Alfa Romeo 156 vs Jaguar X-Type vs Volvo V70 vs SaaB 9-3/9-5

Które auto kupić?

Ankieta zakończyła się 26 Lut 2014, 00:54

Alfa Romeo 156 Sportwagon
1
10%
Alfa Romeo 156 Crosswagon
0
Brak głosów
Alfa Romeo 166
2
20%
Jaguar X-Type
2
20%
Volvo v70
1
10%
Saab 9-3
2
20%
Saab 9-5
2
20%
Razem głosów : 10

14 Lut 2014, 00:20

Widzę, że mamy podobny gust co do aut. Również szukając samochodu brałem pod uwagę Alfę 156, Saaba 9-3, Jaguara X-Type.

Od 3 lat posiadam AR 156 z 2001r. JTD, a od roku AR 156 II z 2003r. SW. Od razu odpowiadam na pytanie co do bagażnika w SW... jest on bardzo mały jak na kombi. Osobiście praktycznie nie używam bagażnika i wożę tam jedynie czasami jakąś torbę więc nie zależało mi na pojemności lecz ostatnio podczas remontu w domu i wożeniu mebli przekonałem się, że jest on bardzo mały i załadunek też jest dosyć ograniczony przez zwężającą się klapę bagażnika. W Octavii było zdecydowanie łatwiej przewieźć te same meble.

Sama jazda Alfą bardzo przyjemna, ale sam jeździsz jedną więc nie będę się wypowiadał na ten temat. Miałem okazję jeździć Saabem 9-3 z 2007 roku i po przejechaniu cieszyłem się, że wybrałem jednak AR 156 :) Wnętrze Saaba strasznie ubogie w porównaniu z AR, lecz komfort jazdy na plus dla Saaba. Jaguara w końcu sobie odpuściłem chociaż oglądałem jedną sztukę na którą prawie się zdecydowałem, części niby od Mondeo, ale jednak jest dużo elementów które nie pasują i tu już generują się wyższe koszta.

Co do kosztów utrzymania... jedna AR praktycznie bezawaryjna natomiast w drugą w ciągu roku włożone było kilka tyś (turbina, sprzęgło, dwumas, wymiana silnika (problemy z ciśnieniem oleju w wyniku czego zatarte panewki) i kilka innych pierdół), ale nie zraziło mnie to wcale przed kupnem AR 159 co może niebawem nastąpi.
dyymianek
Nowicjusz
 
Posty: 16

14 Lut 2014, 01:16

Nie wiem czemu mi wmawiacie, że wciskam komuś BMW po tym jak sprostowałem wypowiedzi porównawcze dzieląc się po prostu wiedzą techniczną. :shock: :/

Z resztą nieraz doradzałem auta innych marek...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

14 Lut 2014, 02:11

dyymianek napisał(a):Co do kosztów utrzymania... jedna AR praktycznie bezawaryjna natomiast w drugą w ciągu roku włożone było kilka tyś (turbina, sprzęgło, dwumas, wymiana silnika (problemy z ciśnieniem oleju w wyniku czego zatarte panewki) i kilka innych pierdół), ale nie zraziło mnie to wcale przed kupnem AR 159 co może niebawem nastąpi.


I to jest sedno sprawy przy którym nie ma co się sprzeczać czy bmw, czy saab czy może coś innego jest lepsze od Alfy...
Wszystko zależy kto jak podchodzi do jazdy. Wymieniłeś zestaw bolączek kosztujący więcej niż większośc osób ma budżetu na zakup Alfy a w doatku nazywasz to pierdołami...

