Akumulator czy jakieś zwarcie?

22 Lis 2010, 21:13

Panowie mam mały problem czasami przy uruchamianiu samochodu rozrusznik tak jak by już miał kręcić ale staje w miejscu i kontrolki bardzo przygasają kasuje się przy tym komputer tzn. średnie spalanie i przebieg. Rozrusznik wyeliminowałem jako sprawcę bo był regenerowany wymienione zostały szczotki tulejki i bendix. Raz zdarzyło mi się to po przejechaniu ok 100km i co ciekawe po pożyczeniu prądu z innego auta zapalił normalnie, i kilka razy po przejechaniu mniejszej odległości 5-15km. Jak uważacie gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny? Po nocnym postoju napięcie 12,4V na wolnych obr. przy włączeniu wszystkich odbiorników 14,4V tylko przy cd i uderzeniu basu na chwilkę spada do 14V pobór prądu przy wyłączeniu wszystkiego co się da 0,05A(50mA)
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

22 Lis 2010, 21:21

a mi to wygląda na zwierające tuleje rozrusznika, dali wszystkie uszczelniacze jak powinno być?
mam tak w patrolu po każdym topieniu rozrusznik do wyjęcia i czyszczenia bo inaczej zwarcia tak piękne że aż aku się topi ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Lis 2010, 21:28

Firma zaufana już nie raz u nich byłem robią wszystko porządnie i przy odbiorze biorą na warsztat i pokazują jak działa jest też 6miesięcy gwarancji.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

22 Lis 2010, 22:13

jeśli jesteś na 100% pewien że to nie rozrusznik to masz zwarcie na instalacji, i to raczej nie jakiś mały kabelek od wzbudzania, istnieje jeszcze jedna możliwość którą najłatwiej sprawdzić ;) stan kabla masowego od aku do budy/silnika, tu też może być duży problem ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Lis 2010, 17:18

Dzisiaj wygrzebałem rozrusznik i podłączałem bezpośrednio pod akumulator i działa normalnie po zamontowaniu akumulator nie domagał i nie był w stanie wybić bendixa tylko lekko kręcił odpaliłem na pych i pojechałem na sprawdzenie akumulatora i jest to wyrzucenia.
I teraz kolejne pytanko jaki kupić 64Ah 640A czy 72Ah 720A? alternator jest 80A.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

23 Lis 2010, 20:56

Według Auto-daty primera 1.8 benzyna ma alternator 80A i akumulator 64Ah.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

25 Lis 2010, 16:11

No wiec tak akumulator szmelc i to dlatego robiło się zwarcie w momencie gdy chciałem uruchomić rozrusznik następował taki silny spadek mocy na akumulatorze, że kasowało przebieg itp. po wymianie akumulatora i przy okazji przeczyszczeniu klem i styków przewodu masowego wszystko działa jak tralala :grin: Po rozmowie w serwisie z akumulatorami zdecydowałem się na 72Ah 720A z racji tego, że mam dość mocny sprzęt audio.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001