Alfa Romeo 159, jak z awaryjnośćią

30 Lis 2014, 21:01

Dlaczego ma unikać diesli w Focusie?
Są tam silniki PSA oraz po lifcie dobry 1.8 TDCI.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Lis 2014, 22:40

Dzięki wszystkim za zainteresowanie, mimo licznych rozbieżności w wypowiedziach ;) Fiatowi nigdy nie będe ufał ;) Lexusy to pewnie części drogie ;) A BMW 3 to z całym szacunkiem ale jest bardzo awaryjne, oczywiście że jeżeli trafi się na egzemplarz z oryginalym przebiegiem z 100 tys km to coś nim pojeździ , gdyż zazwyczaj kierowcy BMW nie są oszczędni ;) O diseslach mi nie piszcie bo nigdy nie kupie diesla ;) Wiadomo że najważniejsze to znaleźć w miare zadbane auto i jeżeli było szanowane w przeszłości to nie trzeba będzie dokładać worka pieniędzy ;) Narazie to zaufanie mam jedynie do Toyoty, Mazdy i odziwno VW (mój tata miał passata z 2005 roku i jakoś mu się odziwno rzadko psuł mimo dużej eksploatacji) :)
miro7
Nowicjusz
 
Posty: 25
Auto: aston

01 Gru 2014, 00:58

Koniu napisał(a):Dlaczego ma unikać diesli w Focusie?

Diesle konstrukcji forda (bledy materialowe - znane problemy z opilkami metalu z pompy, ktore sa przyczyna drogich napraw - wymiany wtryskiwaczy, pompy i oczyszczenia calego ukladu, jezeli tylko wymiana wtryskow bez oczyszczenia to awaria szybko powroci), pozniejsze modele z PSA sa jak najbardziej polecane. Po wymianie pompy juz jest z tym OK. Ale i tak bardzo wrazliwe sa na jakosc paliwa, wiec jak brac to tylko te z PSA, a to chyba dopiero roczniki 2009 najwczesniej.
zygert
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Toyota, Peugeot
Paliwo: Benzyna + LPG

01 Gru 2014, 10:40

A BMW 3 to z całym szacunkiem ale jest bardzo awaryjne, oczywiście że jeżeli trafi się na egzemplarz z oryginalym przebiegiem z 100 tys km to coś nim pojeździ , gdyż zazwyczaj kierowcy BMW nie są oszczędni


:lol: :lol: Na jakiej podstawie, co masz na mysli? Za takie bzdury powinien byc ban.

To ciekawe, bo mam już 3. bmw 3er z dużo większymi przebiegami i jest zdecydowanie na odwrót.

Zygert - jakie to same problemy masz w E46? :lol: Oprócz podłogi z tyłu czasem i przedliftowego 2.0d... oraz końcówki produkcji silniki N42 zdaje się.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Gru 2014, 16:56

Jaki ban kolego ?? To ty chyba przesadziłeś teraz :) Mam prawo tak myśleć o BMW 3 bo jest takowa w rodzinie u nas, i wujek już worek pieniędzy w nią władował , ale on miał już pewnie zajechaną te bmw:P tobie akurat trafił się egzemplarz w dobrym stanie. Także nie strasz mnie banem kolego ;) :) Mam tak prawo myśleć :D Rozumie że każdy chwali swoje auto ale czasem należy spojrzeć z innej perspektywy na to :) Drogi kolego, nawet ci wymienie jakie miał problemy (żebyś nie myślał że zmyślam ;) ) Oto awarie :
-Pękające sprężyny tylnego zawieszenia.
-Padło turbo
-Górny wąż chłodnicy
-Przepływomierz
-Wadliwie pracująca klimatyzacja
-Tylna tuleja przedniego wahacza.
(możliwe że nazwy troche przekręciłem bo mówie z głowy to co pamiętam co mi wujek mówił)
Więc mam prawo myśleć że to awaryjne auto ;)
miro7
Nowicjusz
 
Posty: 25
Auto: aston

01 Gru 2014, 17:09

jiGsaw napisał(a):Za takie bzdury powinien byc ban
raczej za Twój fanatyzm i pisanie bzdur na temat innych niż BMW marek :D
BMW jak każde auto czasami się popsuje i tu nie ma co gdybać :yes:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14191
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Gru 2014, 17:23

zygert napisał(a):Diesle konstrukcji forda (bledy materialowe - znane problemy z opilkami metalu z pompy, ktore sa przyczyna drogich napraw - wymiany wtryskiwaczy, pompy i oczyszczenia calego ukladu, jezeli tylko wymiana wtryskow bez oczyszczenia to awaria szybko powroci), pozniejsze modele z PSA sa jak najbardziej polecane. Po wymianie pompy juz jest z tym OK. Ale i tak bardzo wrazliwe sa na jakosc paliwa, wiec jak brac to tylko te z PSA, a to chyba dopiero roczniki 2009 najwczesniej.
No właśnie.. to były TDCI w Mondeo Mk3 oraz TDCI w Focusie Mk1/Mk2 przed lift. Mk2 polift ma już dobrego diesla 1.8 TDCI- poprawiony i nic się nie dzieje.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Gru 2014, 17:24

miro7 napisał(a):możliwe że nazwy troche przekręciłem bo mówie z głowy to co pamiętam co mi wujek mówił

zygert napisał(a):BMW 3 e46 BEDZIESZ MIAL WYDATKI chyba, ze kupisz ostatni rocznik (poprawione mial wszystkie wystepujace wady i wtedy mozna mowic o bezawaryjnosci - wczesniejsze zwlasza z poczatkow produkcji same problemy) - nie bierz z automatem i slabszy mocowo diesel, albo 3.0

Kolejni eksperci od bmw się znaleźli :mrgreen: :ok:
Co prawda cenie sobie starsze modele bmw ale nazywanie e46 samochodem awaryjnym to wielkie nadużycie.
Ma usterki i wady jak każdy inny samochód jednak porównując do konkurencji wypada nad zwyczaj dobrze.
Jako propagator roverków na tym forum dorzucę od siebie rovera 75:
W zakładanym budżecie znajdziesz egzemplarz po lifcie z ostatnich lat produkcji w stanie prawie idealnym na maksymalnym wyposażeniu.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] wiem, nie chcesz diesla ale to akurat udana jednostka, mimo, że już nowożytna to mało kłopotliwa w naprawach.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

01 Gru 2014, 17:58

-Pękające sprężyny tylnego zawieszenia.
-Padło turbo
-Górny wąż chłodnicy
-Przepływomierz
-Wadliwie pracująca klimatyzacja
-Tylna tuleja przedniego wahacza.


Raczej Twój wujek kupił złomka...
Sprężyny miałem w BMW i owszem po 20 - 25 latach są zużyte, ale nigdy mi żadna nie pękła o ile pamiętam. Także nie wiem jak ktoś tym jeździł i ile, że mu pękła... Tuleja podobnie świadczy o dużym nalocie przy tym roczniku, turbo tak samo albo zła eksploatacja, ale w starym td ma prawo to się zdarzyć.

Przepływomierz zgadzam się w BMW lubi czasem paść elektronika silnika.

Wąż chłodnicy - element eksploatacyjny, ale nie miałem nigdy problemów z wężami dużo starszymi nawet, czasem jakis paliwowy lubi puścić, ale guma ma swoje prawa po tylu latach.

Klimatyzacja - nie wiem co masz na myśli, ale takie E46 Twojego wujka miało pewnie > 500 tys km realnego nalotu i 15 lat około, a klimy po 2 latach obecnie zdarza się, że wymagają ingerencji warsztatowej...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Gru 2014, 18:20

Wiem że złoma :P dlatego mówiłem że to BMW było troche zajechane ;) A BMW 3 dobrze chodzi na instalacji gazowej ?? Bo chciałbym koniecznie z gazem ;) Myślałem też o BMW 5 E39, ale niewiem czy części nie są drogie bo to w końcu wyższa klasa :)
miro7
Nowicjusz
 
Posty: 25
Auto: aston

01 Gru 2014, 19:20

Dobrze chodzi. BMW są ciężko traktowane i mają kosmiczne przebiegi, do tego porozbijane, a już zwłaszcza w PL. Dlatego kto żałuje na zakup i na serwis to narzeka. Lepiej dopłacić do dbanej sztuki z dobrą historią niż kupić minę, w której każdy coś grzebał i naprawiał trytkami i blachowkrętami...

E39 wyraźnie droższe w częściach od E46.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Gru 2014, 19:36

jiGsaw napisał(a): Lepiej dopłacić do dbanej sztuki z dobrą historią niż kupić minę, w której każdy coś grzebał i naprawiał trytkami i blachowkrętami...

3 tyg temu oglądałem e30 w ,,idealnym" stanie :D jak odgiąłem wykładzine na ścianie bagaznika to zobaczyłem dziwną konstrukcję z trytek :D Okazało się, że ugniło ze wszystkich stron mocowanie zbiornika odpowietrzającego bak umieszczonego nad tylnym kołem :mrgreen: Pomysłowy druciaż przeciągnął trytki przez wyżartą przez rudą dziure w ścianie bagażnika i umocował zbiornik zaczepiając go trytkami o tylne mocowanie amortyzatora:D
Żeby było śmieszniej to taki patent zastosował w e30 2.0 za 9800zł :mrgreen:
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

01 Gru 2014, 20:16

miro7 napisał(a):Lexusy to pewnie części drogie ;)

nie takie drogie jak każdy uważa i w dodatku wymieniasz o wiele rzadziej niż w innych autach. np. rozrząd w IS za 700zł to dużo?
Lepiej wymienić raz trochę drożej niż dwa razy taniej lub trzy razy części ze szrotu :D

jiGsaw napisał(a):Za takie bzdury powinien byc ban.

teraz krzyczysz ban, a jak dajesz bezsensowne wpisy odnośnie innych marek to jest ok? :lol:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Gru 2014, 21:27

Np. jakie bzdury?
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Gru 2014, 21:33

"Fiat nie"
"Padający zawias w 159, bo w 156 padał"
"Awaryjna elektryka w 159, bo w 156 tak było"
"Rdzewiejąca podłoga w 159, bo w 156 tak było"
- z ostatnich dni
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010