Alfa jest ciekawsza, mniej oklepana, bo jednak rzadziej sie Alfe spotyka niz Opla, silnik JTD jest duzo lepsza jednostka od DTI Opla, ale 2000 rocznik i 156 z 1,9 JTD za 7700zl, to jest kapec jakich malo.
Alfa tez powinna byc duzo bardziej komforotwa, pomijajac juz kulture pracy silnika, to zawias i wycieszenie tez powinno byc na plus Alfy, z tym ze znowu zawias 156 jest srednio trwaly jak chodzi o Polskie drogi.
Mimo ze Alfa to w teorii i praktyce Fiat, i czesci z Fiata pasuja, to nie wszystkie, czesc jest sporo drozsza niz do 1-szego lepszego Fiata, do takiej 156.
Vectra moze liderem w swojej klasie nie jest, ale to dosc pewne i tanie w utrzymaniu autko, silniki DTI w cale zle nie sa, no ich osiagi nie zachwycaja, kultura pracy tak samo, bo to zwykle diesle na pompie rotacyjnej, ale dzieki temu tez sa tansze w naprawach. Znaczy wiesz, ta Vectra ma juz swoje przejechane, kazdy silnik po pewnym przebiegu jakis tam napraw sie domagac bedzie. Nawet jak niemiec tym tylko robil 30k/rok, to przez 13 lat sie troche nazbieralo tych KM.
Jak ta Vectra z linku co dales jest swiezo co z niemiec przyciagnieta, to przebieg ma 2x wyzszy niz na liczniku, mimo ze wnetrze w miare dobrze wyglada, z Alfa pewnie podobnie. Najwiecej KM robia diesle w Niemczech jednak, a Alfa z Honandii jest.(jak mowimy o konkretnie tych 2 autkach co dales linki)
Ta Vectra z linku, to troche stoi w komisie juz, zdjecia sa zrobione latem gdy temp wynosila 35 stopni, widac to na jednym ze zdjec.