A4b7 3.0tdi tiptronic quattro PROBLEM! :)

20 Lis 2017, 19:39

Siemka Chłopaki :) Mam problem, ogólnie to tak. Autko postało w oczekiwaniu na wymianę napinaczy i ślizgów (uwaga) 1,5 roku, potem naprawy dokonano, autem wyjechano z warsztatu zrobiono rundę i było wszystko ok. Teraz ja kupiłem samochód a tiptronic ani ruszy. Brałem je na podnośnik i p-r-n-d-s a żadne z kół ani drgnie. Żadnych niepokojących dźwięków, oleju w skrzyni tyle co trzeba, wycieków brak. piny w skrzyni jak nowe, brak uszkodzeń kabla. Po podpięciu auto coma takie błędy: 17120- załączony bieg nie odpowiada położeniu drążka, bieg wsteczny, stały ;to samo tyczy się biegu 5. Obroty skrzyni szybko wędrują za obrotami silnika to identycznej wartości. Po sprawdzeniu kompem rzeczywiste położenie skrzyni na p-0, na r-r, na n-0, a na d i s- 3 bieg. Cuda :) Dodam jeszcze że na odpalonym silniku jak przełącze z P na D lub S, na wyświetlaczu biegi zmieniają się same od 1 do 6 po czym skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Liczę na odzew i przydatne info ;)
TomZiom
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 26 06 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi a6c6
Silnik: 2.0tdi BRE + mody
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

24 Lis 2017, 13:38

Wygląda to tak jak by to była wina sterownika.

Przy tak długim okresie przerwy rożne rzeczy mogą się później pojawiać. I pierwsze co to trzeba było wymienić olej i filtr w skrzyni. Serwis skrzyni był kiedyś robiony, wiesz coś o tym? Jak wygląda olej, nie jest czarny, nie śmierdzi spalenizną?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Lis 2017, 18:06

Olej ma ładny kolor. Śledziłem temat takiej samej a4 z takim samym problemem. Wymiana sterownika owemu panu pomogła. Myślę że u mnie będzie to samo. Pytanie tylko, to skrzynia o oznaczeniu GCX, a sterownik jest wewnątrz skrzyni. Jest ktoś w stanie znaleźć ori nr tego sterownika? Był u mnie majster ze specjalnym kompem i stwierdził że elektroniczny problem, bo jest błąd komunikacji a wszelkie połączenia itp są ok. Myślę że sterownik powiedział goodbye, tylko nie mogę go znaleźć w internecie. Dzięki za odzew :)
TomZiom
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 26 06 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi a6c6
Silnik: 2.0tdi BRE + mody
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Lis 2017, 14:57

TomZiom napisał(a):Pytanie tylko, to skrzynia o oznaczeniu GCX, a sterownik jest wewnątrz skrzyni. Jest ktoś w stanie znaleźć ori nr tego sterownika
Będziesz miał to oznaczenie na sterowniku. Jak samochodem nie da się jeździć to najlepszym sposobem jest wyjęcie go i sprawdzenie numerów. Będziesz wtedy pewien że taki potrzebujesz.

Twoja skrzynia to 6HP19 i dodatkowe oznaczenie właśnie GCX. Sterownik do tej skrzyni z innym oznaczeniem powinien również działać ale to najlepiej potwierdzić w serwisie gdzie naprawiają skrzynie. Generalnie najlepiej by było wymontować ten sterownik i oddać do regeneracji to chyba by była najlepsza opcja.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lis 2017, 20:27

W tej wersji jest on w skrzyni.. można go jakoś sprawdzić bez demontażu? Wczoraj pobawiłem się i wartości zaworów się zmieniają. Jeden mnie zaciekawił bo jak włączę np r lub pierwsze d to na chwilę zawor się włącza dodam gazu się wyłącza i tym samym wpada w tryb awaryjny na fisie. Może być że cięgno jest do regulacji lub jakaś wtyczka od srony skrzyni od wybieraka jest zawilgocona itp? Jeszcze jedno, w obwodach skrzyni jest przekażnik? Jeśli jest, to była taka akcja że pod komputerem były zalane przekaźniki, zaśniedziałe itp. nie wiedząc o tym zmieniłem regulacje cięgna skrzyni, a później spostrzegłem się że tam jest woda, wyczyściłem wszystko i zmieniłem przekaźniki. Silnik czasem chwilę utrzymuje jakieś 1500 rmp i opada jak by skrzynia chciała coś zrobić. Błędy jak wcześniej załączony bieg nie odpowiada położeniu drążka i zależy co wrzucę, pozycji R lub biegu nr 1. Jak prawidłowo wyregulować cięgno?
TomZiom
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 26 06 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi a6c6
Silnik: 2.0tdi BRE + mody
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

27 Cze 2019, 20:33

Aktualizacja : Przepraszam za taką przerwę, przyczyną była uszkodzona pompa oleju skrzyni po wymianie rozrządu przez mechanika. Auto sprzedane :) temat do zamknięcia lub dla potomnych :)
TomZiom
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 26 06 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi a6c6
Silnik: 2.0tdi BRE + mody
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kiedy kierowca może używać świateł awaryjnych?
    W jakich okolicznościach kierowca może używać świateł awaryjnych: postój z powodu uszkodzenia pojazdu lub wypadku. Włączanie tych świateł, gdy chcemy zatrzymać się w miejscu niedozwolonym jest niezgodne z obowiązującymi ...

05 Lip 2019, 10:13

TomZiom napisał(a):przyczyną była uszkodzona pompa oleju skrzyni po wymianie rozrządu przez mechanika
Super, że odpowiedziałeś nie ważne że po takim czasie ale liczy się to że ktoś kto będzie miał taki problem być może dzieli tej wypowiedzi szybciej go rozwiąże :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

05 Lip 2019, 12:00

Też tak pomyślałem, fajnie że ktoś zauważył. Pozdrawiam :)
TomZiom
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 26 06 2011
Przebieg/rok: 28tys. km
Auto: Audi a6c6
Silnik: 2.0tdi BRE + mody
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008