Alfa 145 - głośna praca rozdrządu

22 Sty 2009, 14:39

Mam problem tego rodzaju że z okolic rozrządu słychać takie charczenie a na wyższych obrotach coś jakby wyje. Rok temu mechanik wymieniał i kompletny rozrząd łącznie z pompą wody i wariatorem. od początku trochę wyło a teraz to wszystko się nasila. Nie wiem jaki może być powód czy był za mocno naprężony pasek? Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady
Lechosław
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Limanowa
  • 22 Sty 2009, 14:41

    To wycie może pochodzić albo od pompy,albo od paska.Jedz jak najszybciej do tego mechanika i niech to sprawdzi.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    22 Sty 2009, 15:01

    albo do innego mechanika;)
    Serce bije w tempie obrotów maszyny
    bodziokardasz
    Zaawansowany
     
    Posty: 623
    Miejscowość: Czarna Ziemia

    22 Sty 2009, 20:12

    kolego jaki masz silnik w tej alfie?
    boxera?
    autolucas
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 134
    Miejscowość: Płock

    23 Sty 2009, 13:21

    to nie jest boxer tylko twin spark 1.6 Ten dzwięk prawdopodobnie jest z rozrządu bo ściągałem pasek micro i dalej to samo. Podejrzewam pompę wodną albo którąś rolkę. Czy istnieje taka możliwość że pasek był za mocno naprężony i przez to siadła któraś rolka lub pompa?? I czy po zdjęciu paska rozrządu da się to sprawdzić?? Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpoowiedzi.
    Lechosław
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Limanowa

    23 Sty 2009, 20:57

    Natychmiast zmien mechanika.
    zibi58
    Początkujący
     
    Posty: 57
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kierowco! Odłóż smartfon podczas jazdy
      Badania pokazują, że wykonywanie połączeń przez kierowcę trzymającego telefon/smartfon w dłoni podczas jazdy dwukrotnie zwiększa ryzyko wypadku. Z kolei czytanie i wysyłanie wiadomości zwiększa to ryzyko aż 6-krotnie(1). ...

    24 Sty 2009, 15:57

    Rozebrałem dzisiaj cały rozrząd, wszystkie rolki są ok lekko się kręcą i nic nie słychać ani nie czuć pompa wodna tak samo, nie wiem czy to może być przez pasek? Może miał ktoś podobny przypadek. Bardzo proszę o radę
    Lechosław
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Limanowa

    24 Sty 2009, 17:24

    witaj! możliwe ze pasek był starej daty lub moduł zęba inny. jeśli dobrze pamiętam jest tam rolka ze wskaznikiem siły naciągu i nalezy ustawic tak jak pokazuja wskazowki.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    24 Sty 2009, 19:48

    ok! Dziękuję za radę w poniedziałek kupuję nowy pasek i wtedy zobaczymy
    Lechosław
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Limanowa

    27 Sty 2009, 20:50

    Zmieniłem pasek kupiłem orginalny w ASO i pomogło nie ma żadnego charczenia przy 2000 tyś obrotów troszeczkę wyje ale myślę że z czasem to przejdzie tak samo miał kumpel po zmianie paska. Tylko mam teraz problem z wolnymi obrotami. Jak zapalę zimny silnik jest ok dopóki chodzi na ssaniu, potem zaczyna nie równo pracować. Dobrze się zbiera i dobrze chodzi na wyższych obrotach tylko jest problem z wolnymi obrotami, rozrząd jest dobrze ustawiony, nie wiem co jest grane
    Lechosław
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Limanowa

    27 Sty 2009, 22:11

    jak przed wymiana bylo dobrze to sprawdz jeszcze raz czy dobrze ustawiles i zwroc uwage na czujnik obrotow walka rozrzadu. jak uderzyles w niego nawet lekko mogl zakaczyc swoj zywot.sa slabo wykonane.
    shrek19791016
    Początkujący
     
    Posty: 125

    07 Lut 2009, 23:52

    Jednak to był rozrząd po ponownym ustawieniu chodzi dobrze. Dziękuję za wszystkie rady i wskazówki. pozdrawiam
    Lechosław
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Limanowa