A4 b6 vs A3 8p vs Opel Signum vs Golf V do 16 tyś

02 Sty 2016, 16:54

Jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym wszystkich serdecznie przywitać :)
Przychodzę tutaj po poradę, mianowicie w okolicach września będę rozglądał się za samochodem na który mam zamiar przeznaczyć max 16.000zł.
Mam obecnie 21 lat, pracuję i od października mam zamiar zacząć studia na które będę dojeżdżał 100km w jedną stronę czyli mniej więcej co drugi weekend 400km trasy. Poza tym w tygodniu miasto praca 10km w jedną stronę + po pracy krótkie odcinki.
Do tej pory poruszałem się autami głównie spod znaku Bmw (moje lub ojca) i zawsze były to silniki benzynowe powyżej 2.5l.
Aktualnie jeżdżę tak jak napisałem w profilu Bmw e34 2.5l, ale czeka mnie teraz okres w którym będę potrzebował czegoś oszczędnego dlatego znalazłem się tutaj. Zastanawiam się nad autami z opisu, wiem, że kwota jaka zamierzam przeznaczyć to w ich wypadku raczej dolna granica ceny, ale chciałbym kupić coś młodszego.
Co do w/w aut ze stajni vag w grę wchodzą silniki 1.9tdi bądz ewentualnie (w przypadku a4) 1.8t + lpg, a signum tylko diesel 2.2dti bądz 1.9cdti 150hp.
Nie miałem nigdy diesla, czy odcinki które pokonuję nadają się na kupno takowego? Gdyby nie zapowiadające się trasy co drugi tydzien wcale bym się nie zastanawiał nad ON, co myślicie o tym koledzy jak i o tych w/w autach za tą kwotę? Pakuje się w bubla czy da radę coś znaleźć? Pozdrawiam :)
alibaba123
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 01 07 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: BMW E34 525iA '91
Silnik: 2.5 192hp
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1991

02 Sty 2016, 17:13

Ja powiem tak, jeśli chodzi o grupę VW, to diesle odpadają tzn ogólnie diesel dla Ciebie to bezsens, nawet poważnie bym się zastanawiał nad lpg..
I teraz tak..VW Golf V/A3 8P to jedynie 1,6 albo 3,2 V6 :P ale to nie ten budżet..1,6 jest średnie..to samego miasta ujdzie ale na trase niezbyt..
pozostałe masz TSI - chyba że chcesz się w nie bawić? Ale...tu jest istotna uwaga..masz za mały budżet wg mnie na jakiekolwiek zdrowe A3 8P czy Golf V chyba że surowe 1,4/1,6 daj sobie spokój..
To samo tyczy się Audi A4..B6 - chodzą po 17tys..tutaj raczej bym szukał B5..i od razu 1,8T

Dla mnie o wiele lepsza opcją byłby zakup fajnego A3 po lifcie 1,8T może nawet z quattro? czyli generacja 8L ale po 2000 roku.
Tak ja to widzę...A4 b6 ciężko będzie kupić 1,8T, A3 8P czy Golf V nie ma dla Ciebie nic ciekawego i budżet też wg mnie za mały na coś co by miało ręce i nogi.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Sty 2016, 17:18

Na ten moment przeglądając allegro jest wiele egzemplarzy które skłonny byłbym obejrzeć jeżeli w tym momencie miałbym już kupować, aczkolwiek cięzko jest mi się z Tobą nie zgodzić, sam zastanawiam sie własnie czy te egzemplarze są warte oglądania.
A co myślisz o signum? Tego już w tych pieniądzach jest naprawde dużo. Zarówno diesli jak i benzyn. Np 2.0T które podobno bardzo dobrze znosi lpg.

Btw.
Dlaczego uważasz że nie potrzebuję lpg? 800km miesięcznie robiąc na np 10l benzyny a 11l lpg to trochę czuć na kieszeni, nieprawdaż? :)
alibaba123
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 01 07 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: BMW E34 525iA '91
Silnik: 2.5 192hp
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1991

02 Sty 2016, 18:10

Inne marki rozpatrujesz?
Czy wybierasz pomiędzy tymi które zaproponowałeś?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

02 Sty 2016, 18:16

2,2DTI to jest szmelc - szukaj 1,9 CDTi w Oplu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Sty 2016, 18:27

Nie lepiej zostać przy BMW i iść w stronę e39 530d lub e46 330d? A3 80 za 16k nie kupisz fajnej, w tej cenir poliftowe a3 8l 1.9 tdi 130km (ASZ) wyrwiesz, w Oplu 2.2 dti sobie odpuść bo to badziewny silnik, więc jak już to szukaj 1.9 CDTI.
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Land Cruiser 300 – silnik V6 i napęd hybrydowy
    Nowa Toyota Land Cruiser 300 zostanie najprawdopodobniej pokazana w sierpniu. Legendarna terenówka na ramie ma według doniesień japońskiego magazynu Best Car Web otrzymać platformę TNGA i napęd hybrydowy z silnikiem ...
    Mazda CX-5 samochodem roku w Japonii
    Mazda CX-5 otrzymała tytuł Samochód Roku 2012-2013 w Japonii. 29 listopada br. Japoński Komitet Samochodu Roku ogłosił wyniki głosowania. CX-5 to pierwszy model Mazdy wyposażony w pełną gamę technologii SKYACTIV, w ...

02 Sty 2016, 23:01

Okej czyli wynik taki, że najlepiej szukać Signum 1.9cdti, a jak z tym 2.0t +LPG?

Co do BMW, e39 miałem i zwyczajnie mi się już znudziło, chciałbym czegoś nowego :D a e46 kompletnie mnie nie pociąga... Stąd te kombinowanie z markami
Rozwazalem też coś ze stajni volvo albo Saaba, w tych pieniądzach jest b. dużo saabów 9-3 w przeróżnych wersjach silnikowych, ale kompletnie niemam zdania co do tych aut i w sumie do tej pory skupialem się na tych z tytułu i nawet nie czytałem nic więcej, może koledzy się wypowiecie?
alibaba123
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 01 07 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: BMW E34 525iA '91
Silnik: 2.5 192hp
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1991

02 Sty 2016, 23:48

Skoro e39 Ci się znudziłoto odemnie leci Volvo S60 2.4d, wspomniany Saab 9-3 1.9 TiD - silnik ten sam co w Oplu 1.9 CDTI ;)
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

03 Sty 2016, 08:05

alibaba123 napisał(a): a jak z tym 2.0t +LPG?
spokojnie można się takim zainteresować :wink: znajomy ojca miał ten motor w Vectrze też z gazem i nigdy ne narzekał, a nawet chwalił za dobrą dynamikę i niewygórowane spalanie wobec możliwości silnika
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Sty 2016, 08:54

Szczerze mówiąc jestem nawet zadowolony z wniosków jakie wyciągnąłem z waszych odpowiedzi tzn z tego, że odciagneliscie mnie od vaga. :-P
Co do volva s60 jest imo strasznie wielką krowa, trochę za wielką dla mnie, miałem na myśli bardziej model V50.
Musze bardziej zainteresować się tym saabem bo to dość ciekawa opcja. Jak jest z częściami zawieszenia? Obilo mi się kiedyś o uszy, że saab to opel, w przypadku cen części ta reguła też się sprawdza?
No i Signum.... Bardzo mi się podoba, środek salon, no i te dwa silniki 1.9cdti i 2.0t +LPG, oba wydają się rozsądne. :)
alibaba123
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 01 07 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: BMW E34 525iA '91
Silnik: 2.5 192hp
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1991

03 Sty 2016, 09:49

alibaba123 napisał(a):Co do volva s60 jest imo strasznie wielką krowa, trochę za wielką dla mnie, miałem na myśli bardziej model V50.


Długość:
A4B6 4,55m
Volvo S60 4,58m
Signum 4,65m
BMW 5 E39 4,78m

V50 nie ten budżet. Signum ok, ale przed liftingiem raczej w tym budżecie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

03 Sty 2016, 10:13

Co bedzie rozsądniejszym wyborem:
Signum 1.9 cdti bądz 2.0t+lpg czy wspomniany Saab 9-3 2gen z silnikiem 1.9 TID
Silniki diesla mówicie koledzy, że e same, ale pozostają jeszcze aspekty awaryjności innych podzespołów, zawieszenia, części zamienne, no i komfort. Nie mam bladego pojęcia o tych dwóch modelach :-P
alibaba123
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 01 07 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: BMW E34 525iA '91
Silnik: 2.5 192hp
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1991

03 Sty 2016, 11:20

Kolega ma od wakacji Saaba 9-3 1,9TiD i póki co zapchał mu się zawór EGR - czyszczenie 240zł
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Sty 2016, 12:46

Podejrzewam, że czyszczenie w innych autach z silnikami diesla cenowo wygląda podobnie, w końcu to cena za usługę a nie część. A tak btw. jest jakaś filozofia w tym, że nie mógł zrobić tego sam? Pytam bo z reguły wszystko robię sam, a nie miałem styczności z dieslami, w benzynach z którymi miałem do czynienia w czyszczeniu egr nie było nic trudnego. Pozdro


PS.
Skoro Twój kolega posiada zapewne jechałeś nim chociażby na miejscu pasażera, jaka jest Twoja opinia nt tego auta?
alibaba123
Nowicjusz
 
Posty: 8
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 01 07 2012
Przebieg/rok: 16tys. km
Auto: BMW E34 525iA '91
Silnik: 2.5 192hp
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1991

03 Sty 2016, 14:25

alibaba123 napisał(a):Skoro Twój kolega posiada zapewne jechałeś nim chociażby na miejscu pasażera, jaka jest Twoja opinia nt tego auta?

Największa wada to skrzypiące wnętrze i pierdząca skóra. Tutaj autu bliżej do Opla, a nie np. Audi, którego jest konkurentem.
Jednak kiedyś na parkingu z kolegą spotkaliśmy jego znajomego, który z nim pracuje w DE i kupił w tym samym czasie A4 B6 - fan VAGów. Także mieliśmy niespodziewane szybkie porównanie A4 vs. 9-3.
Saab 9-3 1,9TiD 150KM z 2005r. kupiony za 18k z opłatami.
Audi A4 B6 1,9 TDI 131KM z 2003r. za ponad 20k (wstydził się przyznać za ile dokładnie jak zobaczył Saaba i usłyszał cenę). Oczywiście upierał się, że to S-line, gdzie koło tego nawet nie stało. W dodatku miał do roboty dwumasę za 2tys.
Świeżo upieczony właściciel B6 zachwalał swoje auto, podkreślał, że jest super ale widać, że mu się świeciły oczy na tańszego Saaba ze znacznie lepszym wyposażeniem.
Tak więc jak nie patrzysz tak na wnętrze to Saab, wg mnie jest lepszą propozycją. Blacharka również jest świetna jak w Audi. Lepiej się odpycha w wersji 150KM i ma równie trwały silnik.
Sam próbowałem A4 B6 1,8T Q jak szukałem samochodu ale nie kupiłem.

EGRa nie czyścił sam, bo nie wiedzieliśmy co to. Sam nie wiedziałem jako wyznawca benzyniaków i go holowaliśmy do mechanika na linie. Nie zapalił, bo się dusił swoimi spalinami i nie reagował na gaz. EGR najlepiej zaślepić.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010