Alfa Romeo Brera

Oceny użytkowników samochodu Alfa Romeo Brera

6
0
Brak głosów
5
0
Brak głosów
4
0
Brak głosów
3
0
Brak głosów
2
0
Brak głosów
1
0
Brak głosów
Razem głosów : 0

26 Gru 2013, 14:19

Alfa Romeo Brera
Na szczęście nie każde piękne auto musi kosztować fortunę. Brera to klasyczny przykład utraty wartości z winy kiepskiego poprzednika. Powiedzmy sobie szczerze- GT nie była trwała. Bardzo dobrze, że to tylko stereotyp, bo Brera posiada trwałe zawieszenie, a funkcjonowanie elektroniki pokładowej nie przyprawia o ból głowy. Ale świetny design to nie wszystko. Kupując za 40 000 zł egzemplarz z silnikiem V6 i napędem Q4 otrzymujemy skuteczną maszynkę do pokonywania zakrętów i wywoływania na twarzy uśmiechu. W zasadzie jaki motor byśmy nie wybrali, Brera i tak będzie szybka oraz olśniewająco piękna.

Silniki:
Motorem zapewniającym prawdziwą moc doznań jest silnik 3.2 V6. Owszem, ma swoje wady, jak duże zużycie paliwa, ale odznacza się bardzo dobrymi osiągami i trwałością (nie licząc bezpośredniego wtrysku). Trzeba przyznać, że widlasta V6 bardzo dobrze pasuje do stylu Alfy. Za to silnik 2.2 JTS ma problemy z nietrwałym rozrządem i nagarem osadzającym się na zaworach- odradzam. Silnik 1.75 turbo o mocy 200 KM stanowi bardzo małą cząstkę egzemplarzy (od 2009 r.), ale jest lekki i oszczędny, więc wart uwagi. Kuszącą propozycją wydaje się motor 2.4 JTD, ale ten jest także awaryjny: problemy dotykają głownie układu dolotowego i systemu cyrkulacji spalin, a po za tym wszystkie diesle zostały wyposażone w nieszczęsny filtr cząstek stałych. Zdecydowanie lepszym wyborem będzie 170 KM 2.0 JTD.

Design:
Bez komentarza. W 2007 roku Brera została wybrana Europejskim Autem roku.

Koszty:
Zależne od silnika. Najdroższa w utrzymaniu będzie topowa V6, w dodatku bezpośredni wtrysk utrudnia montaż instalacji LPG. Przynajmniej w tym przypadku nie trzeba zmagać się z usterkami typowymi dla silników wysokoprężnych. Ceny części na szczęście nie są astronomiczne, a sporo z nich pasuje od popularniejszej 159.

Wnętrze:
Większość aut jest dobrze wyposażonych, aczkolwiek warto szukać sztuk z wyposażeniem dodatkowym, czyli nawigacją, skórzaną tapicerką, panoramicznym oknem dachowym Sky View oraz napędem na cztery koła Q4, który można było dokupić do mocniejszych silników. Za to radzę unikać rzadkich wersji z automatem, który generuje nie potrzebne kłopoty i znacznie pogarsza osiągi.

Awaryjność:
Brera, jak i bliźniacza 159 wykonały ogromy skok jakościowy jeśli chodzi o trwałość i bezawaryjność, ale do ideału trochę jej brakuje: zawieszenie będące bolączką poprzedniej generacji (GT, 156) zostało znacząco poprawione, najpopularniejszą usterką jest cieknąca przekładnia kierownicza.

Podsumowanie:
Polecam Brerę, jak i inne modele równorzędne osobom, które chcą wyróżnić się spośród tłumu nudnych i popularnych samochodów. Najlepszym wyborem wg. mnie będzie krajowa Brera z silnikiem 3.2 V6 i napędem Q4.

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    BUKOVINA World Snow Polo Masters 2018
    Drużyna Renault zajęła drugie miejsce w międzynarodowym turnieju BUKOVINA World Snow Polo Masters 2018, który odbył się w dniach 19-21 stycznia 2018 r. Renault Polska oraz Anndora, autoryzowany koncesjoner Renault ...