać to z mechanicznego punktu widzenia podobno nie jest to już taki ideał niestety. Historie z nadmiernym pobieraniem oleju, wadliwymi silnikami, problemami z napędem i tak dalej.

Kilka dni temu natrafiłem na tak perełkę, a przynajmniej tak wygląda na pierwszy rzut oka: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... GxmSa.html
Nie jest z importu, ma niski przebieg, automat (warunek konieczny), biały (najlepszy kolor moim zdaniem pod ten konkretny model), benzyna i podobno bezwypadkowy. Pytanie brzmi, czy warto ryzykować i czy w ogóle istnieje jakieś zwiększone ryzyko? Czy da się w ogóle cokolwiek stwierdzić bez większej ilości szczegółów jak kod silnika czy wgląd do historii pojazdu czy ilość poprzednich włascicieli?

Zaznaczam też, że jestem kompletnym laikiem w tematach motoryzacji czy mechaniki. Pod kątem użytkowym wiem dokładnie co te auto oferuje oraz jakie ma minusy. Na żywo też widziałem je kilkukrotnie i tylko utwierdziłem się w decyzji. Auto byłoby na kilka lat, później raczej szukałbym czegoś nowszego.

A może w ogóle lepiej dać sobie spokój, odłożyć jeszcze troszkę pieniędzy i kupić B9 Allroad np. z 2018? Również TFSI 2.0.

Docenię każdą radę, dzięki!
vicaris
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Lip 2024, 11:30

Dolicz sobie do ceny zakupu dodatkowe 20-25k na "pierwszy serwis" obejmujący remont generalny silnika i można brać :mrgreen:

Masz dla takiego audi udaną alternatywę w postaci xc70
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2532
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Lip 2024, 11:45

Aż tak tragiczne są te jednostki? Te po 2012 będą lepsze czy podobna sytuacja? XC70 wygląda jak karawan, jakoś nigdy mi się nie podobały niestety. Co do Audi B8, szukać czegoś dalej czy lepiej sobie darować i odkładać na nowszy?

A nowsze modele Allroada, co o nich sądzisz? Tylko tu musiałbym się wstrzymać z zakupem na kolejny rok, a to oznaczałoby ból istnienia :cry:
1) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... GwMlz.html
2) https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... GwVtn.html
vicaris
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Lip 2024, 12:46

Tragiczne nie są lecz trzeba mieć na uwadze że postep technologiczny w tym silniku jest bardzo duży i jest mnóstwo czujników zaworków popychaczy przyspieszacze spowalniaczy i inne bulbulatory, więcej pierdół więcej awarii proste.
Niestety odmian jest tyle że głowa boli, boli jeszcze bardziej jak zaczynasz o nich łapac informacje, rozróżniać je i wyciągać wnioski. Nie dojdziesz ładu i składu.
Według mnie ciężko jest kupić dobre tfsi, jeden jeździ bez żadnego problemu inny ma skarbonkę bez dnia chodz miała by perełka.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16444
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lip 2024, 13:15

Te nowsze z tych wklejonych linków mają niewielkie przebiegi także nie ma sie czego obawiać, chyba że ktoś będzie tłukł 50 tys rocznie ale tutaj głównym problemem raczej będzie kasa na paliwo najpierw a później serwis.

Generalnie po 2013 już jest bardzo dobrze, negatywne opinie o tych silnikach tfsi dotyczą lat 2008-2013
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 721
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

09 Lip 2024, 14:50

Dokładnie tak poradziłem koledze (chwilowe zaćmienie) 2,0tsi 14/15r nalot 130k.km.z pewnych rąk. Po przekroczeniu 150k.km.zaczáł brać olej ale zrośnie. Potem wywaliło wtryskiwacze co jest normą, potem problem był że zmiennymi fazami, potem poleciał czujnik położenia wału, potem czujniki wałków rozrządu, potem było drążenie czy komputer nie ma wadliwego oprogramowania (akurat ten nie miał) bo wylatywały zapłony, potem był problem wpadania w tryb awaryjny zresztą była akcja czyli tunel na autostradzie i wychodzenie z auta żeby odpiąć klemy. Do tego było okraszone wymianą wszystkich ledów tył. Były też grane padnięte wycieraczki oraz centralny zamek.

Teraz fanboj napisze że tak było w tym egzemplarzu a no niestety nie. Wszystkie te usterki są bardzo dobrze znane i diagnozowane w warsztatach ale tych co to ogarniają.

Jako że z mam styczność z bardzo dużą ilością TSI to można powiedzieć że poprawione schodzą do poziomu zwykłego upierdliwego psujaka. Jak miałbym wybierać to takie z max nalotem około 100-150k.km.bo potem jest lipa. Oczywiście też sporo zależy od tego czym się jeździło wcześniej.

Mój przykład tyczy się osoby która jeździła starymi nissanami z Japonii i dla niego był szok po zakupie dwóch audi bo musiałby jeździć nissanami 100lat żeby doczekać się tyłu awarii.
Jako że oba audiaczki ja mu "akceptowałem" to szybko namówiłem go na wiadomo jaką Markę :mrgreen: i mam temat z bani. Nikt do mnie nie dzwoni że znowu mu wyskakuje zapłon :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2024, 15:17

Jako użytkownik A6 C7 2,0 tfsi CYNB z 2016 z nalotem 220k, nie popadałbym w takie skrajności, nie mam poboru oleju, no może tyle co brud za paznokciem żadnych problemów, wtryski oryginalne, czujniki też itd żadnego wypadania zapłonu więc to raczej nie jest standard a pojedyncze przypadki.
Niezły jakiś ulep to musiałbyć, jaki zdrowy normalny świeży samochód wymaga takich napraw? :cry:
Padnięte wycieraczki? centralny? że co :D ? po powodzi pewnie strup.
Ostatni raz takie gadżety to miałem w golfie 3 z 94 ale to było 15 lat temu :D
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 24
Auto: Audi A6 C7
Silnik: 2,0 TFSI 252 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

09 Lip 2024, 15:28

Aha. Ktoś ma, ty nie masz więc twoje auto to reguła a tamto wyjątek :ok:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2532
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Lip 2024, 15:38

No to może ja mam wyjątkowy egzemplarz co najmniej w skali kraju a może i Europy :mrgreen:
Gain
Nowicjusz
 
Posty: 24
Auto: Audi A6 C7
Silnik: 2,0 TFSI 252 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

09 Lip 2024, 15:46

Gain napisał(a): to może ja mam wyjątkowy egzemplarz co najmniej w skali kraju a może i Europy

Kolego sorki ale te teksty słyszę bardzo często i nie chce mi się z nimi polemizować bo za każdym razem jest to samo. Potem życie i tak pokazuje co innego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2024, 15:52

Panowie użytkownicy, podsumowując - mam absolutnie zapomnieć o tej jednostce? Szczególnie tej z oferty co podesłałem? TDI nie wchodzi w grę bo sporo jeździłbym po mieście, właściwie zależnie od miesiąca. No i czy warto rozglądać się za rocznikami 2013+ bądź tymi najnowszymi z 2017-2019 czy też raczej odradzacie? Patrząc na to jak bardzo podoba mi się te auto, smucą mnie wasze komentarze :mrgreen:. Ale wiadomo, lepiej być świadomym niż później płakać przy każdym odpalaniu.
vicaris
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Lip 2024, 16:04

vicaris napisał(a):. Ale wiadomo, lepiej być świadomym niż później płakać przy każdym odpalaniu.

Kup z jak najmniejszym przebiegiem i bądź świadom że to nie jest auto bezawaryjne a poprawki producenta dadzą Ci spokój w zakresie remontu silnika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2024, 16:11

Mówimy nawet o tym z ogłoszenia czy masz na myśli wyłącznie 2013 wzwyż? Bo z tego co opisałeś na podstawie historii znajomego to nieciekawie to brzmi :(

Znalazłem jeszcze z 2010 z mojego miasta, wczoraj dosłownie mijałem: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... Gt2Pv.html
I w opisie jest wspomniane "Silnik przeszedł już upgrade i nie pobiera oleju (nowe pierścienie, tłoki itd)" - ciekawe na ile to prawda. Da się to zweryfikować na kanale przy jeździe testowej? Minus taki, że auto raczej sprowadzane.
vicaris
Nowicjusz
 
Posty: 5

09 Lip 2024, 17:21

Ja mam pod opieką 4 tfsi w których przeprowadzam niezbędne naprawy i serwisy i jeden golf 5 to kibel, ciągle coś, przebieg 220 później mamy audi a6 c7 2013 przebieg 150k i jest całkiem znośnie od 3 lat praktycznie nic, teraz w ostatnim czasie skrzynia wyrzuca błąd przy ostrej jeździe ale kierowca to czubek więc się nie dziwię, pobór oleju 1l na 10k to spoko tym bardziej z jego nogą. Jest audi a3 8p 1.4 tfsi 190k to tu nic kompletnie się nie dzieje no i golf 8 1.5 ale tu jeszcze niski przebieg bo niecałe 80tys więc nic powiedzieć nie można. Ale przeglądając ogłoszenie jest baaardzo dużo z uszkodzonym silnikiem nawet i po 2013r, co więcej wystarczy popatrzeć na yt na warsztaty które obsługują te auta, no roboty jest masa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16444
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lip 2024, 21:02

@Kao tu chodzi o to że denerwuje mnie gadanie że jak już jest poprawiony słupek to nagle jest Mercedes w123 200d. Ogólnie jak na dzisiejsze czasy nie jest bardzo źle ale też nie jest tak super jak niektórzy przedstawiają. Do tego jak sobie połączymy z natłokiem wynalazków, z napędem DSG dobrym ale jak chodzi to robi się drogo i niebezpiecznie dla kieszeni.

Z drugiej strony trudno o substytut w pewnych segmentach aut tego co oferuje VW/audi więc dla jednego jest ważne tu i teraz czyli jak jedzie, jak wygląda, jak...a dla innego ważne jest coś całkowicie innego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe