A6 c4 vs passat b5 vs omega B, sam do pracy kombi diesel

14 Lut 2011, 21:43

tak jak w temacie, głównym problem jest to, że na wielu forach jest wiele rozbierznych wersji, na temat tych samochodów, dlatego chciałbym się zapytać was dokładnie, o to co mi potrzeba. A mianowicie potrzebuje samochodu do ciągania dużej przyczepy, jest to największa jaka jest możliwa bez prawajazdy na lawete. Do tego duże kombi. Profesja, rośliny ozdobne ( wydaje się lekkie, ale jak zaladujesz na przyczepe z 1000 sztuk + do samochodu kosiarki glebogryzarki itp to trochę waży) Chodzi o diesla, bo to ma nie być rajdówka, ale jak jade za "niedzielnym kierowcą" w trasie i chce go wyprzedzić to wolałbym nie potrzebować do tego 10km. Do tego nie zawodność, im większa tym lepsza. Cena okoł 10 tys. ponieważ mam teraz fusiona 1,4 z 04r 86km i daje rade ( nawet z przyczepą przeładowana 400kg i samochodem przeladowanym 500kg, tylko juz wyprzedzania wtedy nie ma) Wiem że nie ma czym się chwalić ale tak już czasem jest, że nie opłaca sie robić kursów 3 po 300km w jedna strone jak można 1. Przepraszam za rozpisanie się ale chciałe naświetlić jak najlepiej sytuację, a i jeszcze jedno min 116kM powinno chyba wystarczyć.

Lista aut ( w czasie rozwijania sie wątku będzie rosła)
Audi A6 c4 2,5 tdi 116kM ostatecznie 2,5 tdi 140kM----poj bagażnika maks: 1310l
VW passta b5 1,9tdi min 100kM--------------------------poj bagażnika maks: 1600
Volvo V70 - silnik nie ustalony---------------------------poj bagażnika maks: 1580l

Odpada:
omega -silnik nie ustalony--------------------------------poj bagażnika maks: 1800l


T4 odpada
1. cena, za tyle dobrego nie dostane
2. ciężko znależć nie zajeżdzoną wersje ( szukałem już)
3. szkoda bo T4 nawet fajnie się prowadzi, prawie jak osobówka.
Ostatnio edytowany przez venom1990 15 Lut 2011, 12:29, edytowano w sumie 6 razy
venom1990
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Białystok

14 Lut 2011, 21:56

Dorzuć do listy Volvo 850/V70 2.5tdi i Galanta "rekina" ale tylko w benzynie 2.0 lub 2.5
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

14 Lut 2011, 22:06

Ja na twoim miejscu brał bym Audi A6C4 z silnikiem 2.5 R5 140km Silnik jest wręcz pancerny poza tym sam bagażnik w A6 jest duży ciężko o coś lepszego. A w Volvo 850→V70 jest ten sam silnik :wink: VWgenowski 2.5 R5 który był montowana min w T4
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

14 Lut 2011, 22:10

Może warto jednak np za T4 się porozglądać ?
AreBie
Aktywny
 
Posty: 488
Miejscowość: NML

14 Lut 2011, 22:19

szczerze powiedziawszy w ogole nie zastanawiałem sie nad volvo, bo 850 to dziadek, i wiem z dobrego zrodla ze trzeba o nie bardzo dobrze dbac, znajomy ma i widze jak przy nim lata, coprawda nie dzieje sie nic, ale skacze jak przy bobasku. A za to V70 z pierwszej produkcji, cena mozliwa, ale czy do 10tys dostane dobry model. Malo wiem o volvo ogolnie, ale bagaznik ma wystarcajacy. Czy mozecie cos jescze jakies info dac do volvo V70??

[ Dodano: 14 Luty 2011, 21:24 ]
AreBie napisał(a):Może warto jednak np za T4 się porozglądać ?


tak jak edytowałem w pierwszym poście

"T4 odpada
1. cena, za tyle dobrego nie dostane
2. ciężko znależć nie zajeżdzoną wersje ( szukałem już)
3. szkoda bo T4 nawet fajnie się prowadzi, prawie jak osobówka."

[ Dodano: 14 Luty 2011, 21:29 ]
AreBie napisał(a):Dorzuć do listy Volvo 850/V70 2.5tdi i Galanta "rekina" ale tylko w benzynie 2.0 lub 2.5


Galant to moje marzenie, może błache, ale realne,szkoda mi go do pracy, wole do zabawy, :mrgreen: koniecznie musi być diesel, a galant benzyniak duzo pali, nawet na gazie, mialem z nim stycznosc.

