Alfa Romeo 147 - Wymiana lamp, legalne ?

09 Wrz 2018, 11:16

Witam,
W mojej Alfie 147 mam zamiar wymienić lampy, w których będzie soczewka na h1,ringi do jazdy dziennej, + bihalogen.
Jak to jest z tą żarówką halogenową bo tego nigdzie nie potrafię znaleźć.
Czy w takiej konfiguracji lamp "niebiescy" mogą zabrać dowód rejestracyjny ?
P.S. Nie chce xenonów z racji braku spryskiwaczy na reflektory, samopoziomowanie.
Maydrax
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: 1.9 JTD 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Wrz 2018, 13:07

A co to jest żarówka halogenowa? nie znam tego pojęcia
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16661
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Wrz 2018, 15:30

Maydrax napisał(a):W mojej Alfie 147 mam zamiar wymienić lampy, w których będzie soczewka na h1,ringi do jazdy dziennej, + bihalogen.

Nie ma czegoś takiego jak bihalogen. Jest Bixenon. Ale nie bihalogen.
Reflektory w samochodach są albo halogenowe, albo xenonowe albo ledowe. Te ostatnie są mieszane, czyli ledowe są zazwyczaj postojówki i dzienne, a główne światła są albo halogenowe albo xenonowe.
Nie wiem jakie reflektory chcesz kupić, ale muszą one mieć homologację. Na reflektorze powinno pisać, jakie żarówki powinny do niego być. Kiewdyś pisało to na kloszach, potem na obudowie. Ale nie możesz do reflektora halogenowego włożyć palnika xenonowego, czyli tzw. HID-a ani żarówki ledowej. Te ostatnie nie mają niestety homologacji.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Wrz 2018, 15:30

Kao napisał(a):A co to jest żarówka halogenowa? nie znam tego pojęcia

Eeee, no Kao, bez jaj :)
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Wrz 2018, 15:48

No dobra już bez jaj :mrgreen:
Lampa o której mówisz będzie miała prawdopodobnie soczewkę na żarówkę h1 lub i światło drogowe również na h1 lub h7 Nikt się do niczego nie przyczepi jak lampa będzie fabrycznie homologowana
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16661
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Wrz 2018, 17:09

Żarówek H1 i H7 nie można stosować zamiennie. O ile dobrze pamietam(nie chce mi się szukać), to żarówka H1 jest tylko od świateł mijania, a H7 od drogowych, albo odwrotnie :mrgreen:
H4 posiada 2 żarniki do świateł mijania i drogowych.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Pierwszy poślizg – trudne doświadczenie kierowcy
    Pierwszy poślizg w życiu to dla każdego kierowcy bardzo trudne doświadczenie, a opanowanie takiego poślizgu w warunkach drogowych bez odpowiedniego przeszkolenia jest prawie niemożliwe. Co robić, aby uniknąć sytuacji, gdy ...

09 Wrz 2018, 19:27

yeti65 napisał(a):żarówka H1 jest tylko od świateł mijania, a H7 od drogowych, albo odwrotnie


Odwrotnie :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Wrz 2018, 20:38

A u mnie są jakieś wynalazki hb3 i hb4 :/
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Wrz 2018, 22:41

Lampy będą oryginalne, przerobione.
Nie rozumiałem właśnie słowa bihalogenu.
Osoba, która takie lampy przerabia oferuje hidy za 315 zł z 2 letnią gwarancją.
Zastanawiam się jaki wybrać zestaw; zależy mi na białej lub zbliżonej barwie światła. Aktualne lampy nie mają soczewek, lata świetlne dosłownie mają już za sobą.
Maydrax
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: 1.9 JTD 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Wrz 2018, 23:02

Jeżeli mówił o HID to chodziło mu moim zdaniem o xenon.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16661
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Wrz 2018, 15:19

Też tak myślę.
Rozumiem, że mam dwie opcje:
1) Soczewka na h1
2) Soczewka na h1 - xenon (hid)
Przy pierwszej opcji nie muszę mieć spryskiwaczy oraz samopoziomowania.
Przy drugiej opcji wymagane samopoziomowanie i spryskiwacze.

Teraz pytanie; jak to będzie świecić biorąc pod uwage opcję nr 1.
Paradoksem byłoby wydać ok. 900 zł a poprawa w jakości byłaby znikoma.
Żarówki H1 są mocniejsze od H7, dają więcej światła, znacie jakieś sprawdzone, które mają barwę zbliżoną do białej ?
Maydrax
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: 1.9 JTD 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Wrz 2018, 15:49

Jakość światła to głównie zasługa żarówki, może po prostu musisz zmienić żarówki na dobre markowe i wcale nie musisz przerabiać lamp
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16661
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Wrz 2018, 16:50

Moje lampy nie dość, że nadają sie do regeneracji to jeszcze jedna paruje.
Wymieniam bo chce soczewki i ringi.
Montowałem różne żarówki, mało która świeciła na prawdę dobrze.
Maydrax
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: 1.9 JTD 115 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

10 Wrz 2018, 18:49

Kao napisał(a):Jakość światła to głównie zasługa żarówki, może po prostu musisz zmienić żarówki na dobre markowe i wcale nie musisz przerabiać lamp


Czy ja wiem... U mnie na oryginalnych lampach szklanych (więc nie matowieją po miesiącu) nawet jakieś tanie H7 za 30 zł świeciły bardzo ładnie. H1 drogowe to już nie wspominam, bo czułem się jak za dnia.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Wrz 2018, 10:22

yeti65 napisał(a):Żarówek H1 i H7 nie można stosować zamiennie. O ile dobrze pamietam(nie chce mi się szukać), to żarówka H1 jest tylko od świateł mijania, a H7 od drogowych, albo odwrotnie

galakty napisał(a):Odwrotnie

Nie do końca panowie - u mnie w jednym Peugeocie w mijania jest H7, a w drugim H1. H1 są podobno bardziej wytrzymałe. Faktem jest, że nie da się założyć zamiast jednej drugiej, bo różnią się budową trzonka.
yeti65 napisał(a):A u mnie są jakieś wynalazki hb3 i hb4

HB3 i HB4 to żarówki pochodzące od producentów samochodów amerykańskich marek. Ja mam w Jeepie właśnie takie. Można je normalnie kupić.
Maydrax napisał(a):Lampy będą oryginalne, przerobione.

Reflektorów nie wolno przerabiać. Przy jakiej kolwiek przeróbce tracą one legalizację.
Maydrax napisał(a):Osoba, która takie lampy przerabia oferuje hidy za 315 zł z 2 letnią gwarancją.

HID-y to pseudoksenony. Nie wolno ich stosować, bo nie mają homologacji i co gorsza bardzo często oślepiają innych kierowców - efekt jest taki, jakbyś cały czas jechał na długich. Co jeszcze gorsze jakby doszło do kolizji, to wystarczy, że kierowca powie, że został oślepiony przez twoje światła. Jak sprawdzą światła i zobaczą, że masz HID-y, no to można się domyślać co będzie. A o wypadku nie wspominam. Jest to więc naprawdę śliska sprawa.
Kao napisał(a):Jeżeli mówił o HID to chodziło mu moim zdaniem o xenon.

Kao - to nie xenony. To pseudo ksenony. Do tego niedozwolone do stosowania w samochodach.
Maydrax napisał(a):1) Soczewka na h1
2) Soczewka na h1 - xenon (hid)
Przy pierwszej opcji nie muszę mieć spryskiwaczy oraz samopoziomowania.
Przy drugiej opcji wymagane samopoziomowanie i spryskiwacze.

Mając HID-y żadne spryskiwacze ani samopoziomowanie nie wystarcza. HIDów bardzo często nie da się ustawić, nawet na SKP. Te żarówki mają tak rozproszone światło, że szkoda pisać.
Maydrax napisał(a):Teraz pytanie; jak to będzie świecić biorąc pod uwagę opcję nr 1.

Mając soczewki i dobre żarówki H1 lub H7 będzie to dobre świało. I legalne przede wszystkim.
Maydrax napisał(a):Żarówki H1 są mocniejsze od H7, dają więcej światła, znacie jakieś sprawdzone, które mają barwę zbliżoną do białej ?

Nieprawda. Obie żarówki są takie same i mają moc 55W.
Mam bardzo dobre sprawdzone żarówki H1 i H7, tylko nie pamiętam modelu, bo opakowania mam w aucie. Wieczorem albo jutro rano napiszę.
Reasumując - przeróbka, o której piszesz, jest niedozwolona. HID-y są niedozwolone i można przez nie mieć spore kłopoty. Na SKP też przeglądu nie przejdziesz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000