Akcja niby-SMOG

02 Mar 2020, 23:32

Witam;

Chociaż to nie samochody są głównymi trucicielami to rządzący właśnie do nich najbardziej się przyczepili.
Interesuje mnie jak to jest z tymi normami w odniesieniu do starych sprawnych aut.
Czy zachodzi obawa, że poprzez zaostrzanie norm nie dopuszczą do ruchu starych ale sprawnych samochodów?

Dlaczego? - zastanawiam się nad zakupem jakiegoś "staruszka".

pozdrawiam
buc
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 04 01 1999
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Audi A4 B5

03 Mar 2020, 01:03

Normy emisji spalin są podzielone rocznikami, np w latach do 93 emisja spalin dopuszczona była 2.7 g/km od 2005 już zostało to obniżone do 1g/km dla silników benzynowych i 0.5 dla silników diesla. Reasumując jeżeli Twoje auto nie przekracza norm zarządzonego limitu to wszystko jest ok, jeżeli przekracza to będziesz musiał zamontować dodatkowy katalizator inaczej auto nie zostanie dopuszczone di ruchu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Mar 2020, 17:57

Ok. Ale odnosisz się do norm Euro? Jeżeli tak to nie ma problemu. Silnik jeśli był przewidziany z pod daną normę to powinien ją trzymać i tyle(chociaż patrząc za Wikipedią to są trochę inne wartości niż podałeś).
Ale dalej - co masz na myśli mówiąc "zarządzonego limitu"? Obowiązujące w czasie produkcji samochodu normy czy to co sobie dzisiaj urzędnik wymyślił?

Ja mówię o hipotetycznej sytuacji kiedy urzędnik nagle stwierdzi, że silnik z normą EURO1(lub nawet wcześniejszy) będzie musiał spełniać dajmy na to EURO3.
buc
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 04 01 1999
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Audi A4 B5

03 Mar 2020, 18:23

Teoretycznie, auto musi spełniać normy do których zostało homologowane.
Ale użytkownik starego auta może dostać kopa z innej strony. Zakaz wjazdu do miasta dla jakiejś starej normy jest już stosowany, na razie jeszcze nie u nas, ale w Niemczech miasta wprowadzają swoje restrykcje.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3745
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

03 Mar 2020, 18:49

Czyli użytkownik sprawnego, dajmy na to, Patrola K160 3.3D nie ma podstaw do obaw, że nagle ktoś stwierdzi, że jego silnik wymaga przeróbek by zacząć spełniać normy narzucone przez urzędnika.
Co do zakazu- trochę inny temat ale:moje auto zostało dopuszczone do ruchu w Polsce podczas rejestracji. Trochę nie fair, wydaje mi się, że płacąc opłaty nagle ktoś stwierdza, że jednak nie wszędzie mogę się poruszać. Prawo nie działa wstecz.
buc
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 04 01 1999
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Audi A4 B5

03 Mar 2020, 19:39

To widzę że ostro się za to wzięli... masakra
robsoon098
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Burza za kierownicą - jak ją bezpiecznie przetrwać?
    Upalne letnie dni często kończą się gwałtowną burzą. Wnętrze samochodu jest wtedy raczej bezpiecznym miejscem, mimo to jazda w takich warunkach pogodowych może być bardzo niebezpieczna. Zagrożenie stanowią nie tylko silne ...

03 Mar 2020, 20:11

Jeśli poruszają się w obrębie zasad wg których były budowane samochody to ok. Ale czy ktoś kiedyś, gdzieś stwierdził na jakich zasadach oni to robią? Do czego się odnoszą lub będą odnosić?
buc
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 04 01 1999
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Audi A4 B5