Osobiście gdyby spotkały mnie takie pierdoły w zwykłym gówniaku który tylko jest ładny to nie chciałbym na niego spojrzeć... rozumiem że poświęcam się dla prędkości albo dla komfortu ale tu poświęcam kasę na ...hmmm w sumie nie wiadomo na co...bo komfort jest ale w kategorii populusa, przyśpieszenie jest ale w kategorii populusa a kaska wydawana na takie w/w "mody"jest w kategorii exlusiv gdzie Alfa zalatuje miernotą ...aż boli.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10948
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Lut 2014, 00:23

No wiesz, porobiłem co miałem porobić, mam samochód doprowadzony prawie do perfekcji, utrzymana buda, a i osprzęt powymieniany więc zapewne długo się nim nacieszę ja, albo następny właściciel.
Mówisz, że brak komfortu..no zależy do czego porównywać, ale ja na to nie narzekam, jeśli zawieszenie jest utrzymane w dobrym stanie, a u mnie jest (włożone było w nie około 3tyś - przód i tył) to na komfort nie ma co narzekać, plastiki nie skrzypią, wygodne skórzane siedzenia. Zawieszenie bardzo dobrze zbiera zakręty i aż korci aby pokonywać zakręty z większą prędkością (pakiet Ti - lekko obniżone zawieszenie).
Jeśli chodzi o przyspieszenie to też jest całkiem ok, chciałem kupić 2.4 20V, ale trafił się 1.9 po CHIPie i dynamika jest zadowalająca, zbiera się z samego dołu, a do tego spalanie w granicach 4.5 l/100km przy emeryckiej jeździe do 6.7 l/100km przy dynamicznej (więcej średniego nie widziałem) - czy jakiekolwiek BMW osiągnie taki wynik? Do tego buda ważąca zaledwie 1300kg więc łatwo go rozbujać.
Są gusta i guściki, ja nic złego nie powiem na Alfę bo pomimo pewnych niedociągnięć (każdy samochód ma jakieś minusy) to jestem z niego w 100%, a wszystko nadrabia design zarówno wnętrza jak i na zewnątrz w poliftowej.
Zmieniłbym go chętnie teraz na coś nowszego, ale sprzedając go teraz po włożeniu takich pieniędzy zrobiłbym komuś po prostu prezent więc jeszcze trochę nim pojeżdżę. A następnym samochodem będzie właśnie albo Alfa 159 albo...BMW E60 do której też do końca przekonać się nie mogę, ale szukam czegoś innego żeby nie przesiąść się już do trzeciej Alfy :)
dyymianek
Nowicjusz
 
Posty: 16

15 Lut 2014, 10:51

dyymianek napisał(a):No wiesz, porobiłem co miałem porobić, mam samochód doprowadzony prawie do perfekcji, utrzymana buda, a i osprzęt powymieniany więc zapewne długo się nim nacieszę ja, albo następny właściciel.

Bardzo mi się podoba Twoja wypowiedź bo 3/4 osób mówi że ma auto bezaawaryjne i dopiero przy dłuższej rozmowie powie że było naprawiane...
Nie zmienia to faktu że to co napisałeś jest dla mnie abstrakcją serwisową...

Pisząc o komforcie i o przyśpieszeniu myślałem o tym że stawiając AR 156/159 na drodze możesz ja porównać do takich aut jak Vectra, Passek itd... a kasa wydana na serwis sugerowałaby jazdę autem takim jak BMW 5/7 Lex GS/LS które zjadaja AR 156/159 na śniadanie...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10948
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Lut 2014, 21:12

No chyba trochę przesadziłeś porównując wydatki na rzecz Alfy z BMW 5 czy 7. Ceny nie są, aż tak wysokie, a zakładając, że robiłem wszystko na oryginalnych podzespołach to kupując zamienniki można by zejść z kosztami dużo niżej. Do tego miałem zniżki na części ponad 30% więc naprawy nie wynosiły mnie nie wiadomo jakie sumy.

Ok, może nie ma co porównywać przyspieszenia w 150KM dieslu do sportowych aut no, ale jak na diesla 1.9 to jest całkiem fajnie ;)

No i nie będę ukrywał, że samochód jest bezawaryjny, bo pierwsze pół roku siedziałem pod maską i doprowadzałem do porządku, a kupując go wcale nie płaciłem za niego najniższej ceny rynkowej, ale od 6msc do samochodu dołożyłem 67zł (bezpiecznik za 7zł i żarówki za 60zł) :)

No i stawiasz komfort i przyspieszenie na poziomie Vectry czy Passata no i dobrze bo to ta sama klasa, wydatkowa też podobna bo ceny części są bardzo zbliżone, a często w Alfie nawet tańsze. Ale Alfę wyróżnia na tle Vectry i Passata oryginalność i design i dlatego też gustuje w tej marce a nie VW czy Oplu bo w podobnych pieniądzach mogę mieć coś więcej.
dyymianek
Nowicjusz
 
Posty: 16

15 Lut 2014, 23:31

Tu nie chodzi o to czy części są drogie czy nie. Chodzi o to, że 156 to już wiekowe auto, czy to FL czy przed FL. To jest konstrukcja z końcówki lat 90tych, z masą bolączek (awaryjne zawieszenie, korodujące nadwozie, niski poziom bezpieczeństwa). Wydawanie dużych pieniędzy na serwis takiego auta to niestety ekonomicznie wtopa. Jest ładniejsza od Vectry itd, ale poczekaj jeszcze ile stracisz na wartości, to na deser.
Żeby nie było: miałem dwie Alfy, 156 FL też :)
pilarzan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 04 04 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna III
Silnik: 2.0 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2014, 23:56

Ja nie mówię, że nie stracę bo już straciłem i jestem tego świadom ;) Ale to nie znaczy, że mam jeździć rozklekotanym samochodem ze skrzypiącym zawieszeniem, bo nie warto do niego dokładać...no źle mówię? Mało jeździ samochodów wartych 2-3tyś, a ludzie dokładają do nich wartość auta żeby to jeszcze jeździło?
Lubię mieć zadbany samochód czy to będzie AR 156 czy też jakieś nowe BMW, każdy samochód to skarbonka bez dna i włożonych pieniędzy po prostu się nie odzyska, ale trzeba się z tym liczyć, a nie jak niektórzy jeżdżą 5 lat bez wymiany podstawowych elementów eksploatacyjnych a później kupuje się taki samochód i nadrabia się te wszystkie lata i wymienia wszystko po kolei.
Znam osoby, które są wielkimi przeciwnikami Alfy, chociaż jak szukali swojego kolejnego samochodu to nie przechodzili obojętnie obok Alfy bo design im się podobał, ale zdanie mieli jedno - nigdy Alfy bo to się psuje, dokłada się duże pieniądze, pokupowali VW, Seaty a jak porównujemy budżety wydane na naprawy to są one podobne, a w niektórych przypadkach nawet przekroczyli wartość moich wydatków ;)
dyymianek
Nowicjusz
 
Posty: 16

16 Lut 2014, 03:03

Przy podobnych osiągach BMW spali mniej. Koszty utrzymania też będą niższe, zwłaszcza jeżeli robocizny zlecasz komuś. Ogólnie Alfa w Twoim przypadku (i w każdym innym zwykle też) to auto hobbystyczne, bo dopłacasz do tego co auto oferuje nieproporcjonalnie dużo środków finansowych. Głównie z powodu designu... o to chodziło szybkiemu. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

16 Lut 2014, 12:29

dokładnie, podpisuje sie pod ta opinia. AR to auta które często ludzie kupują ze wzgl na dobra relacje cena/rocznik, relacja ta niestety ma kolosalne odbicie w tym co było w poście powyżej, plus utrata wartości
pilarzan
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 04 04 1997
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Laguna III
Silnik: 2.0 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2014, 20:46

Tutaj nie ma żadnego auta, również proponowane BMW do nich nie należą, które rzeczywiście byłoby luksusowe. W dniu premiery - owszem. Obecnie Czy Alfa, czy Saab to namiastka luksusu, na którą można sobie pozwolić. Luksusowe to jest nowe Audi czy BMW z salonu, 166 wyjeżdżająca z salonu.
Do peletonu wchodzi jeszcze Lancia Lybra, aczkolwiek 2.4 JTD ciężko będzie dorwać.
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

17 Lut 2014, 22:36

Nie do końca się zgadzam, bo stare BMW nadal oferuje więcej pod pewnymi względami niż nowa Alfa.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW