Napisałem do sklepu który sprzedaje dokładnie takie akumulatory z pytaniem gdzie znajdę rok produkcji i otrzymałem odpowiedź: "
na środku akumulatora jest czarno-białe pole, jest tam data kod 240423w czyli 2023 rok" czyli wychodzi na to że jest odwrotnie przy odczycie patrząc na to co podał
[email widoczny po zalogowaniu] />
Rokiko napisał(a):W tym przypadku ze zdjęcia 170320W wyszło by że jest to 2017 rok, marzec, 20 dzień miesiąca, a kod fabryki W.
Było by: 17 dzień, marzec, 2020 rok.
Sprawdziłem u siebie akumulator w Aurisie i wygląda na to że jeszcze oryginalny bo mam 130116W i wychodzi na to że 2016 rok.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Znalazłem jeszcze GS Yuasa - Battery Management Guide podane są tam napięcia dla tego akumulatora względem stanu naładowania.
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Warto zerknąć na koniec tego dokumentu na "Battery Stock OCV Guide"- 12.70 V i więcej 100% -> akumulator naładowany, idealny
- 12.69 V do 12.50 V 75% -> naładowany akumulator, akceptowalny
- 12.49 V do 12.40 V 50% -> naładowany akumulator, niedopuszczalne, naładować tak szybko jak to możliwe
- 12.39 V do 12.30 V 25% -> akumulator naładowany, nie do przyjęcia
12.29 V i mniej -> nadmiernie rozładowany akumulator, niedopuszczalny do wysyłki. Ładowanie może nie przywrócić baterii.
Tu oczywiście chodzi o wysyłkę nowego akumulatora ale to również tyczy się eksploatacji w samochodzie. Ja widzę, że u mnie po około 10 minutach od zakończonej jazdy mam napięcie w granicach 12,4V, a ostatnio po 5 dniowym postoju spadło do 11,7V i hybryda normalnie odpala jednak to już czas zmianę akumulatora bo ten jak widać ma ponad 7 lat (styczeń 2016 rok).