A4 b7 jaki silnik ?

15 Paź 2019, 03:33

Witam, poszukuje audi a4 b7. Budżet to 20-25tysiecy. Szukam samochodu ze skórzana tapicerka i szkrzynia tiptronic fajnie jakby trafił się napęd quattro( nie jestem pewien ale wydaje nie się ze w większości tip wychodził w quattro.) Co do wyposażenia jestem pewny. Problem mam z wyborem silnika. Jestem przekonany do benzyny, do diesla nie mogę się przekonać lecz szukając silnika benzynowego w b7 narzuca się 2.0tsi który stanowczo odpada ze względu na jego awaryjność i drogie koszty utrzymania. Kolejny silnik to 1.8T niestety znaleźć ten silnik z takim wyposażeniem jaki bym chciał graniczy z cudem lub poprostu wychodzi poza mój budżet. Dlatego zdecydowałem się jednak na diesla, teraz pytanie, który silnik wybrać ? Nie szukam oszczędnego silnika, szukam coś co da mi frajdę z jazdy. Zastanawiałem się nad 2.7 lub 3.0 niestety wiem ze wtryski i rozrząd to bardzo droga sprawa lecz jestem tego zdania ze to nie jest naprawa przypisana co roku. Co byście polecili, słyszę różne opinie co do tych silników jedni mówią ze 3.0 lepszy inni ze 2.7 a jeszcze inni mówią ze mam wybrać 2.0 diesla. Jakie jest wasze zdanie ? Mogę dodać ze jeżdżę dosyć sporo po mieście, często zdarzają mi się małe trasy i moja noga jest dosyć ciężka. W niedalekiej przyszłości również chciałbym zrobić jakiś skromny chiptunning żeby troszkę niutow i kucy doszło
Nawrocjjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10

15 Paź 2019, 06:43

20 tysięcy to jest dobry budżet na A4B6, a nie na B7 w full wypasie.
Ogólnie to zastanowiłbym się czy na pewno warto szukać B7-ki. Auto było dość krótko produkowane (3 lata), jest na nie bardzo duży popyt, masz ograniczony budżet i do tego jeszcze chciałbyś auto full wyposażone z mocnym silnikiem. Na takie silniki jak 2.0 TFSI, 2.7, 3.0 TDI to potrzebujesz MINIMUM 5 tysięcy na pakiet startowy, żeby później nie być niemiło zaskoczonym.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Paź 2019, 06:53

Na diesla V6 to raczej 10tys tego pakietu startowego bo tam rozrząd 6k kosztuje z wymianą, a nikt nie robi tego przed sprzedażą. A jak się trafi po wymianie rozrządu to te egzemplarze chodzą po 30k minimum.
Masz za mały budżet na b7 z takim wyposażeniem, ewentualnie na 2.0pd wystarczy, ale nie jest to dobry silnik. Na wszystkie przez Ciebie wymienione w Q, z tipem, ze skóra szykuj 30tys. Aha, 2.7 tdi wychodziło tylko w fwd i tam jest multi.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

15 Paź 2019, 17:15

jeszcze można szukać 2.0i benzyna 131KM, w tamtym tyg. takie coś sprzedałem, ale cena 25 tys. PLN z ostatniego roku produkcji, niestety za 20 tys nie masz najmniejszych szans kolego na dobry egz. wybij to sobie z głowy ,a za granicą ceny tych B7 benzyniaków mocno trzymają cenę niestety z racji kiepskich benzyn w B8, i dużego popytu. :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

15 Paź 2019, 18:23

Ossy napisał(a):Na takie silniki jak 2.0 TFSI, 2.7, 3.0 TDI to potrzebujesz MINIMUM 5 tysięcy na pakiet startowy, żeby później nie być niemiło zaskoczonym.

Pytanie za 100 pktów ile w takim razie takie 2,0 TFSI będzie kosztować że sie jeszcze 5k wkłada? 15 tys?
2,7 czy 3,0 TDI mogę się zgodzić ale zwykłe R4 turbo niczym 1,8T, czy 2,0T Renault, to chyba ktoś niepoważny by kupił takie auto za normalną cenę w które trzeba tyle kasy ładować.

Inna sprawa że sporo osób nie umie, nie potrafi, nie jest wstanie sobie zorganizować porządnych oględzin auta i potem bywa różnie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Paź 2019, 18:56

Przecież 5 tys to normalna kwota w takim a4 b7. Wymienisz rozrząd, oleje, filtry, w zawiasie zawsze coś jest do roboty, jakieś klocki, dokupisz jeden komplet opon i jest 5k. Ceny są jakie są, wiadomo że chore przez śmieciowe benzyny w b8, więc nikt nie każe autorowi brać a4. Żeby kupić i doprowadzić do stanu używalności a4 b7 1.8t lub 2.0tfsi 30k trzeba mieć i nic na to nie poradzisz.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Przyszłość należy do samochodów na wodór
    Wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez KPMG pokazują, że na samochody z napędem wodorowym czeka świetlana przyszłość. Ponad połowa polskiej kadry zarządzającej uważa, że takie pojazdy są obecnie trendem numer jeden ...

