ACCORD czy E46?

04 Sty 2011, 11:31

Witam,jak myslicie ktore z tych dwoch autek byloby mniej awaryjne,praktyczniejsze i tansze w utrzymaniu-ACCORD czy E46 oba auta z rocznikow 2000-2001 z zamontowanym gazem,auto do jazdy w wiekszosci po miescie i raz do miesiaca dluzsza trasa z rodzinka 2+2.Z gory dzieki za porady.
koval76
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: ostrowiec sw

04 Sty 2011, 12:10

Oba będą dobre...mniej awaryjna i tańsza w utrzymaniu honda pewnie....ale bmw wieksza radość jazdy...z jednego i drugiego bedziesz zadowolony
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

04 Sty 2011, 12:25

Nie powiem bo jakos bmw bardziej mi sie podoba z zewnatrz jak i wewnatrz,ktos sie orientuje czy sa duze roznice w czesciach i ewentualnych naprawach tych samochodow?i jak wyglada sprawa z miejscem w aucie ktory jest bardziej obszerny>??
koval76
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: ostrowiec sw

04 Sty 2011, 12:53

Co do miejsca to pewnie Honda, co do awaryjności to BMW jest bardziej skomplikowane, będzie miało większy przebieg, więc Honda powinna lepiej wypaść. Z drugiej zaś strony w BMW nie będzie problemu z korozją, a w 10 letnim japończyku mogą się zaczynać takie przeboje. Co do ceny części i napraw to oba auta są dość kosztowne jakby nie było. Ja bym wybrał BMW, bo to jednak klasa premium co widać, słychać i czuć. Najlepiej przejedź się jednym i drugim.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Sty 2011, 19:16

jiGsaw napisał(a):Ja bym wybrał BMW, bo to jednak klasa premium co widać, słychać i czuć. Najlepiej przejedź się jednym i drugim.


Nie wiem jak jest w przypadku 10-letnich samochodów, ale nowy Accord nie ma się czego wstydzić względem BMW 3 czy Merca C (no może oprócz przedniego napędu i braku bardzo mocnych silników :) ), a takiemu Volvo S60, Audi A4, Saabowi 93 czy innej Alfie Romeo 159 nie ustępuje już w niczym...

W przypadku 10-letnich samochodów nie ma mowy o czymś takim jak "premium", "prestiż", czy "lans" (pomijam Ferrari, Rollsy itp) więc ja bym oglądał oba bo oba modele są dobre i wybrał dowolny z nich w najlepszym stanie. No chyba że bardziej skłaniasz się ku dieslowi, to wtedy BMW. Szkoda trochę montować LPG bo seria 3 jakiegoś hiper przepastnego bagażnika nie ma...
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

04 Sty 2011, 19:49

ACSznycel napisał(a):No chyba że bardziej skłaniasz się ku dieslowi, to wtedy BMW. Szkoda trochę montować LPG bo seria 3 jakiegoś hiper przepastnego bagażnika nie ma...


Jeżeli 3,0d to BMW, jeżeli 2,0d to odpada.

Butla w koło i bagażnik jaki był taki jest.

Przejedź się najpierw Accordem, potem E46. Tylko nie odwrotnie. Z E46 już nie wysiądziesz :grin:
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco, ustąp pierwszeństwa motocykliście
    Okres letni to pełnia sezonu motocyklowego, dlatego właśnie w czasie wakacji motocykliści najbardziej narażeni są na udział w wypadkach. Wielu tragicznych zdarzeń można by uniknąć dzięki poprawie bezpieczeństwa jazdy kierowców ...

05 Sty 2011, 01:07

ACSznycel napisał(a):W przypadku 10-letnich samochodów nie ma mowy o czymś takim jak "premium"


Klasa premium to klasa premium, różnice w budowie, jakości wykonania itd. się nie zmieniają. Klasa auta nie spada wraz z wiekiem.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Sty 2011, 09:50

Spada spada - producenci już od pewnego czasu w wyniku "wyścigu materiałów i jakości wykonania" stosują coraz lepsze materiały - w następnej generacji modelu muszą być lepsze niż w poprzedniej - więc o ile 15 lat temu taki Mercedes był zauważalnie lepszy od jakiejś Toyoty, Renault, Subaru itp, to teraz w tym samym starym Mercedesie te same materiały często są gorsze/porównywalne z tymi od nowych Mazdy, KII czy Seata-VW itp (nie mówię tu o skrajnościach, bo np. S-klasa, topowy Jaguar albo seria 7 w drewnie i skórze sprzed 15 lat i tak będzie lepsza od budżetowej Dacii albo bardzo budżetowej Taty).

Poza tym premium to nie tylko materiały - to także pewne rozwiązania techniczne (a starzeją się bardzo szybko), wyposażenie (a to też bardzo szybko się poprawia - np. w tym roku obowiązkowe wyposażenie KAŻDEGO nowego samochodu to m.in. airbagi, ESP, światła do jazdy dziennej, ABS), nie mówiąc już o bezpieczeństwie w którym nowe auta deklasują stare, niezależnie od marki.

E46 jechałem, i to z rzędowym 6-cylindrowcem, bardzo fajne auto z tym silnikiem (318 z gazem może już takie nie być...), więc warto też się rozejrzeć za Hondą - ma bardzo pochlebne opinie i faktycznie na tylnej kanapie jest w niej chyba więcej miejsca, chociaż deska rozdzielcza nieco mniej przyjemna z wyglądu niż w BMW (chociaż to rzecz gustu). Technicznie oba auta są dobre, może Honda trochę mniej awaryjna a może nie - wszystko zależy na jaki egzemplarz się trafi
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

05 Sty 2011, 12:26

Klasa auta się nie zmniejsza z wiekiem, wystarczy spojrzeć na koszty utrzymania. Co do materiałów to jest na odwrót, najlepiej wykonane auta były w latach 80, no i 90 może też, zwłaszcza widać to po markach premium, bo większość zwykłych faktycznie nieco się poprawiła, ale tam gdzie tandeta była, tam nadal jest (generalnie). Przypominam, że marki premium wprowadziły pewne rozwiązania jako seryjne (np. poduszki, abs) około 20 lat temu, a marki budżetowe dopiero jak wprowadzono OBOWIĄZEK wyposażania auta w te cuda, czyli chyba niespełna 10 lat temu.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW