Akumulator

22 Cze 2008, 17:28

Witam, mam takie pytanie czy moge podłączyć akumulator o większej mocy niż 40 A do Fiata Punto 1.1 S 55 czy nie??
wicianorbi
Początkujący
 
Posty: 59

22 Cze 2008, 23:24

Podłączyć możesz,tylko że alternator nie da rady go całkowicie naładować i będzie on ciągle niedoładowany.W lecie jeszcze pół biedy,ale zimą szybko go wykończysz.Chyba,że będziesz systematycznie sprawdzał jego gęstość elektrolitu i go co jakiś czas ładował prostownikiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Cze 2008, 07:44

Aha, bo chodzi mi oto że ten akumulator który mam w tej chwili jakiś miesiąc temu sie rozładował przez włączone radio w samochodzie i tak było przez dwa tygodnie właczone. I właśnie dlatego chciałem podłączyć większy ale widze że jest problem bo jak mówisz alternator nie dawałby rady naładować akumulator o wiekszej pojemności.
wicianorbi
Początkujący
 
Posty: 59

23 Cze 2008, 08:59

Możesz podłączyć akumulator o większej pojemności.Nie będziesz go musiał doladowywać.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

23 Cze 2008, 12:35

Andrzej_124 - a skąd prąd do naładowania tego akumulatora?Alternator daje określony prąd.I z tego prądu w pierwszdzej kolejności są odbiorniki,a w drugiej kolejności jest ładowanie akumulatora.A jeżeli alternator nie daje rady odbiornikom,to prąd jest wówczas pobierany też z akumulatora.Gdyby tak było jak piszesz,to w niejednym samochodzie byłyby po dwa albo trzy akumulatory.A dlaczego jest zazwyczaj tylko jeden?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Cze 2008, 14:39

Sorki, że się podpinam. A czy jeśli w moim CC był akumulator 34Ah a teraz kupiłem 44Ah to również wystąpi problem z niedoładowaniem?
Martoro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 831
Miejscowość: Świętochłowice
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Japan Taxi - aplikacja taksówkowa na telefony i tablety
    Toyota szuka sposobów na umocnienie swojej pozycji w nowych, przyszłościowych branżach, dlatego angażuje się w nowoczesne usługi transportowe, oparte na technologii łączenia samochodów w chmurze. W tym miesiącu ...

23 Cze 2008, 15:10

Martoro- jak widzisz jak u mnie może być problem z doładowaniem akumulatora to czemu też nie u ciebie??? Wychodzi na to że nie warto podłaczać wiekszy akumulator.
wicianorbi
Początkujący
 
Posty: 59

23 Cze 2008, 17:20

MotoAlbercik zobacz jak jest w starszych polskich ciągnikach.Alternator był tam montowany 40A z dużego fiata a akumulatory były 165 Ah.Ważny jest bilans ile energii pobieramy a ile dostarczamy.Pierwsze samochodowe alternatory były 40A a teraz już się montuje 120A.Do aut gaźnikowych z gazem montujemy akumulatory o wiekszej pojemności i nie ma żadnych problemow.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

23 Cze 2008, 20:26

Masz rację - tu ważny jest bilans energii.Ale ja już liczę,że w Punto jest elektryczne wspomaganie(o ile kolega ma),no i że jest lato,a więc dmuchawa na pełnych obrotach,czasami wentylator chłodnicy,światełka cały czas,jakieś radyjko.I z czasem ten niedobór energii powstanie.No a Punto jak się nie mylę,ma alternatorek 40A.Chyba,że byłaby możliwość podmienić alternator z Grande Punto,bo tam jest chyba większy,ale nie jestem na 100% pewien.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Cze 2008, 21:16

Elektryczne wspomaganie to nie wiem czy jest. Rocznik auta 97 to chyba jest ale nie jestem pewny.
wicianorbi
Początkujący
 
Posty: 59

24 Cze 2008, 09:20

Jak jest wspomaganie elektryczne,to powyżej regulacji nawiewów,musi być przycisk do włączanie,opisany CITY.Wspomaganie w tym autku zżera najwięcej prądu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Cze 2008, 16:53

A nie tego niema u mnie.
wicianorbi
Początkujący
 
Posty: 59

25 Cze 2008, 11:21

No to musisz policzyć,ile energii zużywasz i przyłożyć ją do akumulatora oraz alternatora.Musisz też wziąść pod uwagę prąd rozruchu,jaki pobiera rozrusznik i jaki ma akumulator.Kiedyś robili badania i obliczyli,że przy akumulatorze 55Ah,rozruszniku,który pobiera prąd w ciagu 1 sekundy na rozruch 140A(pod obciążeniem),włącznik elektromagnetyczny rozrusznika,który pobiera prąd w ciągu jednej sekundy kręcenia rozrusznikiem 70A,alternator o prądzie 85A i akumulator o prądzie rozruchu 550A,to po uruchomieniu silnika,żeby akumulator powrócił do stanu sprzed uruchomiaenia silnika,to trzeba było jechać tym samochodem przez miasto 15 minut.Nie podali tylko,czy w samochodzie były włączone inne urządzenia,pobierajace prąd,ale przypuszczam,że nie.A w naszych czasch,dolicz do tego światła mijania,światła postojowe,które się świecą wraz z postojowymi,do tego jakieś radyjko,dmuchawa w lato i ogrzewanie szyby w zimie lub wycieraczki podczas deszczu albo światła przeciwmgielne przednie i tylne podczas mgły.Do tego też trzeba doliczyć czasowe używanie kierunków i świateł stopu.
Generalnie producent samochodu dobiera moc akumulatora i rozrusznika do bilansu energii pobieranej przez urządzenia elektryczne założone w samochodzie.Obecnie jest nawet tak,że ten bilans energii jest obliczany wg wyposażenia w konkretnym modelu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Cze 2008, 17:02

najlepiej załozyc zalecany do tego modelu ale wydaje mi sie że jezeli bedzie mocniejszy aku o 2 lub 4 Ah to nie bedzie duzo straty ale już różnica rzędu 10 Ah moze być znacząca wiec uważam że lepiej nie szalec.Andzrzej 124 mowisz że alternator w starych ciagnikach z poloneza dał radę-zgodze sie ale zauwarz że jest to silnik diesla bez żadnej elektroniki sterującej wtryskiem,praktycznie nie występowały tam też świece żarowe.np wezmy taki ursus c-360 z elektryki tylko światła i rozrusznik,dwa akumulatory 6V podłączone w sposób tworzący 12V po 160Ah każdy.odpalam traktor podczepiam np pług i w pole jadę w orkę silnik chodzi kilka godzin nie gaszony alternator ładuje,a żadny dodatkowy prąd np do układu zapłonowego,elektrycznej pompy paliwa,pompy wspomagania itp nie jest pobierany tak jak w silniku benzynowym wiec diesel ma przewagę w ładowaniu akumulatora i pobiera śladowe ilości prądu więc wiecej idzie w akumulator.teoria porównująca sposób ładowania ciągnika autem benzynowym jest troszkę rozpędzona ale z bilansem energii jak najbardziej sie zgadzam
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554