[ Dodano: 14 Luty 2011, 21:31 ]
adammtv napisał(a):Ja na twoim miejscu brał bym Audi A6C4 z silnikiem 2.5 R5 140km Silnik jest wręcz pancerny poza tym sam bagażnik w A6 jest duży ciężko o coś lepszego. A w Volvo 850→V70 jest ten sam silnik :wink: VWgenowski 2.5 R5 który był montowana min w T4


co do silnika 140kM w audi, to ta sama jednostka co 116kM tylko wyciągnięta, może eksploatowałeś może 140kM diesla A6c4?? bo ludzie powiadają 116kM -mało napraw=wiecej jazdy mniej kosztów, 140kM- wiecej napraw=mniej jazdy więcej kosztów, a samochód ma zarabiać I co zaskakujące, audi ma najmniejszy bagażnik... moze bryla trapezowa robi zludznie wielkosci.. albo dane ktore znalazlem sa bledne
venom1990
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Białystok

14 Lut 2011, 22:58

Co do Audi to kuzyn taką użytkował przez 3lata z tym silnikiem w automacie przez ten czas nic przy nim nie robił, co do wielkości bagażnika to wydaje mi się dość dość duży coś podobnego jak w mojej B5 którą mam od nie dawna zrobiłem ją tylko 10tys km 1.9 110km puki co to w nim wymieniłem tylko przedni lewy tylny wahacz i łącznik stabilizatora. Silnik jak nówka nie ciągnie ani grama oleju. A ma już 280tyś. A tak co do pojemności mierzonej bagażnika oni liczą pojemność do linii okien. Najlepiej to na żywo porównać.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

14 Lut 2011, 23:00

A właśnie pytanie czy Twoje 110kM w passacie idzie, ostrzegam bede ten samochód cięzarami "katował" a nie rodzinke woził.
venom1990
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Białystok

14 Lut 2011, 23:08

W porównaniu np z Vectrą 2.0 101km to ładnie się odpycha pusty ma niecałe 12s do setki dociążony będzie miał jakieś 15-17sek ten silnik jest dość elastyczny min z tego względu że ma zmienną geometrie łopatek turbiny. Wiadomo Audi będzie leprze do przewożenia większych ładunków, ale plusem Passata jest jego stateczność nie przechyla się na zakrętach.
PS. Ja na twoim miejscu skreślił bym Omegę ponieważ ma napęd na tył. Mój sąsiad ma taką 2.0 z gazem, bez łańcuchów i worków z piachem w bagażniku się nigdzie nie ruszał. Taki OT
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

15 Lut 2011, 00:17

Ale z drugiej strony, przeciez tyl naped jest lepszy do ciagania przyczep.
venom1990
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Białystok

15 Lut 2011, 09:41

Silnik 2,5 TDI to jeden z najbardziej awaryjnych i kosztownych silników. Nawet koncern VW się kiedyś do tego przyznał.
Ja polecam Omegę. Masz najwiekszy bagaznik i napęd na tył więc będzie lepiej jechał jak go załadujesz.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

15 Lut 2011, 12:29

Omega odpada. Nie ma co sie ogladac co jedynie pow. 2001r sa dobre, a ich cena przekracza moje możliwości. Czy możesz mi coś wiecej powiedzieć na temat 2,5tdi VW, coś dokładniej, lub czy miałeś z nim styczność?
venom1990
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Białystok

15 Lut 2011, 13:33

Co do silników VW 2.5 są dwa które nic nie mają ze sobą wspólnego my mówimy o rzędowej piątce, a ty mówisz o V6 które ma sporo wad min szybko wycierające się wałki rozrządu. Ten silnik jest bardzo dobry posiada trwały osprzęt i nie powinien robić niespodziewanych figli.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

15 Lut 2011, 16:10

dobra bo już zaczynam się gubic :grin: jak można to w jakich (wymienionych) samochodach jest rzędowa 2.5tdi r5 a w jakich 2.5 tdi v6, i w koncu który jest lepszy?
venom1990
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Białystok

15 Lut 2011, 18:01

R5 montowany był w A6C4, V6 natomiast w A6C5 Wszystkie niepochlebne opinie dotyczą tego drugiego, jeszcze R5 montowany był w T4, volvo 850,
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

15 Lut 2011, 19:29

a v70 tez R5?? a VW passat b5 2,5 tdi to R5 czy V6?
venom1990
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Białystok