15 Paź 2019, 19:11

na to jest taki popyt że ja 1.8 TB7 S-Line sprzedałem w 5 minut na FB :lol:

I chętnie zakupiłbym z 20 albo i 30 takich samochodów...tylko że za granicą Nie ma , a jak się pojawia jakiś dobry egz. to trzeba brać stoper i patrzyć kiedy ogłoszenie zniknie :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

15 Paź 2019, 19:24

trainpro napisał(a):Przecież 5 tys to normalna kwota w takim a4 b7.

W zajechanym, zaniedbanym jak najbardziej, ale jak ktoś wymienił opony i mają 3 lata, rozrząd robił 30 tys km temu, to naprawa zawieszeni nie kosztuje 5k ani wymiana oleju
Także warto rozróżniać przepłacone egzemplarze i zajechane od zadbanych.
W zadbanych wkład to może z 1,5 tys i to max i się śmiga, w zajechanych to i 8 może nie starczyć.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Paź 2019, 19:29

Pionek napisał(a):rozrząd robił 30 tys km temu


Jak to sprawdzisz? Czekam na propozycję :lol:

Już widzę jak ktoś sprzeda z dwoma kompletami dobrych opon. Jak ma nowe opony z felgami w niezłym stanie to sprzeda osobno jeden komplet za 2-3 tys. A jak ma śmieci to puści razem z autem. Nikt nie jest głupi.
Ostatnio edytowany przez trainpro, 15 Paź 2019, 19:32, edytowano w sumie 1 raz
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

15 Paź 2019, 19:32

Wystarczy że ma fakturę, a poza tym komplet na pasku INA kosztuje 150 zł więcej niż do 1,9 tdi AFN 110 Passat B5 serio mega drogo na prawde.... :roll:
Może warto zacząć od tego że jak kogoś nie stać na owies a konia kupuje no to lepiej taki na biegunach :ok:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Paź 2019, 19:35

Pionek napisał(a):Wystarczy że ma fakturę, a poza tym komplet na pasku INA kosztuje 150 zł więcej niż do 1,9 tdi AFN 110 Passat B5 serio mega drogo na prawde....


Jest jeszcze łancuszek i napinacz jeżeli w ogóle wiesz o czym mówię, a one po 200 tys przebiegu są obowiązkowo do wymiany. I nie kosztują 150 zł...
Do tego w tfsi dochodzi obowiązkowo czyszczenie z nagaru.
A na fakturach to różne głupoty już w życiu widziałem.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003

15 Paź 2019, 19:42

Tak, oczywiście turbo tez jest czyli co nowe turbo się kupuje bo już ma spore naloty i jest uszkodzone? Usterki w aucie się diagnozuje przeważnie, a nie wymienia w ciemno cały silnik, w 1,8T też jest łańcuszek a niektórzy nie wiedzą o jego istnieniu.

Apropo opon w tej chwili na allegro komplet Michelin Energy Saver za 950 zł R16 :ok:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Paź 2019, 19:44

Bardziej zainteresowany jestem dieslem, jak patrzyłem na niemieckich stronach to ciekawe egzemplarze można znaleźć za 3-4 tysiące euro ale jaki jest stan faktyczny , nigdy nic nie wiadomo.
Nawrocjjusz
Nowicjusz
 
Posty: 10

15 Paź 2019, 19:50

No z dieslem w tym modelu jest kłopot bo poza 1,9 tdi 116 koni, to reszta albo awaryjna albo droga w serwisie a jeszcze pamiętaj że nawet takie 1,9 tdi będzie mieć z 350 tys przebiegu.
Popyt na diesle jest chyba większy "bo mało pali" itd

Przy 2,7 czy 3,0 TDI to jest masakra serwisowa że tak ujmę.
Jak jesteś świadomy to bierz.

Hmm 4 tys euro A4 B7? a to nie było B6?
Ostatnio edytowany przez Pionek, 15 Paź 2019, 19:51, edytowano w sumie 1 raz
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

15 Paź 2019, 19:51

Pionek napisał(a):w 1,8T też jest łańcuszek a niektórzy nie wiedzą o jego istnieniu.


Tak, tak, potem słyszy się o tych wadliwych 1.8t skoro ktoś nie wie o istnieniu łańcuszka. Zresztą nie ma o czym gadać bo autor chce diesla, a jedynym na jakiego go stać w b7 jest 1.9tdi.

Pionek napisał(a):Popyt na diesle jest chyba większy "bo mało pali" itd


Szczególnie widać to po znikających w kilka minut/godzin 1.8t za 25k w dobrym stanie.
trainpro
Początkujący
 
Posty: 92
Prawo jazdy: 24 06 1998
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.7 bit
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2003