Akumulator w naszym samochodzie

22 Sty 2016, 10:15

Niedawno kupowałem aku, pierwszy raz internetowo. Obyło się bez problemów. Towar dotarł zgodnie z przewidywanym przez nich terminem dostawy, szybko. Aku zgodne z opisem ze strony, doskonale pasuje do mojego Suzuki.
Ostatnio edytowany przez ArteK 17 Mar 2016, 22:28, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Reklama
miki789
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 17 10 1990
Auto: audi
Silnik: 2.0

28 Lis 2017, 10:39

Myślę że przyda się informacja w tym temacie jak zrobić pomiar gęstości elektrolitu. jest to bardzo dokładna metoda mówiąca nam dużo o stanie naszego akumulatora. Będzie do tego potrzebny Aerometr tester stanu elektrolitu Akumulatora który można kupić do 10zł :)

Pomiar gęstości elektrolitu
Gęstość elektrolitu maleje ze wzrostem temperatury. Gęstość zmienia się o 0,01 [g/cm3] przy zmianie temperatury o 15 °C. Prawdziwe wyniki pomiaru elektrolitu należy łączyć z pomiarem temperatury elektrolitu. Tabele gęstości elektrolitu podają wartości przy temperaturze 25°C. Jeśli stwierdzimy, że temperatura jest inna niż przyjęte 25°C, powinniśmy wartość odczytaną skorygować ze wskaźnikiem gęstości i temperatury. Zmiana temperatury o 1°C to zmiana gęstości elektrolitu o 0,00066 [g/cm 3 ] (wydaje się, że jest to bardzo mała liczba, ale w przypadku ujemnych temperatur np. -10°C ma już spore znaczenie)

Przykład: Pomiar gęstości elektrolitu w temperaturze -10 °C. Zmierzona gęstość wyniosła 1,25 [g/cm3]. Aby przeliczyć tę gęstość na gęstość w umownej temperaturze 25 °C. Obliczamy: 0,00066 [g/cm3] x 35°C (-10 + 25 = 35) = 0,023 [g/cm3] i dalej 1,25 [g/cm3] - 0,023 [g/cm3] = 1,227 [g/cm3].

Na podstawie poniższych danych możemy teraz ocenić stan akumulatora. Teraz widzimy, że pomiędzy 1,25[g/cm3] a 1,227[g/cm3] jest istotna różnica.

Gęstość elektrolitu [g/cm3] -> Diagnoza co do stanu naładowania akumulatora
1,285 ... 1,3 [g/cm3] -> Zbyt duża gęstość elektrolitu. Należy ją obniżyć w ten sposób, że usuwamy część elektrolitu zastępując go wodą destylowaną.
---
1,28 [g/cm3] -> Pełny stopień naładowania akumulatora
---
1,2 ... 1,24 [g/cm3] -> Należy doładować akumulator
---
1,15 ... 1,2 [g/cm3] -> Akumulator wymaga natychmiastowego naładowania
---
poniżej 1,15 [g/cm3] -> Akumulator może ulec zasiarczeniu czyli trwałemu uszkodzeniu
---
1,1 [g/cm3] -> Zupełnie rozładowany (uszkodzony)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Kwi 2020, 09:15

Ostatnio sporo słyszę z racji pandemi koronawirusa (ludzie pracują zdalnie, mało się przemieszczają i akumulatory padają) o rozładowanych akumulatorach bo auto stało kilka dni nie ruszane. Trzeba tu pamiętać że nie tylko włączony alarm pobiera jakiś znikomy prąd podczas postoju samochodu. Warto zatem chociaż raz w tygodniu przejechać się samochodem robiąc około 20-30km najlepiej w trasie żeby go podładować. Możemy też podłączyć prostownik pod akumulator o ile mamy taką możliwość z opcją podtrzymania napięcia lub odpiąć akumulator od samochodu i go naładować (tu warto sprawdzić czy nie ma przeciwwskazań do odłączenia akumulatora).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10145
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi i-MiEV dla Uniwersytetu Południowej Kalifornii
    Firma Mitsubishi Motors North America (MMNA) współpracuje z Uniwersytetem Południowej Kalifornii (USC) oraz należącą do tej szacownej uczelni Viterbi School of Engineering, tworząc w kampusie projekt "żywego laboratorium" ...
    Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa LS
    Japońska firma TRD, dostawca fabrycznych rozwiązań tuningowych dla Lexusa, przygotowała zestaw akcesoriów do tuningu najnowszej, piątej generacji flagowej limuzyny Lexus LS F SPORT. Zestaw TRD do tuningu aerodynamicznego ...