A4 b6 jaki silnik wybrać?

26 Wrz 2019, 00:08

Z tego co ostatnio obserwuję ceny a4 b6 idą w dół więc obstawiam że da się znaleźć coś porządnego z 1.8t w okolicach 15-18tys. tylko trzeba poszukać i dobrze sprawdzić samochód.
kraskeusz
Początkujący
 
Posty: 91
Zdjęcia: 316

26 Wrz 2019, 05:38

Pewnie że się da, ale raczej w ośce, a jak autor chce automat to zostaje multi. Znaleźć 1.8t w Q z tipem jest prawie nieosiągalne, a jak takie coś się pojawi to cena bardzo wysoka. Decydując się na b6 odpuściłbym automat i szedł w stronę manuala.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

26 Wrz 2019, 06:40

Jest sens szukać po całej Polsce jednej wersji silnikowej z konkretnym napędem i skrzynią? Łatwiej byłoby znaleźć w DE, ale tam ceny są wyższe.
Za 15 tys.można poszukać innych aut z automatem np.
Mercedes W203 (tutaj niestety słaba blacha)
Volvo S60/S80 (automaty mają różne opinie, ale jak trafisz na egzemplarz z historią serwisową to nie będzie tragedii)
Peugeot 407
Ford Mondeo MK3
Toyota Avensis II
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Wrz 2019, 11:55

Nie wiem jak w A4 B6 bo nie śledzę na bieżąco, ale miałem A4 B7 długi czas i jak kupowałem to koleś pół roku wcześniej robił remont silnika, głowicy, podobno często padają.
Warto sprawdzić czy to te same motory i sprawdzić, zrobić test głowicy, płyn i te sprawy.
Hala
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 17 04 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Volvo XC60
Silnik: T5
Skrzynia biegów: Automatyczna

26 Wrz 2019, 12:17

Hala napisał(a):Nie wiem jak w A4 B6 bo nie śledzę na bieżąco, ale miałem A4 B7 długi czas i jak kupowałem to koleś pół roku wcześniej robił remont silnika, głowicy, podobno często padają.
Warto sprawdzić czy to te same motory i sprawdzić, zrobić test głowicy, płyn i te sprawy.


Najczęściej pękają głowice z bfb, czyli późniejsze b6, b7 i exeo właśnie, pozostałe raczej bardzo rzadko. Ogólnie to równia pochyła i im starsze 1.8t tym lepsze i bardziej wytrzymałe, tak samo więcej nm przyjmują, ale z uwagi na upływ czasu też ciężko znaleźć w dobrym stanie. Na warsztacie miałem kilka pękniętych głowic bfb, z pozostałych jedna się trafiła - bexowa, ale tu był przebieg 350 tys, w tym z połowa na lpg więc wyższe ryzyko.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Silniki LS - General Motors
    Z Japonii przenosimy się do Stanów Zjednoczonych, czyli prawdziwego królestwa potężnych silników o widlastym układzie cylindrów. Właśnie taką architekturą cechują się silniki General Motors z linii ...