Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium

19 Kwi 2017, 12:34

Pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii włoskiej marki. W Stelvio przestronność i wymiary samochodu sportowo-użytkowego idealnie harmonizują z cechami charakterystycznymi dla marki. Linia nadwozia odzwierciedla bezkompromisowe dążenie Alfy Romeo do uzyskania pożądanego piękna i maksymalnej funkcjonalności. Jak żaden inny model Stelvio łączy w sobie możliwości, które właściwie powinny się wykluczać. Ponadto, pierwszy raz w historii SUV o tak dużym prześwicie, może poszczycić się tak wyraźnie sportową linią.
Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium
Stelvio zawdzięcza swoją nazwę najwyższej przejezdnej przełęczy we włoskich Alpach i drodze krajowej, która przez nią przechodzi. Droga ta wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów, stając się synonimem podróży i wolności. Aby przejechać nią w jak najlepszy sposób i w pełni cieszyć się wyjątkowymi i niepowtarzalnymi doznaniami, warto zasiąść właśnie za kierownicą samochodu, będącego w stanie zaoferować niezrównane połączenie przyjemności czerpanej z jazdy, włoskiego stylu i wszechstronności: nowej Alfy Romeo Stelvio.

Zgodnie z tradycją Alfy Romeo, nowy SUV wyróżnia się doskonałą dynamiką jazdy, jak przystało na prawdziwy sportowy samochód, dzięki zastosowaniu ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe i aluminium, optymalnemu rozkładowi mas na obie osie, najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu i wyrafinowanemu układowi zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM. Ponadto, w celu uzyskania lepszej przyczepności SUV Stelvio oferuje integralny napęd na cztery koła Alfa Romeo Q4, a dodatkowo, na zamówienie, może być wyposażony
w samoblokujący mechanizm różnicowy.

Alfa Romeo Stelvio prezentuje cały swój charakter nie tylko poprzez wyjątkowy styl i doskonałą dynamikę jazdy, ale również poprzez nowe silniki: 2.0 z turbodoładowaniem o mocach od 200 do 280 KM oraz 2.2 Diesel w przedziale mocy 180-210 KM. Jednostki te podkreślają sportową „duszę” SUV-a, który, zwłaszcza w ruchu pozamiejskim, dostarcza wyjątkowych przyjemności również doświadczonym kierowcom. Wszystkie silniki dostępne są wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem tylnym lub integralnym Q4.
Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium
Alfa Romeo Stelvio wyróżnia się licznymi zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, wśród których na uwagę zasługują m.in. innowacyjny układ hamulcowy Integrated Brake System (IBS) gwarantujący natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania czy systemy bezpieczeństwa czynnego, jak: system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd Forward Collision Warning (FCW), autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych czy ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa Lane Departure Warning (LDW).

Wnętrze Stelvio wyróżnia ekskluzywna, włoska elegancja. Przestronna kabina z dwustrefową klimatyzacją i zaawansowanym systemem audio Alfa U-Connect zapewnia wygodę na trasie, a 525-litrowy bagażnik pomieści bagaże wszystkich podróżujących. Selektor Alfa DNA i podwyższona pozycja kierowcy dają wrażenie pełnej kontroli i panowania nad drogą, dostarczając sportowym wrażeń z jazdy.
Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium
Gama oferuje trzy poziomy wyposażenia: Stelvio, Stelvio Super i Stelvio First Edition. Właściciel Stelvio w standardzie otrzymuje auto wyposażone m.in. w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, system U-Connect z systemem audio z 8 głośnikami i wyświetlaczem 6,5” oraz systemy IBS, FCW i AEB z czujnikiem ochrony pieszych. Do wyposażenia wersji Stelvio należą także tylne czujniki parkowania, tempomat, elektrycznie otwierany bagażnik, czujniki zmierzchu i deszczu. Wersja Super obejmuje pełne wyposażenie Stelvio dodatkowo wzbogacone m.in. o fotele pokryte tkaniną w połączeniu ze skórą techniczną, dwukolorową deskę rozdzielczą i panele drzwi dostępne w trzech tonacjach, aluminiowe listwy progowe oraz światła bi-ksenonowe ze spryskiwaczami. Dla Stelvio Super dostępne są także liczne pakiety dodatkowe. W czasie premiery Klient może wybierać spośród 13 kolorów nadwozia i 13 wzorów aluminiowych obręczy kół (w rozmiarach od 17 do 20”).

źródło: FCA
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3803
Zdjęcia: 13105
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

15 Mar 2018, 18:13

Piękność, Włosi mają rękę do malowania. Klasa, styl i piękno po włosku :happy:
dreamer
Początkujący
 
Posty: 191
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 22 01 2013
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Volkswagen Jetta
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Groźne parkowanie na chodniku
    Gdy znalezienie miejsca do parkowania w danej okolicy jest wyzwaniem, pomysłowość kierowców w zastawianiu chodników bywa zaskakująca. Tymczasem takie zachowanie kierujących może być bardzo groźne dla dzieci, ...
    Fotel Alpine
    Legendarna zwinność Alpine wynika z niewielkiej masy auta. Nasi inżynierowie zastosowali tę zasadę przy projektowaniu fotela, dzięki któremu kierowca i maszyna stają się jednością. Ultralekki fotel kubełkowy Siedzenie ...