Akumulator czy alternator? Audi A6 C5 2.5TDi Quattro

18 Lip 2015, 15:05

Witam.
Mam "maleńki" problem...
tydzień temu kupiłem Audi A6 C5 2.5TDi Quattro w Niemczech.
Jeździłem autem przez kilka dni do pracy, po czym w piątek wieczorem zjechałem do Polski żeby przerejestrować auto, zrobić przegląd itp.
Całą drogę było wszystko ok, wszystko działało jak należy.
Dosłownie kilka km pod domem, zaczęła co jakiś czas migać kontrolka akumulatora... dalej świeciła się przez jakiś czas i gasła, aż wkońcu zapaliła się na stałe po czym wyłączył mi się ESP... chwilę później ABS, Airbag aż wkońcu wszystko przestało działać...
Dojechałem na "zgaszonych" światłach jeszcze kilka km i auto przestało reagować na gaz... dodam że było to wczoraj w nocy, koło 2 :D

Wyjechał po mnie teściu swoją wysłużoną Kią Shumą, podłączył swój akumulator... auto załapało, lecz paliła się na jego aku kontrolka akumulatora. Wyciągnęliśmy go spowrotem (dodam że w A6 jest 2 razy większy niż w Kia).
Zatrzymało się dwóch Panów którzy mieli kable rozruchowe... podpięliśmy je pod mój aku, auto załapało, odpaliło jednak po odpięciu kabli za chwilę zgasło... nawet kilkuminutowe ładowanie na kablach nic nie dało, za chwilę znów gasło.

Moje pytanie, co padło? Aku czy Alternator? ewentualnie jak to sprawdzić...
Dodam jeszcze że aku podłączyłem dzisiaj rano pod prostownik, lecz do tej pory po powiedzmy 4-5h ciągle ładuje...

Czekam na odpowiedź
prsgp89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 04 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A6 C5 Quattro
Silnik: 2.5TDi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lip 2015, 15:40

Przed chwilą odłączyłem aku od prostownika, wsadziłem do auta... Aku się naładował, lecz auto nie ładuje akumulatora...
Chyba raczej już pewne że alternator szlag trafił? czy może jednak coś innego?
Bardzo proszę o szybką odpowiedź, w Polsce jestem tylko tydzień... a nie chcę wracać do Pracy "busem"...

P.S.
patrzałem za alternatorami i paskami... ile jednak może kosztować tego wymiana w A6 C5... wiem że będzie dużo roboty bo te auto jest "zabudowane" całe :P
prsgp89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 04 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A6 C5 Quattro
Silnik: 2.5TDi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2015, 09:53

Jak naładujesz aku, to sprawdz na nim napięcie. Następnie uruchom silnik i sprawdz napięcie ładowania. Proste. Wyjdzie, co zostało uszkodzone.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2015, 09:57

Widocznie dla Ciebie to proste, dla kogos kto sie nie zna nie jest takie proste... z drugiej strony juz rozmawialem z mechanikiem ktory od razunpo objawach stwierdzil uszkodzenie alternatora, wiec temat uwazam za zamkniety
prsgp89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 04 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A6 C5 Quattro
Silnik: 2.5TDi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2015, 10:04

Mechanik, który wróży z fusów, to nie mechanik. Takich należy omijać z daleka. Nic nie sprawdził, a już wie co jest uszkodzone. Jasnowidz czy co...?
Równie dobrze mógł uszkodzić się akumulator ( zwarcie na celach, opad masy ), który uszkodził alternator. Albo odwrotnie. - np. uszkodzony regulator który daje za wysokie napięcie ). Trzeba sprawdzić oba elementy przed założeniem jakiegokolwiek nowego. Oprócz tego może też być inna przyczyna - poluzowane lub zaśniedziałe przewody np. w miejscu gdzie masa jest przykręcona do nadwozia, Od poluzowanego przewodu może też zostać uszkodzony alternator.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2015, 10:40

Miernik elektryczny i:
1. mierzymy napięcie przy wyłączonym silniku na akumulatorze - ma być minimum 12,6V (2,1V na celę)
2. mierzymy napięcie przy włączonym silniku na akumulatorze bez odbiorników - napięcie ma być w okolicach 14 - 14,4V
3. włączmy odbiorniki elektryczne (światła, klima/nawiewy, itd) - spadek napięcia nawet do ok. 13,5V

Jak tak jest to akumulator sprawny.
Jeśli w punkcie 2. dalej na akumulatorze mamy wartość z punku 1. to nie ma ładowania.
Mierzymy napięcie bezpośrednio na alternatorze. Jak jest w okolicach 14,2V, to jest przerwa w obwodzie między alternatorem, a akumulatorem. Alternator wtedy jest sprawny. Jak nie mamy tej wartości to padł regulator napięcia lub sam alternator.

I pytanie - czy po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka ładowania? Wbrew pozorom ona musi być sprawna i jak się przepala to też nie będzie ładowania.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rosjanie wybrali coupé roku
    Lexus RC został ogłoszony najlepszym coupé w corocznym plebiscycie Car of the Year in Russia. W głosowaniu wzięło udział ponad milion osób. W 20 segmentach Internetowy plebiscyt trwał przez ponad trzy miesiące ...
    Lexus LFA - 7 ciekawych faktów
    Kultowy Lexus LFA, jedyny w swoim rodzaju supersamochód japońskiego producenta aut luksusowych, został wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy. To niezwykle wyrafinowane od strony technicznej ...

19 Lip 2015, 10:53

Na chwilę obecną nie mam nawet miernika pod ręką... a mieszkam w takim miejscu że sąsiad najbliższy z takim czymś jest jakieś kilka km ode mnie :)
Kontrolka akumulatora się zapala i ciągle świeci, wskaźnik Voltów pokazuje różne wartości... raz jest 12V, raz 14V itd.
prsgp89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 04 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A6 C5 Quattro
Silnik: 2.5TDi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2015, 11:04

Bez miernika nie sposób sprawdzić co uległo uszkodzeniu. Voltomierz samochodowy nie bardzo nadaje się do takich pomiarów - jest zbyt mało precyzyjny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2015, 11:08

Głupio byłoby jakby Cie mechanik naciągnął na wymianę całego alternatora, jak wyjdzie, że jest to przerwa lub uszkodzenie wiązki albo sam regulator - był jeden taki odcinek "Bedzie Pan zadowolony" na TVN Turbo:
http://player.pl/programy-online/bedzie ... 37205.html
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Lip 2015, 14:04

Mechanik nie chce wymieniać alternatora, tylko go wymontować i regenerować... oczywiście jeżeli to akurat alternator, bo jak się jednak okaże że to coś innego, to będziemy wtedy myśleć co i jak.
prsgp89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 04 2014
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A6 C5 Quattro
Silnik: 2.5TDi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Lip 2015, 18:45

Auto lepiej oddaj do elektryka samochodowego, a nie mechanika. Zanim zacznie regenerować alternator powinien sprawdzić, czy to aby on jest uszkodzony. Być może uszkodzony jest tylko regulator. A patrząc na koszta, to róznica jest. Chyba, że ci nie zależy na kasie, to możesz dać to auto mechanikowi, który będzie to naprawiał metodą prób i błędów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000