Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik benzynowy o mocy ponad 200KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z okolic 2004 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A4 B6 3,0 - 220KM - BMW 330i e46 - 231KM - Jaguar X-Type 3,0 - 234KM - Lexus IS 300 mk1 - 213KM - Mercedes C 320 s203 - 218KM
Zestawienie(kliknij aby powiększyć):
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia: Należy zwrócić uwagę na koszt rozrządu (SKF) w Audi, filtru powietrza (Filtron), końcówek drążków (FEBI) i łączników stabilizatora (FEBI) w Lexusie, amortyzatorów (KYB) w Jaguarze i Lexusie, termostatu (Gates) i łożyska koła (SKF) w BMW oraz filtru paliwa (Filtron), przewodów zapłonowych (NGK) i 12 świec (NGK) w Mercedesie.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
edit: Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida, 11 Kwi 2017, 17:51, edytowano w sumie 1 raz
Wychodzi na to, że E46 wybitnie drogie ani usterkowe nie jest, zakładając, że nie kupimy jej po młodym Sebixie, który przez dwa lata upalał i nie dbał, bo hajsu nie starczyło po tym, jak się zapożyczył na kupno, a teraz po wyplakowaniu sprzedaje.
I ceny napraw moim zdaniem nieco zawyżone, bo zakład specjalizujący się w regeneracji VANOS liczy sobie ok. 750-800 zł, zaś dyferencjał używka 500 zł w dobrym stanie i można samemu wymienić jak ktoś ma kanał, mechanik też wiele wziąć nie powinien. Summa summarum mamy 1100 zł mniej, a wtedy wychodzi na to, że koszt utrzymania podobny do IS'a. To chyba ostatni wypust BMW które nie doprowadza właściciela do ruiny.
E46 ma wiele atutów, ale bezawaryjność czy tanie utrzymanie nie są jednymi z nich Polecam fajny temat na forum BMW pn. "Wady nękające model E46" - można się przerazić Aczkolwiek i tak bym przygarnął z miłą chęcią przedliftowe coupe 2.8
Killaz napisał(a):dyferencjał używka 500 zł w dobrym stanie i można samemu wymienić
Tylko tu jest kwestia mocowania dyfra, które ulega zniszczeniu i trzeba je spawać (nie tylko tuleja). Stąd taka cena wzięta z forum BMW. Nigdy nie opisuję samodzielnych wymian.
VANOSy to szeroki temat, bo jeden płaci 800zł, a inny 2000zł. Wszystko zależy od stanu w konkretnym egzemplarzu.
Tak czepiając się szczegółów to mocowanie dyferencjału jest problemem tylko w wersjach przedliftowych (przy lifcie zostało to poprawione), natomiast silnik 3,0L był montowany tylko po lifcie.
Toyota S-FR Concept Koncepcyjne coupe S-FR jest dowodem na to, że napęd na tylną oś przez lata będzie znakiem rozpoznawczym sportowych samochodów Toyoty. Tym bardziej, że marka bierze pod uwagę wprowadzenie subkompaktowego coupe do produkcji. ...
Najbardziej komfortowe fotele w historii Lexusa Wyobraź sobie, że wstając z fotela samochodu po długiej podróży czujesz się bardziej fizycznie i psychicznie zrelaksowany, niż na początku jazdy. Taki właśnie cel przyświecał projektantom nowego Lexusa LS. Czerpiąc ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.