Akumulator czy rozrusznik?

04 Lip 2024, 07:37

Dzień dobry prosiłbym o ocenę w miarę możliwości czy to będzie zepsuty akumulator czy rozrusznik. Auto jakby chce zapalić , coś zakręci ale nie może . Dodam że zawsze paliło od strzała nawet po nocy

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1011
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Lip 2024, 16:40

Zbiera się do rozruchu ale sił mu ...brak :yes: .Stawiam na akumulator. Gdy jest padnięty rozrusznik to nie obróci wałem a tu słychać że obrócił częściowo wałem i ..brakło mocy :)
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

04 Lip 2024, 17:43

Akumulator kupiłem nowy , wymieniłem , zapaliło od strzała . Nowy akumulator ma napięcie 12.75

Tylko że stary jak zmierzyłem to ma 12.55 to z jakiego powodu nie odpalał samochód?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1011
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Lip 2024, 19:31

Napięcie w akumulatorze to nie wszystko i nie jest miernikiem sprawności i kondycji akumulatora.Są inne ważne parametry...
1.Pojemność wyrażana jest w amperogodzinach (Ah). Parametr ten określa, ile energii może zostać zgromadzone w urządzeniu. Wraz z czasem użytkowania pojemność akumulatora spada....
2.Prąd rozruchowy, wyrażony amperami (A), to określenie, ile prądu jest w stanie przekazać akumulator do rozrusznika podczas uruchamiania samochodu.
I to są te najważniejsze parametry akumulatora żeby dostarczyć mu przy rozruchu na tyle dużą dawkę prądu, aby silnik w ogóle zapalił.
3.Napięcie ....różnica potencjałów między dwoma biegunami obwodu elektrycznego lub ogniwa ..jest ważne i pokazuje sprawność i zdolność źródła prądu do wykonania pracy elektromotorycznej ale jeśli braknie ci dwóch pierwszych to po prostu samochodu nie odpalisz. A to że w starym akumulatorze jest niższe napięcie to wynik tzw.oporu wewnętrzego ogniwa i mówi ...jestem zużyte. Wkładasz kluczyk do stacyjki.. zapalasz światła w samochodzie i one świecą ... ale przekręcasz kluczyk i... światła mocno przygasają lub gasną ... a rozrusznik wykonuje taki manewr jak u ciebie..ledwo,ledwo obróci wałem .
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

05 Lip 2024, 08:46

A takie pytanie bo w google nie znalazłem odpowiedzi. Ile może spadać na napięciu akumulator samoczynnie? Wczoraj o 20 miał napięcie 12.8 , oczywiście nie będę go dziś odpalał bo nie mam potrzeby to jaka wartość po tych 24h powinna zaniepokoić?

Pytam żeby wiedzieć na przyszłość ponieważ zakładając że stary Aku miał napięcie 12.55 to nic prądu nie kradnie.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1011
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Lip 2024, 12:09

Samoczynnie może spaść do 12,6 V i jest to akceptowalne. Ale nie musi spaść do jutra ...może spaść do tego poziomu np. za 3-5-7 dni.Przy założeniu ,że nie masz urządzeń które pobierają prąd np. pracujący system alarmowy.Naładowany akumulator będzie pokazywał napięcie np.12,6V-12,8V a potem następuje powolny samoczynny spadek napięcia ...czyli samorozładowanie.Samorozładowanie określa się w temp. 20*C i przyjmuje się że wynosi ono ok.3% pojemności akumulatora miesięcznie .Ale już w temp.40*C proces samorozładowania będzie zachodził szybciej w skutek przyśpieszenia reakcji chemicznych. Natomiast w temp. 10*C proces samorozładowania zachodzi wolniej .Dodatkowo proces samorozładowania przyśpiesza otoczenie akumulatora...wysoka wilgotność powietrza w pomieszczeniu lub pyły .. Warunki takie sprzyjają przepływowi prądu pomiędzy biegunami akumulatora .Akumulator o pojemności 100Ah po miesiącu składowania zachowa 97% energii czyli 97Ah.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie silniki
    Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto kilka świetnych japońskich ...

08 Lip 2024, 19:27

Napięcie zawsze po kilkugodzinnym postoju od zgaszenia wynosi 12.8V . Ładowanie przy włączonym radio, światłach ,grzanych siedzeniach i klimie 14.25V.
Podczas odpalania napięcie spada maksymalnie do 11.8V.

Dziękuję za podpowiedzi i wytłumaczenie.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1011
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Lip 2024, 20:22

Czyli wszystko w normie... :ok:
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018