

Abarth "695 biposto" (wersja dwuosobowa), mający swoją światową premierę właśnie w Genewie, gdzie Abarth 695 został zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1964. Dziś, w 50. rocznicę istnienia tego modelu, nowy „695 biposto" inauguruje nową podróż odsłaniającą nowe horyzonty, nowe zwycięstwa i nowe wyzwania do pokonania.
Osiągi i ekskluzywność jedynego w tym rodzaju supersamochodu, w którym Abarthowi udało się przełożyć swoje doświadczenie ze świata wyścigów na samochody drogowe, czego wynikiem jest spokojna, współczesna interpretacja wyścigowego stylu.

Jest to zatem niepowtarzalny debiut na skalę międzynarodową, zarówno pod względem rozwiązań technicznych, jak i osiągów. Abarth "695 biposto" - najszybszy ze wszystkich miejskich Abarthów - to pierwszy drogowy samochód na świecie, obecnie w tej kategorii, wyposażony w skrzynię biegów działającą w schemacie litery H z pierścieniami zapadkowymi oraz silnik 1,4 T-Jet o mocy 190 KM, który przy masie 997 kg oferuje najlepszy stosunek masy do mocy w swojej kategorii (5,2 kg/KM), jak również najlepsze przyspieszenie od 0-100 km/h (zaledwie 5,9 sekundy).

Zgodnie z filozofią Abartha, która uwzględnia "demokratyzację" wyścigów, wyścigowy sezon Abartha w roku 2014 będzie częścią cykli FIA: WTCC (Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych) i ETCC (Europejskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych). Rozszerzenie to zapewni większą niż kiedykolwiek oglądalność Pucharów Abartha: najważniejsze momenty każdego wyścigowego weekendu będą transmitowane w całej Europie przez stację Eurosport. Na koniec, Abarth będzie częścią Mistrzostw Włoch w Formule 4 i dostarczy silnik 1,4 Turbo T-Jet, umożliwiając najmłodszym kierowcom doświadczenie wyścigów w jednoosobowym bolidzie.
źródło: FAP