04 Lip 2024, 19:31
Napięcie w akumulatorze to nie wszystko i nie jest miernikiem sprawności i kondycji akumulatora.Są inne ważne parametry...
1.Pojemność wyrażana jest w amperogodzinach (Ah). Parametr ten określa, ile energii może zostać zgromadzone w urządzeniu. Wraz z czasem użytkowania pojemność akumulatora spada....
2.Prąd rozruchowy, wyrażony amperami (A), to określenie, ile prądu jest w stanie przekazać akumulator do rozrusznika podczas uruchamiania samochodu.
I to są te najważniejsze parametry akumulatora żeby dostarczyć mu przy rozruchu na tyle dużą dawkę prądu, aby silnik w ogóle zapalił.
3.Napięcie ....różnica potencjałów między dwoma biegunami obwodu elektrycznego lub ogniwa ..jest ważne i pokazuje sprawność i zdolność źródła prądu do wykonania pracy elektromotorycznej ale jeśli braknie ci dwóch pierwszych to po prostu samochodu nie odpalisz. A to że w starym akumulatorze jest niższe napięcie to wynik tzw.oporu wewnętrzego ogniwa i mówi ...jestem zużyte. Wkładasz kluczyk do stacyjki.. zapalasz światła w samochodzie i one świecą ... ale przekręcasz kluczyk i... światła mocno przygasają lub gasną ... a rozrusznik wykonuje taki manewr jak u ciebie..ledwo,ledwo obróci wałem .